Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به یکدیگر گِره خورده اند؛ به ویژه پس از آنکه انقلاب اسلامی ایران مسأله فلسطین را به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن به یک مسأله بین‌المللی تبدیل کرد،

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، راغده مصری استاد دانشگاه و محقق از لبنان از سلسله وبینار‌های سی‌و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: مقاومت اسلامی در حالی تأسیس شد که شعار‌ها و اهداف استراتژیک و بزرگ انقلاب اسلامی در ایران را در رأس اولویت‌های خود قرار داد که ازجمله مهمترین این اهداف استراتژیک مبارزه با نظام استکبار جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و اسرائیل را به عنوان یک غده سرطانی که باید از صحنه روزگار محو شود، معرفی کرد، بنابراین، مقاومت اسلامی نیز همچون انقلاب اسلامی ایران سَر دادن همین شعار‌ها را در دستور کار خود قرار داد؛ ما در انقلاب اسلامی ایران ابعاد و مفاهیم آزادی‌بخش را مشاهده کردیم.

مصری اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران آزادسازی «قدس شریف» را به عنوان محور اصلی شعار‌های خود مطرح کرد و امروز شاهد آن هستیم که نه تنها مسلمانان که تمامی آزادگان در سراسر جهان بر لزوم آزادسازی «قدس شریف» تأکید دارند.

استاد دانشگاه لبنان تصریح کرد: درحال حاضر این صهیونیست‌ها هستند که اراضی ملت مظلوم فلسطین را تحت اشغال خود درآورده‌اند، رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خود سلسله تجاوزات گسترده‌ای را نیز علیه حاکمیت ملی لبنان مرتکب شده است. پس از این تعرضات مقاومت اسلامی در این کشور متولد شد.

مصری با بیان اینکه مقاومت اسلامی در لبنان بر اساس شعارها، ارزش‌ها و اصولِ انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت اظهار کرد: پس از آن این شایعه مطرح شد که قدرت مقاومت در لبنان رو به اضمحلال است و هدف اصلی و اساسی از این القائات تضعیف روحیه ملت لبنان بود.

وی ادامه داد: لبنانی‌ها از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران الهام گرفتند و در وهله اول برای دفاع از اراضی اشغالی خود به پا خاستند با این حال، هدف اصلی لبنانی‌ها همواره آزادسازی فلسطین بوده است، شعار اصلی لبنانی‌ها «جنگ، جنگ تا پیروزی» و «پیش به سوی قدس» بوده است.

مصری با بیان اینکه گروه کوچکی از انسان‌های مؤمن توانستند طی یک عملیات نظامی، دستاورد بسیار بزرگی را خلق کنند و در سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از خاک لبنان کردند، اظهار داشت: در همان زمان سید حسن نصرالله در سخنانی تأکید کرد: «دوره متحمل شدن شکست‌ها پایان یافت و دوره تحقق پیروزی‌ها آغاز شد»؛ پس از آن، پیروزی‌های مقاومت اسلامی یکی پس از دیگری ادامه پیدا کرد؛ این پیروزی‌ها نه تنها در لبنان که در دیگر کشور‌های اسلامی ازجمله در فلسطین و نوار غزه محقق شدند.

استاد دانشگاه در لبنان خاطر نشان کرد: پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به یکدیگر گِره خوردند؛ به ویژه پس از آنکه انقلاب اسلامی ایران مسأله فلسطین را به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن به یک مسأله بین‌المللی تبدیل کرد، انقلاب اسلامی ایران کاری کرد که مسأله فلسطین دیگر یک مسأله عربی نباشد. همین سیاست و استراتژی به سلسله شکست‌های متعدد جهان اسلام در برابر بیگانگان پایان داد.

وی در ادامه به تحلیل جنگ‌های لبنان در سال ۲۰۰۶ و جنگ اقتصادی که از سوی آمریکا در این کشور به وجود آمد پرداخت و گفت: آمریکا در این جنگ، کشور‌های حامی مقاومت از جمله سوریه، لبنان، ایران و دیگر کشور‌ها را تحت شدیدترین فشار‌های اقتصادی قرار داده است بنابراین مقاومت اسلامی برای مواجهه با جنگ اقتصادی تلاش کرد راهکار‌ها و طرح‌های جایگزین را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به بحران کمبود بنزین و مازوت در لبنان که به دلیل جنگ اقتصادی خارجی علیه این کشور به وجود آمد، گفت: در این میان متأسفانه احتکارکنندگان نیز با اقدامات خود باعث تشدید هرچه بیشتر بحران لبنان شدند زمانی که وضعیت به این مرحله رسید دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که سوخت مورد نیاز را از ایران وارد خواهد کرد، باید گفت این اقدام خود به تنهایی گام قدرتمندانه‌ای در مسیر شکستن تحریم‌های اقتصادی علیه لبنان بود در واقع این اولین بار است که محور مقاومت یک پیروزی اقتصادی بزرگ را در برابر آمریکا محقق می‌سازد و هیبت آمریکا را در هم می‌شکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنفرانس وحدت اسلامی انقلاب اسلامی ایران پیروزی های مقاومت اسلامی مقاومت اسلامی در لبنان انقلاب اسلامی ایران یک مسأله پیروزی ها پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد

یک تحلیلگر برجسته لبنانی با اشاره به شکست نظریه امنیتی رژیم اشغالگر در نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که شهید سلیمانی تلاش گسترده‌ای برای تقویت مقاومت انجام داد و عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» قدرت ایران در تقابل مستقیم با دشمن صهیونیستی را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم امین» سردبیر روزنامه معروف الاخبار لبنان طی سخنانی به بررسی نبرد کنونی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف و همچنین ابعاد راهبردی عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی پرداخت.

عملیات وعده صادق قدرت ایران در برابر اشغالگران را ثابت کرد

ابراهیم امین در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت که مهمترین نکته درباره عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی این است که ایران نشان داد بخشی از نبرد کنونی علیه اسرائیل است و همچنین یکی از پیام‌های عملیات ایران این بود که اعلام کرد قدرت تقابل مستقیم با دشمن صهیونیستی را دارد و این یک معادله در نبرد کنونی با دشمن است.

این تحلیلگر لبنانی در ادامه به اهمیت نبرد طوفان الاقصی اشاره کرده و گفت که اسرائیلی‌ها عملیات طوفان الاقصی را نتیجه ایده‌ها و فرآیندهای آموزشی و همکاری میان گروه‌های مختلف محور مقاومت می‌دانند و آنچه که در 7 اکتبر اتفاق افتاد شکست نظریه قدیمی رژیم صهیونیستی بود که ادعا می‌کرد هیچکس به این رژیم حمله نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که در این میان توانایی مردم فلسطین برای مقاومت فراتر از حد تصور بوده و بر همین اساس اسرائیل با وجود شنیع‌ترین رفتارهایی که انجام می‌دهد و حملات وحشیانه آن علیه نوار غزه غیر ممکن است که در این جنگ پیروز شود.

قبل از توقف جنگ غزه جبهه جنوب لبنان آرام نمی‌شود

امین در ادامه به مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه و بحث تبادل اسرا اشاره و تاکید کرد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مصر و قطر را تحت فشار قرار دادند تا حماس را جهت پذیرش خواسته های اسرائیل قانع کنند. در واقع یک جریان در آمریکا و اسرائیل وجود دارد که تحت حمایت امارات متحده عربی، قطر و سایر طرف‌های مربوطه را مجبور کردند تا حماس را تحت فشار قرار دهند و به این میانجی‌ها گفتند که شما فشار کافی به حماس وارد نمی‌کنید و همین مسئله منافع خودتان را در خطر قرار می‌دهد.

دستاوردهای زودهنگام عملیات «وعده صادق»10 نکته راهبردی عملیات «وعده صادق» از نگاه الجزیره

سردبیر روزنامه الاخبار درباره درخواست‌های متعددی که هیئت‌های غربی و آمریکایی از حزب الله جهت آرام کردن جبهه جنوب داشتند اظهار داشت که حزب الله هرگز قبل از توقف جنگ در غزه عملیات‌های خود ضد رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهد کرد و اگر آمریکایی‌ها به دنبال توقف جنگ در جبهه جنوب لبنان هستند باید جنگ غزه را متوقف کنند.

ابراهیم امین در ادامه به روابط رهبران مقاومت اسلامی در لبنان با رهبران فلسطینی اشاره و اعلام کرد که علاقه شهید «عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب الله به مقاومت، از فلسطین آغاز شد.

تلاش گسترده شهید سلیمانی و مغنیه برای توسعه قدرت مقاومت

وی افزود که شهید مغنیه و سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» تلاش گسترده‌ای برای تقویت قدرت گروه‌های مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین انجام دادند.

این تحلیلگر و نویسنده لبنانی با اشاره به حمایت دائمی ملت لبنان از مردم فلسطین گفت که در حال حاضر در جامعه لبنان شما هیچ کسی را پیدا نمی‌کنید که با همبستگی با ملت فلسطین مخالف باشد و تنها تعداد کمی هستند که ورود به جنگ برای حمایت از غزه را تایید نمی‌کنند.

ابراهیم امین درباره شرایط محور مقاومت اظهار داشت که محور مقاومت طی سالیان طولانی با چالش‌های زیادی مقابله کرده تا قدرت خود را به اثبات برساند. در این بین جنگ غزه سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شاهد تغییر رویکرد افکار عمومی جهان نسبت به صهیونیست‌ها بعد از جنایات این رژیم در غزه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده