Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:23:02 GMT

بی‌توجهی آیت‌الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۹۵۸

بی‌توجهی آیت‌الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاهی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بدل کرد.

به گزارش ایسنا، «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» در ادامه نوشت: او در طول دوران مبارزه بارها طعم بازداشت، زندان، تهدید و تبعید را چشید اما دست از مبارزه برنداشت.

فعالیت‌های مرحوم مهدوی کنی خشم ساواک را برانگیخته بود؛ به‌طوری‌که در گزارشی درباره او آمده است:

«خلاصه سابقه محمدرضا مهدوی فرزند اسدالله

به‌موجب سوابقی که از نامبرده بالا در دست است، مشارالیه یکی از روحانیون ناراحت و افراطی است که از هر فرصتی که به دست می‌آورد برای تحریک مردم به اخلال در نظم عمومی و انجام اقدامات علیه مصالح مملکت استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادشده بالا مسجد جلیلی تهران را به‌صورت پایگاه فعالیت عناصر اخلالگر درآورده و برای پیشبرد مقاصد خود در جلسات مذهبی مسجد مذکور به‌ انحاءمختلف کوشش می‌کند مستمعین را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را برای فعالیت‌های اخلالگرانه آماده سازد.

با وجود آنکه مکرراً به نامبرده تذکر و توجه داده شده که از اعمال و رفتار خلاف و تحریکات خود دست بردارد، مع‌هذا تاکنون کوچک‌ترین توجهی به تذکرات داده‌ شده نکرده و مجدداً با اغتنام از فرصت‌های به‌ دست‌ آمده اعمال سابق خود را دنبال نموده و برای جامه عمل پوشاندن هدف خود در زمینه اخلال در نظم عمومی و تحریک مردم به ضدیت با یکدیگر همچنان کوشا می‌باشد.»

تعابیر ساواک در این گزارش، نشانگر خشم این سازمان از فعالیت‌های مبارزاتی آیت‌الله مهدوی کنی و بی‌توجهی او نسبت به هشدارها و تهدیدهای ساواک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله مهدوي كني مهدوی کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مهدوی، پاسور پیشین تیم ملی که از نسل طلایی والیبال ایران است از والیبال خداحافظی کرده است.  

مهدوی قصد دارد وارد دنیای مربیگری شود و کار خود را با تیم شهداب آغاز خواهد کرد و به عنوان دستیار رحمان محمدی‌راد، سرمربی جدید این تیم فعالیت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • حوزه درس امام(ره)
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • "توجهی" به تولیت مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجهی به‌ سمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجهی به سمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • حجت الاسلام توجهی به تولیت مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد
  • حجت‌الاسلام توجهی به تولیت مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد