Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در ساعت اولیه ثبت‌نام طرح «نهضت ملی مسکن» حدود 10 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و 21 هزار نفر نیز در حال طی کردن شرایط ثبت‌نام هستند که این میزان در حال افزایش است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن در سامانه ثمن (saman.mrud.ir) طرح‌نهضت ملی مسکن از ساعت 12 امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) آغاز شد و به مدت یک‌ماه تا 28 آبان امسال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امکان ثبت‌نام به شکل شبانه‌روزی برای متقاضیان فراهم است و براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، در ساعت اولیه از ثبت‌نام حدود 10 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و 21 هزار نفر نیز در حال طی کردن شرایط ثبت‌نام هستند که این میزان در حال افزایش است.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، از بخش شرایط ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، شرایط ثبت‌نام را مطالعه و وارد مراحل ثبت‌نام شوند.
چنانچه مشکلی در شرایط و نحوه ثبت‌نام وجود داشته باشد متقاضیان باید به بخش تماس با ما مراجعه کرده و در ساعت‌های اداری با شماره‌گیری شماره‌های 02188646390 تا 94 در ساعت اداری نسبت به دریافت پاسخ و رفع ابهامات پیش‌رو، اقدام کنند.
در استان‌های سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) در 11 شهر، آذربایجان شرقی در 30 شهر، آذربایجان‌غربی در 14 شهر، اردبیل در 12 شهر، اصفهان در 43 شهر، البرز در 7 شهر، ایلام در 5 شهر، بوشهر در 15 شهر، تهران در 10 شهر، جنوب کرمان در 6 شهر، چهارمحال و بختیاری در 15 شهر، خراسان‌جنوبی در 17 شهر، خراسان‌رضوی در 32 شهر، خراسان شمالی در 9 شهر، امکان ثبت نام برای متقاضیان فراهم شده است.
همچنین، در دیگر استان‌ها شامل خوزستان در 23 شهر، زنجان در 10 شهر، سمنان در 8 شهر، سیستان‌وبلوچستان در 7 شهر، شرق سمنان در 4 شهر، فارس در 24 شهر، قزوین در 11 شهر، کردستان در 4 شهر، کرمان در 19 شهر، کرمانشاه در 12 شهر، کهگیلویه‌وبویراحمد در 8 شهر، گلستان در 10 شهر، گیلان در 19 شهر، لارستان در 9 شهر، لرستان 6 شهر، مازندران 21 شهر، مرکزی 15 شهر، هرمزگان 11 شهر، همدان 10 شهر و یزد 9 شهر ثبت نام جهش تولید مسکن انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، ساخت و تحویل 4 میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.آنطور که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته است: اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی که تحویل 4 میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است برسیم، باید احداث 2 میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا 2 سال طول می‌کشد؛ حدود 600 هزار واحد مسکونی را در این طرح مردم( بخش خصوصی) می‌سازد و حدود 400 هزار واحد مسکونی باید از سوی دولت ساخته شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن شرایط ثبت نام واحد مسکونی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه ۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم صادر شد

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: در قالب این طرح حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی آماده‌سازی و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: همچنین پیش‌نویس صدور پروانه ساخت ۳۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم نیز قطعی و به‌تدریج صادر خواهد شد.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به وضعیت قم در صدور پروانه‌های نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: درصد پیشرفت صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن در قم ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

زنجیرانی فراهانی ادامه داد: طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای این طرح، عنوان کرد: واحد‌های مسکونی طرح فوق در استان قم در ۲ قالب ویلایی و آپارتمانی در حال احداث است.

 علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

همچنین براساس آخرین گزارش از سامانه نهضت ملی مسکن، در شهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند. متراژ واحد‌های مسکونی ۲۰۰ متر است که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحد‌های مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس
  • صدور ۷۱ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در فارس
  • رتبه برتراستانی گناباددر اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان مسکن نهضت ملی بردسکن تعجیل کنند
  • ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد
  • پروانه ۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم صادر شد