Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ سرپرست شهرداری اراک گفت: مفاخر و بزرگان استان مرکزی در هفته فرهنگی اراک به مردم معرفی می‌شوند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد جعفرپور صبح امروز در مراسم زنگ مدرسه صمصامی با اشاره به هفته اراک اظهار داشت: امیدواریم این روز تلنگری برای احیای هویت شهری اراک، حقوق شهروندی و افزایش سرمایه اجتماعی شهر اراک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهر اراک شهر مدیران، دلیران، دبیران، امیرکبیر و بزرگان و درواقع موزه مفاخر و بزرگان ایران در حوزه صنعت، گردشگری، فرهنگی وغیره است گرچه رنگ و سبقه صنعت بیشتر از فرهنگ اراک بوده و این مظلومیت مفاخر را می‌رساند که همیشه به صنعت بیشتر پرداخته شده است.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه مفاخر و بزرگان شهر اراک آیت‌الله اراکی، آقانورالدین، آقاضیاالدین و غیره هستند، گفت: اراک شهر مشاهیر ، مفاخر و بزرگان است و روز اراک روز صدرات امیرکبیر، دانایی و توانایی است که به نام امیرکبیر در دوره پنجم شورای اسلامی نامگذاری شد.

وی ادامه داد: هدف از این نامگذاری افزایش حس تعلق شهروندی و سرمایه اجتماعی بود که متاسفانه با گسترش شهرنشینی در اراک کمرنگ و کم‌رونق شده که امیدواریم با برگزاری برنامه‌های هفته اراک حس تعلق‌پذیری را افزایش دهیم.

مهمترین اولویت برنامه‌های هفته اراک "معرفی هویت و فرهنگ" است 60 درصد برنامه‌های هفته اراک به صورت مردمی اجرا می‌شود

روز اراک به یک هفته افزایش یافت

"پیمان عین‌القضات" رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک نیز با اشاره به معرفی بزرگان و مشاهیر اراک به نسل جدید اظهار داشت: امیدواریم برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک مردمی شود و از دولتی شدن جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نگران هستیم بنابراین تلاش می‌کنیم تا جشن‌های ملی را با همکاری مردم برگزار کنیم زیرا هر زمان که به مردم اعتماد کردیم و کار را به آنها سپردیم و از تصدی‌گری تغییر جهت دادیم توفیقات بیشتری حاصل شد که می‌توان به دوران دفاع مقدس، کرونا، اربعین، زلزله و بحران‌ها اشاره کرد که اگر حضور مردم نبود هیچ دستگاه و ادارات دولتی به تنهایی نمی‌توانستند کار را پیش ببرند.

وی افزود: امسال پیشنهاد شد تا روز اراک به هفته اراک تغییر کند زیرا به سبب وجود ذخایر معنوی و فرهنگی بسیار در اراک در یک روز و یک هفته امکان معرفی همه آنها نیست بلکه در طول سال باید به این ذخایر فرهنگی و معنوی اراک پرداخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک ادامه داد: مدرسه صمصامی افراد بزرگی از جمله دکتر خزائلی را در خود پرورش داده و خدمات بزرگی به کشور ارائه کرده بنابراین امروز همه وظیفه داریم تا بزرگان و مشاهیر اراک را معرفی کنیم زیرا زمانی نسل جدید دچار مشکل هویت می‌شوند که گذشتگان خود را به یاد ندارند بنابراین باید الگوهای موفق را به نسل جوان معرفی کنیم تا فاصله بین نسلی کم و هویت‌سازی کنیم.

عین‌القضات تصریح کرد: باید رویش‌های انقلاب را به نسل جدید معرفی کنیم به طوری که امروز به اندازه کافی نتوانستیم بزرگان دهه 70 و 80 را به نسل جدید به خوبی معرفی کنیم، امسال سه گوهر گرانبها برای اراک ایجاد شده که سه رتبه برتر کنکور هستند و باید برای معرفی آنها تلاش کنیم زیرا به عنوان چراغ راهنما در حوزه علم برای نسل جدید الگو می‌شوند.

وی افزود: امروز گرفتار سلبریتی‌هایی شدیم که برای فرزندان ما نقش بازی می‌کنند و از سلبریتی‌های خارج از کشور الگوبرداری می‌کنند که این الگوبرداری به سبب فقدان معرفی الگوهای برتر در کشور است و این کار انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک بیان کرد: امیرکبیر از این خطه عالم‌خیز برخاسته و ویژگی بارز آن مبارزه با فرق انحرافی از جمله فرقه بابیه بود که درواقع یکی از اقدامات بزرگ در خدمت به جهان اسلام بود به طوری که نخستین کشف حجاب در دوران بابیه انجام شد و امیرکبیر حکم اعدام رئیس این فرقه را صادر کرد اما جریان استعمار به ادامه مسیر این فرقه دامن زد و بعد از آن فرقه ضاله بهائیه به راه افتاد و جریان استعمار از آن حمایت کرد.

عین‌القضات ادامه داد: امیرکبیر این جریان را از ریشه نابود کرد که اقدام بسیار ارزشمندی است و مهمترین نکته این است که امیرکبیر تنها نگاه توسعه و عمرانی و آبادانی نداشته بلکه نگاه مذهب هم داشته و زمانی که به شهادت می‌رسد اعلام ‌می‌کند که من را در کربلا دفن کنید بنابراین باید این بزرگان به نسل جوان معرفی شوند.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه های هفته مفاخر و بزرگان معرفی کنیم هفته اراک شهر اراک نسل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی، گفت: چهار هزار و ۲۴ متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر اسدی ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم به سمت ساخت مجتمع‌های مسکونی است تا سرعت و قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان کمتر شود.  

سرپرست معاونت  عمرانی استانداری مرکزی افزود: چهار هزار و 24 متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با یک‌هزار و 270 متقاضی قرارداد بسته شد، لازم است تا پایان فروردین ماه حداقل چهار هزار متقاضی تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند. انتظار می‌رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک‌هزار و 300 واحد مسکونی را تا پایان سال به متقاضیان تحویل دهد. 

واگذاری قطعات 200 متری در راستای طرح جوانی جمعیت

سعید میرزایی، مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران در این نشست اظهار داشت: 9 هزار متقاضی در استان در حال گرفتن پروانه ساخت، تایید نقشه و برخی پیمانکاران درحال ساخت هستند، قرارداد واگذاری قطعات زمین 200 متری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده که در چهار محله شهر جدید امیرکبیر پیش بینی شده است. 

وی بیان کرد: 141هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی 3404 مورد است

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیزدر این نشست، اظهار داشت: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، 8 هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که چهار هزار و23 مورد به بانک‌ها معرفی شدند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و 270 مورد معادل 16 درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات 350 میلیون تومانی منعقد شده است، مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی سه هزار و 404 مورد است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کارت‌های سوخت، یک هفته‌ای صادر می‌شود
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان مرکزی
  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت​
  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت
  • آلومینیوم اراک سال جدید را با پیروزی آغاز کرد
  • پیروزی شاگردان حسینی در اولین بازی سال
  • محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» نوعی جهاد تبیین بود
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • ترکیب ایران مقابل ترکمنستان؛ جانشین آزمون معرفی شد!