Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه‌جبین حکیمی، از بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان توسط وحوش طالبان سر بریده شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه جبین حکیمی، متولد شهر کابل در افغانستان و بازیکن تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در رده سنی جوانان بود.

بیوگرافی ماه جبین حکیمی

ماه جبین حکیمی، در شهر کابل در افغانستان متولد شده و بازیکن تیم ملی والیبال بانوان جوانان افغانستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه جبین حکیم سابقه بازی در تیم‌های لیگ والیبال افغانستان و تیم ملی جوانان والیبال زنان افغانستان را در کارنامه ورزشی خود داشت.
ماه‌جبین تا قبل از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، در باشگاه والیبال شهرداری کابل بازی می‌کرد و از بازیکنان موفق این باشگاه بود.
خبر سر بریده شدن ماه جبین در ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهر کابل رسانه‌ای شد. عکس بی جان ماه جبین با سر بریده و گردن بریده و خون آلود در رسانه‌های اجتماعی افغان به نشر رسیده است.

تأیید سربیدن ماه جبین حکیمی توسط مربی تیم ملی

ثریا افضلی (نام مستعار) مربی تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی، کشته شدن ماه جبین حکیم توسط گروه طالبان را تأیید کرد و در ادامه گفت غیر از خانواده ماه‌جبین، کسی از زمان دقیق و چگونگی این اتفاق با خبر نیست.

ثریا افضلی گفت: قتل ماه‌جبین حکیمی احتمالاً در اوایل اکتبر اتفاق افتاده است و خانواده‌اش تهدید شده‌اند در این مورد با کسی صحبت نکنند، به همین دلیل این مسئله پوشیده مانده است و کسی از این ماجرا خبر ندارد.

علت قتل و ذبح ماه جبین حکیمی توسط طالبان

به گفته افضلی، بعد از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، دختران ورزشکار در سراسر کشور افغانستان، با تهدید جدی امنیتی و جانی رو به رو هستند و افراد طالبان برای دستگیری به خانه‌های شماری از آنان را در شهرهای گوناگون رفته و خانه‌هایشان را تفتیش کرده‌اند.
بسیاری از دختران ورزشکار، به‌ویژه اعضای تیم والیبال بانوان افغانستان که در مسابقات خارجی و داخلی شرکت کرده‌اند و در برنامه‌های رسانه‌ای حضور داشته‌اند، در معرض تهدید جدی قرار دارند و جانشان در خطر است.

وضعیت بحرانی ورزشکاران زن افغان

بسیاری از دختران ورزشکار، به‌ویژه اعضای تیم والیبال بانوان افغانستان که در مسابقات خارجی و داخلی شرکت کرده‌اند و در برنامه‌های رسانه‌ای حضور داشته‌اند، در معرض تهدید جدی قرار دارند.
این مربی تیم ملی والیبال بانوان افغانستان گفت از میان بازیکنان این تیم، فقط دو نفر توانسته‌اند از طریق اقدام شخصی از افغانستان خارج شوند و بقیه اعضای تیم در داخل افغانستان در تهدید و وحشت به سر می‌برند. خانم افضلی در این مورد گفت: «همه بازیکنان تیم والیبال و بقیه بانوان ورزشکار در وضعیت نامناسب و در ناامیدی و ترس به سر می‌برند. همه مجبور شده‌اند متواری شوند و در مکان‌های نامعلوم زندگی کنند.»

تلاش‌های اعضای تیم ملی والیبال بانوان افغانستان برای جلب حمایت سازمان‌ها و کشورهای خارجی برای خروجشان از افغانستان تاکنون بی‌نتیجه مانده است. کشته شدن ماه‌جبین به ترس و نگرانی آنان از اینکه هدف طالبان و افرادی قرار گیرند که از گذشته درصدد ممانعت از فعالیت ورزشی بانوان بوده‌اند، دامن زده است.

تیم ملی والیبال بانوان افغانستان

تیم ملی والیبال بانوان افغانستان نخستین بار در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و فعالیت آن از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲، به‌دلیل جنگ داخلی و سپس حاکمیت طالبان، متوقف شد. تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در دو رده سنی بزرگسال و جوانان فعالیت می‌کرد و در هر رده سنی، ۱۴ عضو داشت. این تیم هر سال در شماری از مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد که در برخی از مسابقات در کشورهای منطقه، موفق به کسب جوایزی نیز شد. حضور این تیم در مسابقات بین‌المللی همواره با حمایت گسترده در داخل افغانستان مواجه می‌شد و از حضور دختران افغان در بازی‌های بین‌المللی به‌عنوان نشانه‌ای از تلاش برای تثبیت جایگاه زنان در جامعه سنتی افغانستان یاد می‌شد.

کد خبر 530249

منبع: ایمنا

کلیدواژه: والیبال افغانستان اخبار طالبان افغانستان طالبان طالبان افعانستان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تیم ملی والیبال بانوان افغانستان اعضای تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!