Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجموعه باختر نصب همدان برای نخستین بار در کشور اقدام به ساخت دستگاه بک اپلی کیتور و پاکت زن اتوماتیک سیمان کرده است، دستگاهی که زحمت اپراتور‌ها را بسیار کم می‌کند.

 مجموعه باختر نصب همدان یک واحد کارگاهی دانش بنیان است که از بیست سال پیش تاکنون فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این مجموعه گفت: برای بسته بندی پاکت سیمان و پر کردن آن اپراتور می‌بایست گاه تا ۱۵۰۰ پاکت را در هر ساعت به دستگاه وصل کند.

نوروزی با اشاره به اینه این کار بسیار طاقت فرساست، افزود: با استفاده از بک اپلی کیتور و پاکت زن اتوماتیک زحمت این کار کم‌تر شده است.

او تصریح کرد: هزینه خرید دستگاه ساخت اروپا ۳۰۰ هزار دلار است، اما قیمت تمام شده داخلی کمتر از ۵۰ هزار دلار است.

این واحد دانش بنیان در ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۰ نوع دستگاه صنعتی را تولید و راوانه بازار کرده است.

دستگاه تفکیک زباله تا ملات خشک آماده وروتاری پکر از دیگر تولیدات این مجموعه است که با نمونه‌های شاخص جهان برابری می‌کند.

این واحد کارگاهی توان تولید دپارتمان‌های سنگ شکن، پخت، آسیاب مواد و بارگیر خانه صنعت سیمان را دارد و زنجیره‌ای کامل را در ارائه خدمات فراهم کرده است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه سیمان شرکت دانش بنیان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ساخت‌وسازهای زیرزمینی در توسعه شهری + شهرهای زیرزمینی معروف

درحالی‌که ساخت‌وساز به روش معمول روی زمین در جریان است، ساخت‌وساز زیرزمینی نقش حیاتی در طراحی شهرهایی دارد که با مشکل کمبود فضا روبرو هستند و به عنوان راه‌حلی برای استفاده کارآمد از زمین، بهینه‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تاسیسات شهری و آمادگی برای شرایط اضطراری به کار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، توسعه شهری فرآیند پیچیده‌ای است که مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و استفاده کارآمد از فضای محدود در مناطق پرجمعیت است. ساخت‌وساز زیرزمینی می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهری و برنامه‌ریزی برای شهری پایدار و کارآمد ایفا کند. یکی از مزایای ساخت‌وساز زیرزمینی، بهینه‌سازی فضا در شهرهای شلوغ است که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند. با انتقال زیرساخت‌های شهری و تأسیسات خاص به زیر زمین، می‌توان از فضای محدود و با ارزش روی زمین برای اهداف دیگری مانند توسعه پارک‌ها، فضاهای تفریحی و مکان‌های تجاری استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای ساخت‌وساز زیرزمینی، فراهم کردن فرصت‌هایی برای طراحی شهری نوآورانه است. فضاهای زیرزمینی را می‌توان به عنوان مرکز فرهنگی، مرکز خرید یا سالن تجمع عمومی به شکلی خلاقانه طراحی کرد. ترکیب عناصر زیرزمینی با معماری موجود، به مناظر شهری تنوع می‌بخشد و جذابیت کلی زیبایی‌شناختی محیط شهری را افزایش می‌دهد. امروزه ساخت‌وساز زیرزمینی راه‌حل‌هایی را در بخش‌های مختلفی مانند حمل‌ونقل، شبکه تأسیسات شهری، مکان‌های عمومی و زیباسازی شهری ارائه می‌دهند.

زیرساخت‌های حمل‌ونقل زیرزمینی

یکی از حوزه‌های کلیدی که ساخت‌وساز زیرزمینی در آن نقش حیاتی دارد، زیرساخت‌های حمل‌ونقل است. تونل‌های زیرزمینی و سامانه‌های مترو، گزینه‌های حمل‌ونقل کارآمد و قابل اعتمادی هستند که ازدحام در جاده‌های زمینی را کاهش می‌دهند. با ادغام شبکه‌های حمل‌ونقل زیرزمینی، شهرها می‌توانند با افزایش قابلیت جابجایی و دسترسی، کیفیت زندگی ساکنان و وضعیت اقتصادی شهر را ارتقا دهند.

شبکه‌های تأسیسات زیرزمینی

ساخت‌وساز زیرزمینی برای نصب و نگهداری شبکه‌های تأسیسات از جمله شبکه آبرسانی، سیستم فاضلاب، شبکه‌های برق و زیرساخت‌های مخابراتی ضروری است. با قرار دادن این شبکه‌ها در زیر زمین، شهرها می‌توانند آلودگی بصری را به حداقل برسانند، خطر اختلال در خدمات ناشی از خارجی مانند آب‌وهوا را کاهش دهند و امکان استفاده از زمین را برای اهداف دیگر فراهم کنند.

آمادگی و تاب‌آوری فضاهای زیرزمینی در شرایط اضطراری

ساخت‌وسازهای زیرزمینی با ایجاد پناهگاه‌های امن برای مواقع اضطراری مانند وقوع بلایای طبیعی یا تهدیدات امنیتی به انعطاف‌پذیری مناطق شهری کمک می‌کند. علاوه بر این، شبکه‌های زیرزمینی کمتر در معرض آسیب ناشی از عوامل خارجی هستند و تداوم خدمات ضروری را در شرایط بحرانی تضمین می‌کنند.

تأثیر ساخت‌وساز زیرزمینی بر محیط زیست

ساخت‌وساز زیرزمینی اثرات زیست‌محیطی مثبتی دارد، برای مثال با قرار دادن برخی امکانات و زیرساخت‌ها در زیر زمین، آلودگی صوتی و هوا کاهش می‌یابد و محیط زندگی دلپذیرتر و پایدارتری را برای شهروندان ایجاد می‌شود. بهره‌وری انرژی و کاهش انتشار کربن از مزایای قابل‌توجه ساخت و سازهای زیرزمینی است. برای مثال، خطوط لوله زیرزمینی می‌توانند بیش از ۱۰۰ سال دوام بیاورند و به این ترتیب نیاز به صرف منابع را برای حفاظت و نگهداری کاهش دهد.

شهرهای آینده‌نگر

همگام با رشد و تکامل شهرها، ساخت‌وسازهای زیرزمینی ابزاری برای زیرساخت‌های شهری انعطاف‌پذیر برای آینده فراهم می‌کند. با گنجاندن انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری در طراحی‌های زیرزمینی، شهرها می‌توانند به شیوه موثرتری با نیازها و فناوری‌های در حال تغییر سازگار شوند. این سازگاری، ادغام فناوری‌های شهر هوشمند، راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر و سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفته را در بافت شهری امکان‌پذیر می‌سازد.

شهرهای زیرزمینی، مقاصد گردشگری

بعضی شهرها با شناخت اهمیت فضاهای زیرزمینی و گنجاندن آنها در برنامه‌ریزی شهری توانسته‌اند محیط‌های پایدار، مقاوم و قابل زندگی را برای ساکنان خود ایجاد کنند. برای مثال به دلایل تاریخی یا تجاری، بعضی از ایستگاه‌های قدیمی متروی پاریس درگذشته تعطیل شدند و هرگز به روی عموم باز نشدند. مسئولان شهری پاریس قصد دارند با مشارکت اجتماعی مردم آن‌ها را به مکان‌های اجتماعی و فضای عمومی تبدیل کنند تا با تغییر کاربری از آن‌ها به نفع مردم عادی استفاده کنند.

در ۱۰۰ فوتی زیر متروی لندن، در پناهگاه‌های بمب جنگ جهانی دوم، منظره‌ای است که هرگز انتظار دیدن آن را ندارید: مزرعه‌ای کشاورزی که محصولات هیدروپونیک در ۲.۵ هکتار از معابر متروکه تولید می‌شود. پیازچه سیر، تربچه، شاهی، گشنیز، ریحان و سایر مواد غذایی در این فضای زیرزمینی با نیاز آب ۷۰ درصد کمتر نسبت به کشاورزی در سطح زمین و بدون نیاز به آفت‌کش در این مزرعه در حال پرورش است و تقاضای رستوران‌ها، عمده فروشان و خرده فروشان محلی را فراهم می‌کند.

بازدید از این شهرها، از شهرهای باستانی کاپادوکیه در ترکیه گرفته تا تونل‌های زیرزمینی مدرن در مونترال کانادا، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای مسافران رقم می‌زند. بسیاری از شهرهای زیرزمینی قدیمی برای گردشگری تعدیل شده‌اند و تورهای بازدید برای آنها ارائه می‌شود. از سوی دیگر، بازدید از شهرهای زیرزمینی مدرن می‌تواند مانند سفر به آینده باشد، جایی که فناوری و نوآوری شیوه زندگی انسان را متحول کرده است. در ادامه نگاهی اجمالی به شهرهای زیرزمینی می‌شود که مقصد گردشگری هستند.

درینکویو، ترکیه

درینکویو یک مکان تاریخی جذاب در بخش کاپادوکیه ترکیه و یکی از بزرگترین و عمیق‌ترین شهرهای زیرزمینی در این منطقه است که در قرن هشتم قبل از میلاد ساخته شده است و بعدها در قرن هفتم و هشتم میلادی گسترش یافته است. این شهر باستانی از شبکه پیچیده‌ای از تونل‌های باریک و پیچ‌درپیچ و اتاق‌هایی تشکیل شده است که در ۱۸ سطح گسترده شده و عمق آنها به ۸۵ متر زیر زمین می‌رسد. درینکویو که به عنوان انبار آذوقه و سرپناه برای محافظت از ساکنان محلی در زمان جنگ و شکنجه طراحی شده بود، قابلیت پشتیبانی از جمعیت زیادی را برای مدت زمان طولانی دارد.

این شهر مجهز به یک سیستم آبرسانی پیشرفته شامل کانال‌ها و چاه‌های زیرزمینی است و همچنین مجموعه‌ای از درهای سنگی دارد که برای مسدود کردن بخش‌های مختلف شهر بسته می‌شوند. از دیگر شگفتی‌های معماری و مهندسی این شهر زیرزمینی می‌توان به چاه‌های زیرزمینی، حفره‌های تهویه هوا و یک کلیسا با سقف سنگی منقش با یک صلیب بزرگ اشاره کرد. سیستم تهویه این شهر هنوز فعال است و هوای تازه را به اتاق‌های زیرزمینی می‌رساند.

هلسینکی، فنلاند

شهر زیرزمینی هلسینکی که با نام‌های Helsingin maanalainen یا Helsingfors underjordiska نیز شناخته می‌شود، شبکه‌ای منحصربه‌فرد از تونل‌ها و گذرگاه‌ها است که از زیر خیابان‌های هلسینکی می‌گذرد. آغاز راه‌اندازی این شبکه زیرزمینی به دهه ۱۸۰۰ برمی‌گردد، زمانی که جمعیت شهر شروع به رشد سریع کرد و نیاز به فضا و زیرساخت‌ها افزایش یافت و برای حل این مسئله، تونل‌ها و فضاهای زیرزمینی ساخته شد تا برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این شهر زیرزمینی، در طول جنگ سرد به عنوان یک سیستم دفاع غیرنظامی و یک پایگاه نظامی مخفی توسعه یافت و امروزه به عنوان یک مرکز مهم حمل‌ونقل و جاذبه توریستی عمل می‌کند.

مجموعه زیرزمینی هلسینکی بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع وسعت دارد و شامل طیف گسترده‌ای از امکانات از جمله مراکز خرید، رستوران‌ها، پیست هاکی و یک استخر می‌شود. این فضا همچنین با اتصال به مترو هلسینکی به یک مرکز حمل‌ونقل مهم برای شهر تبدیل شده است. هرچند بسیاری از قسمت‌های این مجموعه که برای ذخیره‌سازی و زیرساخت تأسیسات استفاده می‌شود، برای گردشگران و بازدیدکنندگان غیرقابل دسترس است، اما جاذبه‌های زیادی برای بازدید عمومی دارد. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن، زیرزمین Kaisaniemi است که محل نگهداری انواع مصنوعات و اشیا قدیمی است. از دیگر جاذبه‌های این شهر زیرزمینی می‌توان کلیسای زیرزمینی، موزه هنر و اتاق فرار را نام برد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های شهر زیرزمینی هلسینکی استفاده از فناوری مدرن برای بهبود بهره‌وری انرژی و پایداری آن است.

گواناخواتو، مکزیک

تونل‌های گواناخواتو که در میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند، با نام Los Túneles de Guanajuato شناخته می‌شود و شبکه هزارتویی از تونل‌ها و گذرگاه‌های زیرزمینی هستند که زیر خیابان‌های شهر گواناخواتو در مرکز مکزیک قرار دارند. این مجموعه زیرزمینی منحصربه‌فرد، در قرن شانزدهم به منظور ارائه سامانه کارآمدتر برای انتقال نقره و سایر مواد معدنی ارزشمند از معادن به کارخانه‌های ذوب ساخته شد. در طول قرن‌ها، مجموعه تونل‌ها برای کاربردهای مختلف، از جمله به عنوان مخفیگاه انقلابیون در طول جنگ استقلال مکزیک در اوایل قرن نوزدهم، گسترش یافت و تغییر کاربری داد و امروزه، یک جاذبه توریستی محبوب است که خلاصه‌ای از تاریخ و فرهنگ غنی شهر مکزیک را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این شهر زیرزمینی نحوه حفظ و بازسازی آن در طول سالیان است که با حفظ بسیاری از ویژگی‌های اصلی تونل‌ها، از جمله دیوارهای سنگی و طاق‌ها انجام شده است و به بازدیدکنندگان حس تجربه زندگی شهری در قرن‌ها پیش را می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این شهر، موزه زیرزمینی خانه دیگو ریورا است که مجموعه‌ای از مصنوعات ماقبل اسپانیایی و نمایش‌هایی از زندگی و آثار هنرمند مشهور مکزیکی را به نمایش می‌گذارد. موزه مومیاس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که مجموعه‌ای از اجساد مومیایی شده را در خود جای داده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته این شهر زیرزمینی قناتی است که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی‌گردد و برای آوردن آب به شهر از آن استفاده می‌شد.

پکن، چین

شهر زیرزمینی پکن که با نام دیکسیا چنگ نیز شناخته می‌شود، یک شاهکار مهندسی است که زیر خیابان‌های شلوغ پکن ساخته شده است. این شبکه وسیع از تونل‌ها و اتاقک‌ها با مساحت بیش از ۸۵ میلیون مترمربع، در محدوده عمق هشت تا ۱۸ متری زمین قرار دارد و در دهه ۱۹۶۰، در طول جنگ سرد به عنوان پناهگاه و مرکز ارتباطی ساخته شده است که امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری و مرکز خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیکسیا چنگ از سه سطح تشکیل شده است که دو سطح اول بیشترین دسترسی را برای بازدیدکنندگان دارند. در این سطوح طیف وسیعی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی، از جمله سینما، سالن‌های بولینگ و یک پیست اسکیت وجود دارد و مکانی عالی برای فرار از گرما و شلوغی تابستان‌های گرم پکن است. شبکه‌ای از تونل‌ها، این شهر را به ساختمان‌های مهم و مراکز حمل‌ونقل در سراسر پکن متصل می‌کند.

مونترال، کانادا

شهر مونترال با تاریخ غنی، معماری زیبا و رویدادهای فرهنگی‌اش شناخته می‌شود، اما زیر خیابان‌های شلوغ مرکز شهر، دنیای پنهانی نهفته است. شهر زیرزمینی مونترال که با نام RÉSO شناخته می‌شود، شبکه‌ای گسترده از تونل‌ها و ساختمان‌های به هم پیوسته با مساحت بیش از ۵۰ میلیون مترمربع است و یکی از بزرگترین مجموعه‌های زیرزمینی در جهان است که سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این شهر زیرزمینی مدرن برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به عنوان راه‌حلی برای مقابله با زمستان‌های سخت کانادا و به عنوان سرپناه برای ساکنان شهر ساخته شد و امروزه به یک مرکز تجاری پر رونق تبدیل شده است. این شبکه بیش از ۱۲۰ ساختمان را به هم متصل می‌کند و یک مرکز حمل‌ونقل کلیدی برای شهر مونترال به حساب می‌آید که روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آن عبور می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از خرید و غذاخوری گرفته تا رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری این شهر زیرزمینی لذت ببرند. مجموعه‌ای از رستوران، کافه‌، فروشگاه و همچنین سینما، تئاتر و سالن‌های نمایش و یک پیست اسکیت روی یخ در این شهر قرار دارد. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های RÉSO مجموعه هنری گسترده آن است که شامل بیش از ۱۰۰ اثر هنری از برخی از مشهورترین هنرمندان کانادا است.

شینجوکو، ژاپن

شهر زیرزمینی شینجوکو که با نام «چیکاتتسو اویاکو شینتچی» یا «مرکز والدین و کودکان زیرزمینی شینجوکو» نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی، گذرگاه‌ها و مراکز خرید واقع در زیر شهر توکیو است. این مجموعه در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان راهی برای کاهش تراکم ترافیک و ایجاد فضای فروش برای جمعیت روبه‌رشد توکیو ساخته شد و امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید زیرزمینی در جهان شناخته می‌شود که شامل بیش از ۲۰۰ مغازه و رستوران در چندین سطح است. علاوه بر خرید و غذاخوری، این شهر دارای گزینه‌های سرگرمی متنوعی از جمله سینما و مراکز بازی است. باغ ملی Shinjuku Gyoen نیز در نزدیکی این شهر زیرزمینی ساخته شده است. با وجود وسعت و محبوبیت، بازدید از این شهر زیرزمینی می‌تواند برای بازدیدکنندگان کمی دشوار باشد زیرا ساختار آن از تونل‌ها و گذرگاه‌های پرپیچ‌وخم تشکیل شده است.

کد خبر 739227

دیگر خبرها

  • ساخت دو خط جدید مترو در سال جدید /زاکانی: شبکه‌های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می‌شوند
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساخت ۲ خط جدید مترو در سال جدید | زاکانی: شبکه‌ های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می شوند
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • مسافران نوروزی در گنجنامه همدان
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • نقش ساخت‌وسازهای زیرزمینی در توسعه شهری + شهرهای زیرزمینی معروف
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان