Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه معتبر از مخالفت ۱۲ فدارسیون و اتحادیه فوتبال اروپا با کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، طرح فیفا برای کاهش فواصل زمانی برگزاری جام جهانی از 4 سال به 2 سال با مانعی جدی روبرو شده است.

پس از اظهارات تند الکساندر چفرین رئیس یوفا درباره مخالفت با دو سالانه شدن فیفا اکنون 12 فدراسیون و اتحادیه عضو یوفا نیز به تبعیت از رئیس این سازمان مخالفت‌شان را با نصف شدن حد فاصل زمانی میان ادوار جام جهانی نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت طبق گزارش آسوشیتد‌پرس بیش از 12 فدراسیون از 55 فدراسیون عضو یوفا نه تنها با تلاش فیفا برای دو سالانه کردن جام جهانی مخالف هستند، بلکه تهدید به عدم حضور در این تورنمنت و کناره‌گیری از فیفا کرده‌اند.

فشرده شدن تقویم بازی‌های باشگاه‌ها، اتفاقی که در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا رخ داده است و به همین دلیل اکثر کشورهای صاحب فوتبال قاره سبز با طرح پیشنهادی فیفا مخالف هستند. با این وجود فیفا و مسئول بخش توصیه آن آرسن ونگر بر پیشبرد اهداف خود اصرار دارند و در همین راستا هم قرار است که طی هفته جاری آنها به صورت مستقیم نظر 211 اتحادیه و فدراسیون عضو را جویا شوند و انتظار می‌رود که فدراسیون جهانی فوتبال به زودی از تصویب برگزاری یک همه‌پرسی که احتمال در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، خبر دهد.

در این میان هویت برخی از کشورهای مخالف طرح دو سالانه شدن جام جهانی مشخص است که کشورهای منطقه اسکاندیناوی جزو آنها هستند. در بیانیه مشترک فدراسیون‌های فوتبال دانمارک، سوئیس، نروژ، ایسلند، فنلاند و جزایر فارو در خصوص برنامه فیفا آمده است: اگر اکثریت اعضای فیفا موافق پیشنهاد دو سالانه شدن جام جهانی باشند، فدراسیون‌های منطقه اسکاندیناوی، گزینه‌های خود را بررسی مجدد خواهند کرد و آن گزینه‌ای که به ارزش‌های بنیادی آنها نزدیک‌تر باشند را انتخاب خواهند کرد.

یکی از گزینه‌های کشورهای مخالف اروپا می‌تواند خروج از جمع فدراسیون‌های عضو فیفا باشد که البته تأثیری بر عضویت آنها در یوفا نخواهد داشت. در گذشته فدراسیون‌هایی مانند جبل‌الطارق بوده‌اند که تنها عضو یوفا بودند تا اینکه فیفا هم آنها را به رسمیت شناخت. در هر صورت خروج از فیفا یکی از گزینه‌های موجود برای مخالفان دو سالانه شدن جام جهانی است و این چیزی است که حتی الکساندر چفرین، رئیس یوفا هم چندی پیش فیفا را با آن تهدید کرد. در واقع خود فیفا هم در اساسنامه‌اش خروج یک فدراسیون از این سازمان را گزینه‌ای مشروع دانسته است.

در حالی که اغلب کشورهای صاحب نام فوتبال اروپا مخالف کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی هستند، بسیاری از کشورهای دارای تیم‌های ملی کم‌شانس‌تر در قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی ممکن است با طرح فیفا موافقت کنند، چرا که شانس آنها را برای حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان افزایش می‌دهد./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی

بنا به این گزارش، دکتر حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور دکتر حنان بلخی رییس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید دکتر حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمارهای این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیروهای مسلح پرافتخار کشور علیه رژیم صهیونیستی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی