Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها نفر از فلسطینیان و خانواده‌های اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در منطقه المناره واقع در مرکز شهر رام‌الله، تظاهرات برگزار کردند.

«قدوره فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطین در حاشیه برگزاری این تظاهرات گفت که ما برای یاری اسرا در اینجا تجمع کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس وضعیت داخل زندان‌ها را بسیار پیچیده توصیف کرد و افزود که اسرای اعتصاب‌کننده غذا در وضعیت خطرناکی هستند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، فارس درباره اسرای جنبش جهاد اسلامی که از هشت روز پیش اعتصاب غذا کرده‌اند، گفت که اگر مذاکرات فعلی موفق نشود، بحران در داخل زندان‌ها تشدید خواهد شد و صدها اسیر دیگر نیز به اعتصاب غذای اسرا خواهند پیوست و علاوه بر آن ۱۰۰ اسیر نیز اعتصاب آب را اجرا خواهند کرد.

همچنین شماری از فلسطینیان نیز در دانشگاه بیرزیت واقع در شمال رام‌الله تجمع کردند.

بنابر اعلام باشگاه اسیر فلسطین، شش اسیر در اعتراض به بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام) دست به اعتصاب غذا زده‌اند که قدیمی‌ترین آن‌ها اسیر «کاید الفسفوس» است که از ۹۸ روز پیش اعتصاب غذا کرده است.

۱۳ اکتبر جاری، قدوره فارس اعلام کرد که ۲۵۰ اسیر از اسرای جنبش جهاد اسلامی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه زندانبانان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرای فلسطینی اعتصاب غذا اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 4 جنایت در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 42 فلسطینی دیگر شهید شدند و 63 فلسطینی نیز زخمی شدند.

به گفته وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای نوار غزه از ابتدای جنگ علیه این منطقه محاصره شده در هفتم اکتبر تا کنون به 34هزار و 12 شهید و شمار زخمی ها نیز به 76هزار و 833 نفر رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تأکید کرد که شمار زیادی از قربانیان این تجاوز وحشیانه همچنان زیر آوار هستند و تیم های امدادرسانی نمی توانند خود را به آنها برسانند.

این در حالی است که هزاران فلسطینی نیز طی این مدت توسط رژیم اشغالگر به اسارات گرفته و روانه زندان شده اند.

در همین زمینه باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد هم اکنون حدود 9500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در میان آنها 80 زن و بیش از 200 کودک مشاهده می‌شود در حالی که این اسرا در معرض تعرضات شدید و جنایات ضد بشری قرار دارند.

 این مرکز فلسطینی با انتشار گزارشی به مناسبت 17 آوریل روز اسیر فلسطین افزود این تعداد از اسرا شامل هزاران اسیر نوار غزه نمی‌شود که در معرض ربایش قرار گرفته‌اند.

شهادت اسرای آزاد شده از اقدامات خشن علیه فلسطینیان دستگیر شده در غزه حکایت دارد که از جمله آنها دستبد زدن‌های طولانی، ضرب و شتم، تهدید به قتل و اجبار برخی از آنها به پارس کردن مانند سگ و ناسزا گفتن به مقاومت است.

بر اساس اطلاعات این گزارش از 7 اکتبر تاکنون 66 خبرنگار بازداشت شده‌اند که همچنان 45 نفر از آنها در بازداشت هستند. همچنین 23 نفر از خبرنگار زندانی در شرایط بازداشت موقت به سر می‌برند و با این حساب بیش از 5168 نفر در چنین شرایطی هستند که در میان آنها زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ده‌ها مورد شهادت ثبت شده توسط موسسات مسئول در زمینه اسرای زندان‌های رژیم اشغالگر و اسرای آزاد شده از این زندان‌ها بر این واقعیت تاکید دارند که اسرای با شدیدترین و بدترین شرایط در تاریخ اسرای فلسطینی مواجه هستند چرا که با شکنجه و سرکوب و اقدامات انتقاجویانه گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند که سرنوشت هزاران اسیر را تحت شعاع قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند