Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که پروازهای هواپیماهای جاسوسی و تاکتیکی ناتو نزدیک مرزهای این کشور نسبت به سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک هیات وزیران دفاع روسیه و بلاروس گفت: «پروازهای هواپیماهای شناسایی و تاکتیکی نیروی هوایی ناتو در مناطق هم مرز با فدراسیون روسیه 30 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر دفاع روسیه افزود که شدت تمرینات عملیاتی و رزمی ناتو همچنان بالاست. وزیر دفاع روسیه گفت: «سالانه بیش از 30 رزمایش بر اساس سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه  نزدیک مرزهای غربی برگزار می‌شود. کشورهای خارج از ائتلاف ناتو مانند گرجستان، اوکراین، سوئد و فنلاند در این رزمایش‌ها بیش از پیش شرکت می‌کنند.»

 در همین رابطه، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز چهارشنبه)اعلام کرد دو فروند جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور، دو فروند بمب‌افکن «بی-۱»  ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:«رادارهای مرکز کنترل دفاع ملی اهدافی را ردیابی کردند که در حال پرواز به سمت مرزهای هوایی روسیه بودند.»

در بیانیه این مرکز آمده است که برای شناسایی اهداف متخاصم و جلوگیری از تجاوز آنها به حریم هوایی روسیه، دو فروند جنگنده سوخو-۳۰ از ناوگان هوانوردی و دفاع هوایی دریای سیاه، اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای نظامی آمریکا بعد از مواجه‌شدن با هشدار جنگنده‌های روس، تغییر مسیر داده و از مرزهای هوایی روسیه دور شدند.

آمریکا و دیگر کشو‌رهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین ،بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ناتو جاسوسی نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را در یک روز سرنگون کردند. این را سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ۲۳ آوریل گزارش داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته ۱۰۴ پهپاد اوکراینی، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو، شش موشک HIMARS و Alder ساخت آمریکا و همچنین چهار بمب هدایت‌شونده همر ساخت فرانسه را سرنگون کرده‌اند.

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که نیرو‌های روسی با موفقیت سه شهرک بوگدانوفکا، پروومایسکه و نوومیکایلووکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور همزمان از دست واحد‌های ارتش اوکراین آزاد کردند. شویگو تاکید کرد که ارتش روسیه اکنون پتانسیل جنگی عظیمی دارد که به آن اجازه می‌دهد تا به جلو حرکت کند و مناطق بیشتری را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند