Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت روان، خصوصا با طولانی شدن همه گیری ویروس کرونا، کودکان مورد آسیب‌های پیدا و پنهان کرونا قرار گرفتند؛ در خانه ماندن یا تعطیلی‌هایی که در اوایل و برای مدتی اندک  برای آنها خرسند کننده بود اما در طولانی مدت برای آنها کلافه کننده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سبک زندگی و آموزشی کودکان در دوران کرونا به یکباره تغییر کرد، از شور و هیجان و جنبه سرگمی مدرسه و بازی با دوستان کاسته شد، فرزندان ساعت‌های زیادی با گوشی سپری می‌کنند تا جایی که اختلاف والدین با فرزندان بر سر کم کردن میزان فعالیت با اینترنت و امکان اعتیاد اینترنتی بچه‌ها به بروز تنش و اعمال خشونت بر بچه‌ها می‌انجامد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: از آن جا که در دوران کودکی و نوجوانی علاوه بررشد جسمانی، شخصیت افراد نیز شکل می‌گیرد و تثبیت می‌شود بنابراین این دوران را می‌توان سنگ بنای شکل گیری شخصیت افراد به حساب آورد؛ از این رو عدم توجه به مشکلات و اختلالات در این دوران می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در سال‌های آینده به دنبال داشته باشد، در همین راستا معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های روانشناسی  خصوصا برای کودکان، نوجوانان و مادران کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه در همین راستا و با توجه به شرایط کرونایی، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان کرده که دارای دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت است، ابراز کرد: در هدف کوتاه مدت حس نشاط و تخلیه هیجانی، ارتباط با همسالان، نوع تعامل با مربی و آشنایی با فضای کلاس، آشنایی با رنگ‌ها و روش استفاده از رنگ و در هدف بلند مدت انتقال مفاهیم یادگرفته شده به زندگی ومحیط اجتماعی واستفاده از آن‌ها مثل مهارت، سرعت، عمل، فکر کردن، قانون و نظم دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات کودکان در بدو ورود به دبستان ضعف در مهارت دست است ازجمله مهارت‌های آموزش داده شده در این کارگاه‌ها مهارت دست ورزی و تقویت عضلات ظریف بود همچنین تقویت حواس خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب بوییدن، پرورش هوش وخلاقیت، تقویت مهارت‌های ارتباطی، تفکر و هدف سازی و احساسات و یادگیری و به کاربردن آن‌ها نیز آموزش داده شد.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه این نوع کارگاه‌ها در کشف استعداد کودکان موثر است، افزود: وقتی کودکان در سنین پایین در معرض کارهای ساده هنری صحیح و آموزش درست قرار می‌گیرند، علاوه بر دست ورزی و بهره مندی از مزیت‌های هوش و خلاقیت آن‌ها نیز رشد می‌کند.

حسینی در رابطه با اینکه کودک بعد از طی این دوره چه مواردی را یاد می‌گیرد، گفت: اولین اثر در راستای آموزش کودکان بر روی والدین است که اگر راه علایق بچه‌ها باز گذاشته بشود، باید ونبایدها و مقایسه از بین برود، می‌توان به زندگی شاد و موفق کودک کمک کرد.

وی یادآور شد: کودکانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند از نظر مهارت‌های ارتباطی، حواس و درک مفاهیم، خودآموزشی و یادگیری، مهارت‌های نوشتاری وتصویرسازی، نوع کلام  و استفاده از حواس ودقت وتمرکز در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: «مغز خمیری؛ مغز سنگی» با محوریت ابعاد توجه و تمرکز- حافظه و یادگیری، حل مسئله یکی از دوره‌هایی است که برای نوجوانان برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: «آشنایی با زبان زرافه» با محوریت مهارت‌های ارتباطی- کلامی بدون خشونت در قالب بازی دوره‌ای است که برای کودکان ۵تا ۷سال برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره «ریاضی خلاق» با توجه به آموزش با بازی- تقویت ادراک حسی و پرورش دقت و تمرکز و دوره «آسمون ریسمون» با محوریت آموزش فارسی با بازی‌های خلاقانه و ادارک حسی ویژه کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: «کارگاه هنر و خلاقیت» با محوریت تقویت ادراک حسی- پرورش تخیل و تفکر خلاق با تقاشی و تصویر سازی ویژه کودکان ۳تا۵سال برگزار می‌شود.

حسینی ابراز کرد: کارگاه «مادر و کودک خلاق» و «مهارت‌های زندگی» نیز از دیگر کارهایی است که به همت سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات از دوره‌ها با شماره‌های ۰۲۵۳۷۷۳۲۵۰۴ و ۰۲۵۳۷۷۴۸۷۱۳ تماس بگیرند یا به خیابان شهید فاطمی (دورشهر) بین کوچه ۲۰ و ۲۲ مراجعه کنند.

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی قم انجمن روان شناسی ایران استرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی قم انجمن روان شناسی ایران اختلالات اضطرابی قم انجمن روان شناسی ایران استرس برگزار می شود کارگاه ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»