Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: طرح تحول نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی اجرا می‌شود.

یوسف بیدخوری افزود: هدف ما در آستانه تغییر شرایط کرونایی و در پساکرونا اجرای طرح نظارت به شکل اینترنتی و در قالب سامانه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اجرای این طرح اطلاعات واحدهای گردشگری در سامانه‌های مربوطه به‌روزرسانی می‌شود و ضمن پیشگیری از ایجاد مشکلات برای زائران و گردشگران، پیش از اینکه زائر و گردشگر وارد پروسه اداری سنتی رسیدگی به شکایت شود، به مشکل و شکایتش رسیدگی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری تصریح کرد: در جلسات هم‌اندیشی با اعضای تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری وضعیت تاسیسات گردشگری استان بررسی شده تا در راستای رعایت منشور حقوق گردشگر بازرسی‌های مستمر در این زمینه اجرا شود.

بیدخوری یادآور شد: با توجه به تغییر و بهبود شرایط کرونایی دوباره سفرها آغاز شده و زائران و گردشگران به مقاصد گردشگری استان سفر می‌کنند، مشهد هم به عنوان قطب زیارتی و گردشگری در کشور همیشه مورد توجه و مقصد سفر مردم است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که گردشگر با خیالی آسوده، بدون مشکل و با اطمینان از این که حقوقش رعایت شده، سفر کند و در صورتی که اعتراضی داشته باشد، بلافاصله به آن رسیدگی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی بیدخوری با بیان اینکه افرادی که قوانین را رعایت نکنند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود، تاکید کرد: نظارت‌ها شامل صدور تذکر، اخطار و تعلیق واحدها می‌شود و حتی در مراحل بعدی در صورت تکرار موجب تعطیلی تاسیس گردشگری متخلف خواهد شد؛ البته برای افرادی که قوانین را رعایت می‌کنند نیز تشویق‌هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاسیسات گردشگری صنعت گردشگری گردشگري گردشگر بازرسی و نظارت زائر تاسیسات گردشگری گردشگری و صنایع خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد