Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:32:58 GMT

جهادگران گروه شهید عارف؛ تیمارگران زخم‌ محرومان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۴۷۶

جهادگران گروه شهید عارف؛ تیمارگران زخم‌ محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، بسیج به معنای حضور شجاعانه، فداکارانه و مخلصانه انسان های پیشگام در تمام عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی و کشور است.

مقام معظم رهبری در تعریف بسیج می فرمایند: بسیج، مجموعه ای است که در آن پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رسانیدن و به خوشبختی رسانیدن این کشور جمع شده اند، بسیج یعنی حضور در همه میدان هایی که از انسان در آن میدان یک کاری می طلبند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بسیجیان باید در عرصه هایی که پیشرفت کشور و حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی در آن است حاضر شوند و بسیج با ثبت نام از افراد داوطلب و علاقه‌مند، آن ها را برای شرکت در فعالیت های سازندگی سازماندهی کرده و توان آنان را در جهت سازندگی کشور هدایت می کند و یکی از این گروه ها، گروه جهادی شهید عارف در شهرستان فیروزآباد است.
 
مسؤول گروه جهادی شهید عارف در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اشاره به فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف بیان کرد: گروه جهادی شهید عارف، فعالیت های خود را در زمینه های مختلف از سال۱۳۹۴ آغاز کرده است و آماده خدمت رسانی به همنوعان خود در عرصه های مختلف می باشد.
 
سکینه مرادی ادامه داد: این گروه جهادی جغرافیامحور است و فعالیت های خود را با حمایت های مردم و خیرین انجام می دهد تا به عنوان یک بسیجی بتواند انجام وظیفه کند و مرهمی باشد بر دردهای همنوعانش.

وی به فعالیت های گروه جهادی شهید عارف اشاره کرد و گفت: این گروه در زمینه های گوناگون فعالیت کرده و بیشترین فعالیت آن کمک به اهالی منطقه بهشت زهرا و کوی قائم از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن خانواده های کم بضاعت و دارای معلول.

مرادی مهم ترین فعالیت های این گروه جهادی را تهیه ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و پخت آش، نان صلواتی و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی طی هفت مرحله در مدارس و محلات محروم، بانک ها، مغازه ها و رانندگان تاکسی درون شهری و حضور و پذیرایی در مراکز واکسناسیون کرونا، شست و شوی خیابان های شهر همچنین پخت غذای گرم جهت خانواده های نیازمند زندانیان، اهدای سیسمونی نوزاد به مادران باردار نیازمند در بیمارستان قائم فیروزآباد برشمرد.

وی افزود: در طول ۲ سال که گرفتار این بیماری منحوس هستیم؛ گروه جهادی شهید عارف در محله ای محروم در شهرستان کوار به نام کدو، به دلیل نداشتن وسایل کمک آموزشی تبلت و گوشی موبایل به صورت هفته ای ۳ روز به دانش آموزان در مدرسه شهید مطهری به صورت حضوری آموزش می دهند و برگزاری صبحانه سلامت، مسابقات و اهدای جوایز و تهیه نوشت افزار از دیگر فعالیت های این گروه در مدرسه شهید مطهری است.

این مسؤول اظهار داشت: ما کارگاه های آموزش مهارت های زندگی در قالب کنترل خشم، کودک همسری، اعتیاد و.... را با همکاری مشاورین اورژانس اجتماعی شهرستان برگزار کردیم و همچنین بازدید و دلجویی از خانواده های زندانیان و برگزاری جشن عبادت فرزندان زندانیان، دیدار با خانواده های شهدا و تجلیل از آتش نشانان در روز آتش نشانی، توزیع شیرینی در ایام اعیاد مذهبی و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان نیازمند در چند مرحله؛ از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.

مرادی بیان کرد: امیدوارم که این فرهنگ همکاری با گروه جهادی نهادینه شود و مردم و ادارات ما را بیشتر حمایت معنوی کنند و به نوبه خود لازم می دانم که از سپاه، بهزیستی، آتش نشانی و بیمارستان تشکر ویژه داشته باشم که در طول این دوران ما را همراهی کردند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: معیشتی بسیجیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ثانی هدف از اعزام پزشکان جهادگر به مناطق محروم را گسترش عدالت درمانی عنوان کرد و گفت: منطقه محروم بخش کوهسار شهرستان از جمله مناطقی هستند که گروه‌های پزشکی از ابتدای امسال تاکنون طرح ویزیت رایگان در آنها اجرا شده است.   وی با اشاره به تداوم اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم تا پایان امسال، افزود: علاوه بر اعزام گروه‌های بهداشتی و آموزش بهداشت، توزیع رایگان دارو و انجام فوریت‌های پزشکی در این اردو‌های جهادی، متخصصان رشته‌های مختلف به ویزیت رایگان اهالی آن مناطق می‌پردازند.   او سطح علمی گروه‌های جهادی اعزامی به مناطق محروم را بالا عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر پزشکان عمومی، متخصصان در رشته‌های مختلف از جمله؛ قلب، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و همچنین زنان و مامایی در این گروه جهادی حضور دارند و این موجب شده تا طیف متنوعی از بیماران در این مناطق مورد ویزیت و درمان قرار گیرند.   سرهنگ کاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس هم گفت: همزمان با هفته بسبج اردوی جهادی یک روزه گروه پزشکی جهادگران سلامت جامعه پزشکی با مشارکت جامعه پزشکی و کادر درمان شبکه بهداشت و درمان سلماس در روستای شیروانی از توابع بخش کوهسار برگزار شد.   وی گفت: بیش از یک هزار نفر از اهالی منطقه محروم روستا‌های این بخش، در چند مرحله با اعزام گروه جهادی پزشکان به صورت رایگان ویزیت میشوند    سلماس در شمال استان ۲۴٠ هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی