Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:10:22 GMT

۱۱ عدد جذاب در مورد پورشه ۹۱۱ GT۳ که باید بدانید +عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۹۰۸

۱۱ عدد جذاب در مورد پورشه ۹۱۱ GT۳ که باید بدانید +عکس

پورشه ۹۱۱ GT۳ به عنوان نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل اصلی شناخته می‌شود و از ابتدای عرضه تاکنون مورد توجه رسانه‌های مختلفی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، پورشه ۹۱۱ GT۳ به عنوان نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل اصلی شناخته می‌شود و از ابتدای عرضه تاکنون مورد توجه رسانه‌های مختلفی قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به ۱۱ عدد جذاب پورشه ۹۱۱ GT۳ خواهیم داشت که دانستن آن‌ها برای شما جالب خواهد بود چرا که اعداد با وضوح کامل سخن می‌گویند!

۵۰۳

۵۰۳ اشاره به تعداد اسب‌های بخاری دارد که مهندسان پورشه موفق شده‌اند آن‌ها را درون موتور چهار لیتری این خودرو جای دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه داشته باشید که این اسب‌ها، اسب بخار ترمز هستند و بنابراین از اسب بخار معمولی قوی‌تر عمل می‌کنند! پورشه از نماد اسب در برند خود نیز استفاده کرده است اما متاسفانه جذابیت نشان تجاری موجب افزایش قدرت خودرو نمی‌شود!

۴۷۰

در طرف دیگر ماجرا گشتاور این موتور قرار دارد که براساس مقیاس متریک معادل ۴۷۰ نیوتن‌متر است. این مقیاس به نیروی مورد نیاز برای حرکت دادن جسمی به وزن یک کیلوگرم با سرعت یک متر در ثانیه اشاره دارد. بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌های از مقیاس فوت پوند استفاده می‌کنند که بر این اساس پورشه ۹۱۱ GT۳ گشتاوری معادل ۳۴۷ فوت پوند تولید می‌کند. این مقیاس به نیروی اعمال شده بر اهرمی به طول یک فوت اشاره دارد.

۳۱۸

حداکثر سرعت پورشه ۹۱۱ GT۳ براساس مقیاس بریتانیایی، ۱۹۷ مایل بر ساعت است که با تبدیل این رقم به مقیاس متریک، به عدد ۳۱۵ کیلومتربرساعت خواهیم رسید. می توانید بگویید که حداکثر سرعت ۹۱۱ GT۳ تقریباً یک پنجم سرعت چرخش زمین در خط استوا است. البته سرعت این خودرو در دفترچه راهنما ۱۹۹ مایل بر ساعت معادل ۳۱۸ کیلومتربرساعت عنوان شده است.

شش و هفت

برای افرادی که به رانندگی با دو پا علاقه دارند، پورشه یک گیربکس شش سرعته دستی را در GT۳ قرار داده است. اما افرادی که به دنبال رانندگی راحت و آرام هستند، می‌توانند پورشه ۹۱۱ GT۳ را با گیربکس هفت سرعته PDK در اختیار بگیرند.

۹۰۰۰

بیشترین دور موتوری که می‌توانید با پورشه ۹۱۱ GT۳ به آن دست یابید، ۹۰۰۰ دور بر دقیقه است و موتور شش سیلندر تخت این خودرو نمی‌تواند بیش از این مقدار را در اختیار شما قرار دهد.

۱۴۳۵

اگر دفترچه راهنمای پورشه ۹۱۱ GT۳ را باز کنید، خواهید دید که وزن این خودرو با گیربکس PDK معادل ۱۴۳۵ کیلوگرم عنوان شده است. وزن نسخه دستی اندکی از این مقدار کمتر خواهد بود.

۶:۵۹

اگر تایرهای مسابقه‌ای جدیدی را برای پورشه ۹۱۱ GT۳ خریداری کنید و راننده فرمول یک را پشت فرمان آن بگذارید، این خودرو قادر خواهد بود تا در شش دقیقه و ۵۹ ثانیه پیست نوربرگرینگ را طی کند. این عدد یک دقیقه از نخستین نسل GT۳ که در سال ۱۹۹۹ عرضه شد سریع‌تر است.

۱۰۰

درصدی است که به شما توصیه می‌کند تا نسخه تورینگ از پورشه ۹۱۱ GT۳ را به جای نسخه استاندارد خریداری کنید. این نسخه علاوه بر عملکرد فنی بهتر، ویژگی‌های جالب دیگری را نیز در خود جای داده است.

۳.۲

گیربکس دو کلاچه پورشه ۹۱۱ GT۳ عملکرد فوق‌العاده دقیق و سریعی دارد و بهتر از هر راننده‌ای می‌تواند دنده‌ها را تعویض کند. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو (۰ تا ۶۰ مایل) با گیربکس دو کلاچه تنها ۳.۲ ثانیه است در حالی‌که برای ثبت همین رکورد با گیربکس دستی، نیاز به ۳.۷ ثانیه زمان خواهید داشت.

۴

این عدد به تعداد چرخ‌های قابل هدایت پورشه ۹۱۱ GT۳ اشاره دارد. این رقم در عین کوچکی، بیشتر از اکثر خودروهای تولید شده امروزی است چرا که خودروهای دیفرانسیل جلو سهم عمده‌ای بین محصولات جدید را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۲۷،۸۲۰

مشتریان پورشه در بریتانیا برای خرید جدیدترین نسخه GT۳ نیاز به پرداخت مبلغی حدود ۱۳۰ هزار پوند خواهند داشت که معادل این رقم در اتحادیه اروپا ۱۷۰ هزار پوند و در استرالیا نیم میلیون دلار است. خودروهای اسپرت و ماجراجویانه معمولا گران‌قیمت هستند و پورشه ۹۱۱ GT۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: خودروبانک

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اتومبیل خودرو برند فناوری پورشه ۹۱۱ GT۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند

تین نیوز

نامه انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالای سنگین شهرستان بندرعباس از حمل غیرقانونی کالا توسط شرکت های بزرگ مقیاس خبر داد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه رئیس هیئت مدیره این انجمن به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با استناد به نامه تاریخ 16 مهرماه 1401 مدیرکل دفتر حمل و مقل کالای این سازمان،  آمده است: فعالیت شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس در شهرستان های خارج از مرکزیت شرکت که دارای سالن های اعلام بار هستند به هیچ عنوان نباید موجب اختلال در توزیع عادلانه بار و فرآیند حمل و نقل آن شهرستان گردد... اما بعضا مشاهده می شود شرکت های حمل و نقل ... و ...خارج از ضوابط اعلان بار پایانه بار بندر عباس، نسبت به جذب بار از طریق نمایندگان صاحبان کالا و دلالان و بارگیری کالا توسط کامیون های ملکی و غیر ملکی گاهی به صورت کرایه توافقی و پایین تر از نرخ تعرفه اعلام با اقدام می کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض رانندگان و کامیونداران ناوگان جاده ای شده است. 

انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالای سنگین شهرستان بندرعباس تاکید کرده که تاکنون مکاتبات گوناگونی جهت پیگیری این امر که مغایر با دستوراالعمل های ابلاغی است صوت گرفته و نارضایتی این انجمن به عنوان نمایندگان رانندگان استان و کشور که به پایانه های بندرعباس تردد می کنند، اعلام شده است.

این انجمن همچنین درخواست کرده که جهت جلوگیری از نارضایتی و اعتراض دوباره و تکرار حوادث ناخوشایند گذشته، دستورات لازم برای اصلاح امور و روند فعالیت این گونه شرکت ها با ایجاد دفتر نمایندگی و رعایت کامل قوانین و ضوابط سالن های اعلان بار صادر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • تایکان توربو جی تی 2025 قدرتمندترین پورشه تمام دوران (عکس)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است
  • درباره دولتخانه صفوی قزوین بیشتر بدانید