Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سامانه غربالگری و انجمن حمایت از بیماران سرطان پستان مشهد با همکاری و پشتیبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد به مناسبت روز ملی سلامت بانوان در بیمارستان ناظران افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، خدیجه رضایی کارشناس مسئول برنامه‌های سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این انجمن در راستای توانمندسازی زنان به منظور خود مراقبتی، پیشگیری و درمان اثر بخش سرطان پستان افتتاح شده است و امیدواریم با اهداف و رسالتی که این انجمن در دستور کار خود دارد بتواند اتفاقات بزرگی را در کنترل و درمان سرطان در مشهد به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به مناسبت روز ملی سلامت بانوان اقدام به افتتاح سامانه غربالگری سلامت بانوان کرده است. 

رضایی تصریح کرد: این سامانه در سه حوزه ماموگرافی، سونوگرافی، پاپ اسمیر و معاینه توسط پزشک از 1 آبان تا 19 آبان، همزمان با سالروز تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد به صورت رایگان خدمات‌رسانی خواهد داشت.

گفتنی است این طرح به صورت همزمان در بیمارستان ناظران مشهد و مرکز تخصصی رادیوتراپی و و انکولوژی رضا(ع) اجرا می شود. همچنین پس از پایان مهلت ارائه این خدمات در دوره‌های بعد نیز به صورت رایگان یا با تخفیف ادامه خواهد یافت. 

سیر نزولی باروری در 5 سال گذشته/ سرطان‌های شایع زنان کدامند؟ خوشبوکننده‌های ضدتعریق می‌تواند باعث بروز سرطان پستان شود سرطان سومین عامل مرگ ایرانیان/ اهمیت "مراقبت‌های تسکینی" در مبتلایان سرطان

در حال حاضر بیش از 30 درصد از بیماران مبتلا به سرطان در شهر مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی از خدمات این انجمن استفاده می‌کنند که از این بابت هزینه‌های گزافی بر دوش مردم و به ویژه دولت، تحمیل می‌شود؛ از این رو انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به فرهنگ سازی در زمینه غربالگری و تشخیص زودهنگام، کرده است. کسانی  که می خواهند از این سامانه بهره مند شوند می‌توانند به آدرس sc.rroc.ir مراجعه کنند. 

مسعودخانی، مشاور عالی بیمارستان ناظران نیز از کارت خبرنگاران سفیر سلامت، که با هدف ترویج سبک زندگی سالم و فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام، به‌ویژه در زمینه سرطان تهیه شده است، رونمایی کرد. 

وی خاطرنشان کرد: برای خبرنگاران کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد تا با دانش و تخصص بیشتری در کنار ما حضور داشته باشند و در تحلیل خبر ها تخصصی تر ورود پیدا کنند تا از این طریق بتوانیم در آگاه سازی جامعه در حوزه سلامت اقدامات ارزشمندی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرطان پستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت بلخ از افرایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان خبر می‌دهند.

مسئولان بخش سرطان شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی می‌گویند که در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار و ۹۱۲ بیمار مبتلا به سرطان به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند.

به گفته‌ مسئولان، این تعداد در سال ۱۴۰۱ خورشیدی فقط دو هزار و ۶۱۳ نفر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟