Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین نشست از سلسله پیش رویدادهای همایش بین‌المللی جهان پساآمریکا با «موضوع الزامات مذاکرات جدید هسته‌ای در سایه تضعیف آمریکا در منطقه» و با حضور پژوهشگرانی در این حوزه برگزار گردید. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دهمین نشست از سلسله پیش رویدادهای همایش بین المللی جهان پساآمریکا با «موضوع الزامات مذاکرات جدید هسته ای در سایه تضعیف آمریکا در منطقه» و با حضور پژوهشگرانی در این  حوزه در روز یکشنبه 25 مهر ماه به میزبانی پژوهشکده مشترک شهید صدر(ره) برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دکتر ابراهیم متقی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر با بحران‌های مختلف سیاسی، مالی و ... روبرو هست؛ تصریح کرد که آمریکای کنونی، گزینه‌های عملیاتی مختلف ندارد که بتواند آن‌ها را اجرایی و عملیاتی کند. از طرف دیگر، قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات با توجه به برخی قابلیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر هسته‌ای، نظامی و ... افزایش یافته است. بر همین اساس الان، زمان مناسبی برای مذاکرات است مشروط به اینکه جوانب مختلف مذاکره(تیم مذاکره، روش مذاکره و ...) بطور صحیح مشخص شود و مطابق با برنامه پیش برود.

در ادامه این نشست آقای مسعود  براتی تحلیگر  روابط بین الملل با بیان اینکه، لازمه بحث در این نشست، شناخت دقیق تحریم است، اشاره کرد که تحریم‌ها حتی در زمان مذاکرات و برقراری توافق برجام نیز وجود و بلکه افزایش داشت. بنابراین تحریم، یکی از ابزارهای آمریکا برای اعمال تصمیمات خود است و آمریکا به راحتی از آن دست برنخواهد داشت. در مذاکرات میتوان صرفاً برخی از موارد تحریمی را کاهش داد و یا برطرف کرد ولی امکان رفع همه تحریم‌ها وجود ندارد. لذا در کنار تلاش لازم برای رفع تحریم باید همزمان راهکارهای دیگر حل مسائل و مشکلات اقتصاد را پیگیری کرد و وضعیت ادراک مردم از شرایط تحریم و اقتصاد را هم کنترل و تنظیم کرد.

در پایان این نشست  دکتر مصطفی خوش‌چشم پژوهشگر مسائل بین الملل، به ایراد نظرات خود پرداخت.وی ضمن تاکید بر این موضوع که یک نقشه مشخص برای مقابله با تحریم ها لازم است، تصریح کرد اولویت و زمان دقیق اقدامات ما در مذاکرات باید بر اساس سناریوهای مختلف طرف مقابل، تعیین شود و بر اساس برنامه پیش رفت. ایشان تأکید کرد که مذاکرات باید به اندازه لازم انجام شود ولی در کنار آن، مدیریت افکار عمومی داخلی و نیز تقویت اقتصاد و خنثی شدن تحریم، اهمیت زیادی دارد و باید بصورت صحیح به آن توجه و پرداخته شود.

تحلیلگر سیاسی: شتاب سریع افول امپراتوری آمریکا غیرقابل تصور استکارشناس فضای مجازی: افول آمریکا ناشی از شکست‌های اجتماعی و اقتصادی داخل این کشور استتحلیلگر سیاست خارجی: افول آمریکا از زمان حمله به عراق و افغانستان آغاز شدپژوهشگر ارتباطات: افول آمریکا و فضای مجازی با یکدیگر گره خورده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور