Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انجام تست آنتی بادی کرونا می‌توان میزان مقاومت بدن را در برابر تهاجم ویروس کرونا پس از دریافت واکسن سنجید. در این آزمایش با اندازه گیری میزان آنتی بادی‌های خنثی کننده در خون، اثربخشی واکسن در تقویت سیستم ایمنی ارزیابی می‌شود. - اخبار بازار -

پس از مدت‌ها ترس و دوری از اجتماعات، واکسن کرونا امیدها را برای بازگشت به شرایط طبیعی زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه مدتی است که با شتاب گرفتن واکسیناسیون در کشور، بسیاری از هموطنان هر دو دوز واکسن خود را دریافت نموده‌اند. اگرچه واکسیناسیون یک شیوه بسیار موثر در برابر پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 است اما با توجه به دخیل بودن فاکتورهای متعدد در ایمنی‌زایی و اثربخشی واکسن‌ها، بسیاری از مردم مشتاق هستند که با انجام   ««تست آنتی بادی کرونا»» ، میزان ایمنی بدن خود را پس از دریافت واکسن ارزیابی کنند.

چرا تست آنتی بادی کرونا پس از دریافت واکسن اهمیت دارد؟

به دلیل نوع واکسن تزریق شده، شرایط سنی و بیماری‌های زمینه‌ای پاسخ‌های سیستم ایمنی افراد به واکسن‌‌های کرونا متفاوت است به طوری که در برخی افراد نتایج آزمایش آنتی بادی کرونا نشان دهنده وجود مقادیر مطلوبی از آنتی بادی‌های واکسنی (آنتی بادی های تولید شده در بدن به واسطه تزریق واکسن)در خون است اما متاسفانه در بدن برخی دیگر این مقدار اندک بوده و ایمنی آن‌ها در برابر کرونا ضعیف‌تر خواهد بود (به ویژه شرایط سنی). هر میزان که سطح آنتی بادی ضد کرونا در خون بالاتر باشد به همان نسبت سیستم ایمنی واکنش موثرتری در برابر ویروس‌های تهاجمی از خود نشان می‌دهد. البته طبق آخرین شواهد منتشر شده توسط مقامات وزارت بهداشت، تقریبا تمامی بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و با وضعیت ناپایدار افرادی هستند که واکسینه نشده‌اند. بنابراین اهمیت واکسن زدن و وجود آنتی بادی واکسنی در خون حتی به میزان کم، کاملا واضح و مبرهن است.

انواع تست‌ آنتی بادی کرونا جهت ارزیابی سطح ایمنی بدن

رایج‌ترین این تست‌ها،   ««آزمایش آنتی بادی کرونا»»   برای آنتی ژن S است که میزان آنتی بادی‌های نوترولایز (خنثی کننده) را ارزیابی می‌کند. یکی از مکانیسم‌های مهم سیستم ایمنی برای مقابله با کروناویروس، تولید آنتی بادی‌‌های خنثی کننده (نوترولایزها) پس از دریافت واکسن است. این پروتئین‌های خونی در واقع پادزهرهایی هستند که توسط سیستم ایمنی بر ضد ویروس کرونا ساخته می‌شود تا اثرات سمی آن را خنثی کنند. از این رو تولید آنتی بادی‌ به واسطه واکسن یک شاخص مهم حفاظتی و پیشگیرانه در برابر ابتلا به بیماری کووید-19 به شمار می‌آید.

آیا ممکن است سطح ایمنی بدن در برابر کرونا حتی پس از دریافت واکسن نیز کم باشد؟

به چند دلیل مهم که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم سطح ایمنی افراد در تست آنتی بادی کرونا با هم متفاوت است، به صورتی که اگر هر کدام در شرایط یکسانی در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند بدن آن‌ها واکنش‌های متفاوتی در برابر بیماری بروز می‌دهند. از مهم‌ترین عواملی که باعث این واکنش‌های متفاوت هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

* عامل اول تفاوت‌های ژنتیکی در بین افراد است که موجب پاسخ متفاوت افراد به واکسن‌ها می‌شود و به همین علت مقدار آنتی بادی که یک فرد تولید می‌کند با فرد دیگر متفاوت است. از این رو در تست آنتی بادی کرونا شاهد اختلافات چشمگیری در مقدار   ««آنتی بادی‌ واکسن»»  در افراد مختلف هستیم.

* دومین عامل حائز اهمیت این است که بر اساس سن (به ویژه در افراد بالای 60 سال)، قدرت پاسخ‌دهی سیستم ایمنی به واکسن تغییر می‌کند. هر چه سن افزایش می‌یابد اثربخشی و قدرت تحریکی واکسن‌ها کاهش می‌یابد و توصیه می‌شود با آزمایش آنتی بادی کرونا سطح ایمنی بررسی گردد.

* سومین فاکتور، مدت زمان سپری شده از تزریق واکسن است. با گذر زمان سطح آنتی بادی‌های خون دچار افت می‌شود و سرعت این کاهش آنتی بادی به قدرت سیستم ایمنی و نوع واکسن تزریق شده بستگی دارد که می‌تواند با تست آنتی بادی کرونا پایش گردد.

افرادی که سطح آنتی بادی‌ پایینی دارند چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

لازم به ذکر است که تست آنتی بادی کرونا تنها یکی از معیارهای محک زدن سیستم ایمنی افراد است چراکه به موازات آن، بازوی سلولی سیستم ایمنی نیز فعالیت خود را آغاز کرده و با تولید سلولهای T کشنده شاخه دیگر سیستم حفاظتی را ایجاد می‌کند که با آزمایشات رایج قابل ارزیابی نیستند. بنابراین صرف پایین بودن سطح آنتی بادی نمی‌تواند نشانه نقص ایمنی باشد اما سیستم‌های بهداشتی به منظور اطمینان بیشتر، اقدام به تزریق دوز سوم یا بوستر برای افرادی می‌کنند که سطح آنتی بادی آن‌ها کاهش یافته است.

آزمایش آنتی بادی کرونا در چه مراکزی قابل انجام است؟

تست آنتی بادی کرونا در برخی مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی که دارای تاییدیه وزارت بهداشت بوده و از استانداردهای لازم برخوردار باشند قابل انجام است. برای انجام آزمایش آنتی‌ بادی کرونا هر فرد می‌بایست مراحلی از جمله یافتن مرکز تشخیصی معتبر، گرفتن نوبت، انتظار در صف نمونه‌گیری و مراجعه برای دریافت جواب آزمایش را طی نماید که با نگاهی گذرا می‌توان به زمان‌بر بودن و روند کلافه کننده آن پی‌برد.

انجام سریع‌تر تست آنتی بادی کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری

برای تسهیل انجام آزمایش آنتی بادی کرونا و عدم اتلاف وقت، مرکز خدمات مراقبتی و درمانی هومکا با انجام تمامی مراحل مورد نیاز آزمایش از جمله پذیرش آنلاین، اعزام کادر متخصص به منزل برای دریافت نمونه خون و ارسال نمونه به معتبرترین آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده است تا بتوانید با کمترین دغدغه و با آسایش خاطر آزمایش مورد نظر را انجام دهید. هومکا در طول فعالیت خود با انجام مدبرانه و کارآمد فرآیندها، خدمات رضایت بخشی به کاربران خود ارائه نموده است.

خدمات آنلاینهومکا

به منظور استفاده از خدمات هومکا با مراجعه به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir یا تماس با شماره 02191025595، درخواست خود را برای تست آنتی بادی کرونا ثبت نمایید. بلافاصله پس از ثبت درخواست، کارشناسان مرکز ثبت‌نام شما را نهایی می‌کنند. پس از نهایی شدن ثبت نام، نیروی متخصص جهت اقدامات لازم به منزل شما اعزام می‌شود و نمونه خون دریافت شده را به معتبرترین آزمایشگاه‌های تشخیص طبی انتقال خواهند داد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمایش آنتی بادی کرونا تست آنتی بادی کرونا پس از دریافت واکسن آنتی بادی سطح آنتی بادی سیستم ایمنی سطح ایمنی خنثی کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پلمب ساختمان‌های ناایمن خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بابایی با بیان اینکه سال قبل از 129 ساختمان ناایمن به عدد 75 ساختمان رسیدیم، اظهار کرد: برنامه ما این است که با پیگیری مناطق 22 گانه این آمار را ظرف 6 ماه به صفر برسانیم. کار سختی داریم اما مناطق پیگیری‌های لازم را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه این است که در سال جاری، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است تعداد 129 ساختمان نا ایمن بحرانی به صفر برسد، یادآور شد: این را هم باید در نظر بگیریم که سالیانه هزار ساختمان پرخطر نیز باید ایمن‌سازی شوند.در همین راستا سال گذشته هزار ساختمان تأییدیه ایمنی گرفتند و امسال نیز با توجه به برنامه چهارم توسعه، بیش از این تعداد در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه برخی حوادث در همین ساختمان‌ها رخ داده است که از جمله می‌توان به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر کمیته ایمنی در منطقه 2 تمام مراکز درمانی مورد بازدید قرار گرفته بودند. به طوری که بیش از 70 درصد تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و 30 درصد نیز در حال اقدام برای اخذ تأییدیه بودند.

بابایی با بیان اینکه این اقدام مثبت با همکاری سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را بر دریافت تأییدیه ایمنی منوط کرده است، لذا مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها کاهش خواهد یافت و به دنبال آن درآمد آنها نیز با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای اخذ تأییدیه شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، قطع و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به ایمن‌سازی، پلمپ خواهند شد، گفت: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً پلمپ می‌شوند.

مراکز درمانی و تجاری ناایمن تهران باید پلمب شوند

وی ادامه داد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن بحرانی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به صورت عملیاتی در حال انجام است؛ برای مثال در منطقه 2 تعداد هفت ساختمان شناسایی و زمان‌بندی برای آنها تعیین شد و همچنین ساختمان‌هایی که باید پلمپ شوند، مشخص و ساختمان‌های در حال ایمن‌سازی ملزم به تسریع در امور شدند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین تصریح کرد: مالکان 30 درصد از 75 ساختمان ناایمن تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال