Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:40:12 GMT

شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۹۰۲

شیخ الازهر با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی «میدل ایست مانیتور» از دیدار «احمد الطیب» شیخ الازهر با «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق در اوایل ماه نوامبر خبرداد.
براساس این گزارش این دیدار تاریخی که نخستین دیدار رو در روی شیخ الازهر و آیت الله سیستانی به شمار می‌رود، در شهر نجف اشرف انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الازهر همچنین ضمن زیارت عتبات مقدس در کربلا و نجف با دیگر مراجع شیعی عراق دیدار می‌کند.
«میدل ایست مانیتور» در ارتباط با اهمیت این سفر نوشت: این سفر از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که الازهر بالاترین موسسه علمی اهل سنت و نجف قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مدرسه دینی شیعه به شمار می‌رود.منابع خبری همچنین اعلام کردند: سفر به بغداد، اربیل موصل در برنامه سفر شیخ الازهر به عراق قرار دارد.
مقامات عراقی از سال ۲۰۰۳ تاکنون چندبار از شیخ الازهر برای سفر به عراق دعوت کردند و در سال ۲۰۱۰ نیز در گزارشی منتشر شد که احمد الطیب برای تحکیم روابط میان مذاهب فکری اهل تسنن و تشیع با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد؛‌ اما این سفر صورت نگرفت.
لوئیس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی در واکنش به این خبر تصریح کرد: من معتقدم این سفر نه تنها به تقویت همزیستی میان شیعیان و اهل سنت بلکه در روابط مسلمانان و مسیحیان و دیگر ادیان آسمانی اثرخواهد داشت.

کد خبر 5332602

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد الطیب بغداد نجف اشرف شیخ الازهر شیعه آیت الله سیستانی کربلا عراق کنفرانس وحدت اسلامی قرآن هفته وحدت فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم شیعه تهران ایالات متحده امریکا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت اسلامی رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی ایران ایران آیت الله سیستانی شیخ الازهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک