Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد صدر خانلو روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) به خبرنگاران گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) به همراه بیش از ۴۰ دانشمند برجسته مسلمان، امروز  با حضور در پارک فناوری پردیس با فعالیت های فناورانه پارک و شرکت های عضو آشنا شدند.وی افزود: در مراسم بزرگ جایزه مصطفی(ص) تعداد قابل توجهی از دانشمندان جهان اسلام در ایران حضور پیدا کرده‌اند و ما برای آشنایی این دانشمندان مسلمان با توانمندی های حوزه علم و فناوری کشورمان ایران، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این افراد از یکی از عناصر تاثیرگذار زیست‌بوم فناوری کشور یعنی پارک فناوری پردیس بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، جایزه مصطفی(ص)، یک جایزهٔ علم و فناوری ایرانی است که هر  سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود.

این مراسم از سال ۹۴ آغاز و در پارک فناوری پردیس، همزمان با ایام هفته وحدت برگزار می شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به مهمانان این مراسم، گفت از جمله مهمانان،  پروفسور کامران وفا دانشمند ایرانیِ دانشگاه هاروارد، پروفسور زاهد حسن، استاد فیزیکِ دانشگاه پرینستون، پروفسور محمد صائغ، استاد پزشکی و ایمنی‌شناسیِ دانشگاه آمریکایی بیروت، پروفسور اقبال چودری، رئیس مرکز ICCBS دانشگاه کراچی و پروفسور یحیی تیعلاتی، استاد فیزیکِ دانشگاه محمد الخامس از مراکش هستند.

صدر خانلو با اشاره به سایر مهمانان این مراسم گفت: روسای دانشگاه‌های علوم سلامت بنگلادش، دانشگاه هری پور پاکستان و دانشگاه UPM،‌ UKM و UPSI مالزی از جمله مهمانان دیگر این برنامه هستند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات B۲B میان دانشمندان حاضر در برنامه با برخی از شرکت‌های پارک فناوری پردیس، یکی دیگر از برنامه های این رویداد است.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس افزود: با بررسی انجام شده در حوزه فعالیت این دانشمندان و حوزه‌های کاری شرکت‌های پارک ، ۲۵ جلسه B۲B  را در پارک برنامه‌ریزی کردیم تا این دانشمندان با شرکت‌های ایرانی جلساتی داشته و به صورت مجزا و اختصاصی با توانمندی‌های شرکت‌های ما آشنا شوند.

صدرخانلو توضیح داد: یکی از اهداف مهم ما از برگزاری این جلسات، ایجاد هم افزایی بین شرکت‌های پارک و دانشمندان مسلمان فعال در سراسر جهان است، تا از فرصت طلایی حضور این دانشمندان در کشور به نفع شرکت های پارک فناوری پردیس استفاده کنیم.

وی ادامه داد:  این دانشمندان در سه روز گذشته بازدیدها، جلسات و نشست‌های علمی در دانشگاه‌های تاثیرگذار کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه الزهرا(س) و دانشگاه علم و صنعت، همچنین مراکز علمی دیگری چون پژوهشگاه سیاستگذاری شریف، پژوهشگاه مطالعات فناوری، موسسه رویان، پژوهشگاه مواد و انرژی، بیمارستان‌های شهید لواسانی، لبافی نژاد و انجمن خیرین علم و فناوری ایرانیان داشته‌اند.

به گزارش ایرنا ،این روزها چهارمین رویداد اعطای جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی «ص» و حمایت پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزارنفر در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس بخشی از فاز ۶ شهر پردیس است.

برچسب‌ها شهرستان پردیس پارک فناوری پردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس پارک فناوری پردیس شهرستان پردیس پارک فناوری پردیس پارک فناوری پردیس شرکت های پارک جایزه مصطفی ص علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶

به گزارش وبگاه خبری Reuters، شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، این امر، رقابت دیرینه شرکت مذکور با اینتل، رقیب دیرینه‌اش را بر سر ساخت سریع‌ترین تراشه‌های جهان به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت «TSMC»، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های محاسباتی پیشرفته در جهان و تأمین‌کننده کلیدی انویدیا و اپل، این خبر را در حاشیه کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرد. بر اساس دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، فناوری «A 16» می‌تواند، ادعا‌های اینتل در ماه فوریه مبنی‌بر پیشی گرفتن از «TSMC» در ساخت سریع‌ترین تراشه‌های محاسباتی جهان، با استفاده از فناوری «A14» را زیر سؤال ببرد.

کوین ژانگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌وکار «TSMC» طی اظهار نظری در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت به دلیل تقاضای شرکت‌های حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی، فرآیند جدید ساخت تراشه «A 16» خود را سریع‌تر از حد انتظار توسعه داده است.

وی همچنین گفت: «شرکت‌های فعال در این حوزه واقعاً می‌خواهند طراحی‌های خود را برای دستیابی به هر میزان دستاوردی که داریم بهینه کنند.»

او افزود، «TSMC» معتقد است که برای ساخت تراشه‌های «A 16» نیازی به استفاده از ابزار لیتوگرافی جدید شرکت «ASML» ندارد. شرکت اینتل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد، به منظور توسعه تراشه‌های «A14»، از تجهیزات «High NA EUV» استفاده کند. این در حالی است که قیمت هر دستگاه از تجهیزات مذکور ۳۷۳ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند