Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جازاری امروز چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه بین المللی اهل بیت  و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام می تواند در ۳ موضوع همکاری‌های مشترک داشته باشد اول اینکه می‌تواند عامل انتقال تجربیات موفق پلیس به مخاطبان و جوامع بین المللی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به عنوان یک عضو کوچک ولی موثر می‌توانیم این حلقه ی وصل را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر می‌توانیم از دانشجویان و اساتید و محققان خارجی در بحث‌های رفتارشناسی اجتماعی، ارتباطی و … استفاده کنیم و دانشگاه اهل بیت (ع) واسطه‌ای برای ایجاد این ارتباط باشد.

به گفته رییس دانشگاه اهل بیت ، آخرین موضوع این همکاری  نیز می تواند تاسیس رشته های دانشگاهی جدید مورد نیاز با همکاری پلیس، باشد.

وی افزود: رشته‌های جدید دانشگاهی با توجه به شرایط زندگی معاصر و جامعه مدرن از دیگر اقداماتی است که این دانشگاه می‌تواند انجام دهد.

جازاری با برشماری نمونه‌های مختلف روابط دانشگاه‌ها با چنین مراکزی در کشورهای پیشرفته افزود: دانشگاه بین اللمللی اهل‌بیت(ع) میتواند با الگو برداری از نمونه‌های موجود این همکاری را به انجام رساند.

رییس دانشگاه اهل بیت با اشاره به بحث نظم در قرآن مجید افزود: قرآن، جامعه را مسئول خوشبختی یا بدختی فرد معرفی می‌کند و به جامعه هویت می‌بخشد. اگر جامعه خوشبخت است پس افراد خوشبخت آن را ساخته اند و اگر جامعه ای بدبخت است مردم، آن را به ورطه بدبختی کشانده است.

وی اضافه کرد: بحث نظم و انتظام رفتاری در قرآن در سه شاخه و در ۸۰۰ بند اشاره شده است فرد، جامعه و خانواده. همچنین در انجیل و تورات نیز اشاراتی به این موضوع شده است ولی فرق ادبیات قرانی در مقایسه با انجیل و تورات در آن است که .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی اهل بیت در جلسه امضای تفاهم نامه سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهنمایی تهران بزرگ گفت: برای بهره برداری همه جانبه نیروی انتظامی از ظرفیت های کشور به ویژه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزشی وبه منظور پشتیبانی علمی از ماموریت های متعدد رده‌های ستادی و صف و ایجاد محیطی مطلوب برای ارتقاء دانش عمومی و تخصصی کارکنان و افزایش امنیت اجتماعی و انضباط ترافیکی در جامعه، پلیس اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با مراکز علمی و دانشگاهی نموده تا بتواند از پتانسیل آنها استفاده نماید.

وی  ادامه داد: مردم در قالب عابر پیاده، موتور سوار و یا راننده همواره با مامورین پلیس در ارتباط هستند بنابراین پلیس راهور بیشترین ارتباط را در درون جامعه با مردم دارد لذا پلیس می‌تواند منبع غنی برای دانشگاه‌ها باشد چرا که پلیس تمام سطوح آسیب در جامعه را لمس کرده است.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: پلیس وظیفه دارد تا این موضوعات را به دانشگاهیان اطلاع دهد. بنابراین ما تفاهم نامه‌های متعددی را در موضوعات مختلف با دانشگاه‌ها منعقد کرده‌ایم ولی تا به امروز تمامی تفاهم نامه‌های پلیس در دانشگاه‌های داخلی بوده است و امروز ما یک تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی را تجربه می‌کنیم.

وی بااشاره به این موضوع که دانشجویان خارجی در داخل ایران می‌توانند سفیران ما در کشورهای دیگر باشند گفت: معمولا دانشجویان خارجی که ایران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند از نظر فکری به مردم ما شباهت دارند بنابراین آشنایی آنها با پتانسیل های ما باعث می‌شود تا بتوانند مبلغان نظام مدیریتی کشور ایران در سایر کشورهای جهان شوند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: امیدوارم مجموعه این تفاهم نامه‌ها عمق بیشتری پیدا کند و تبدیل به کارگاه های تخصصی شود تا در نهایت دوستی و تعاملی بین نظام اجرا و نظام علمی و دانشگاهی به وجود آید.

تفاهم نامه بین دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت علیهم السلام و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هدف همکاری‌های علمی، پژوهشی، توسعه و گسترش مدیریت دانش، اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی و مطالعات تطبیقی، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و …. امروز در مقر پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امضاء شد.

برچسب‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرآن دانشگاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرآن دانشگاه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرآن دانشگاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران دانشگاه بین المللی اهل بیت دانشگاه اهل بیت تفاهم نامه ها دانشگاه ها تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند