Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه الزهرا که امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه دو وظیفه کلیدی دارد که رهبری به خوبی آن را تبیین کردند؛ یک رفع نیازهای جامعه و دو دست یابی به مرجعیت علمی. خدا رو شکر می کنیم بعد از پیروزی انقلاب دانشگاه‌های ما در حوزه مرجعیت علمی گام برداشتند و اکنون قریب به ۱۰۰ مجله جمهوری اسلامی ایران در ISI و اسکوپوس نمایه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در زمینه مرجعیت علمی توفیقات بسیار خوبی داشته‌ایم اما در زمینه اثرگذاری و رفع نیازهای جامعه، آنچه انتظار می‌رفت برآورده نشده است. البته این به دلیل کم کاری دانشمندان نیست بلکه به این دلیل است که سیستم انگیزش ما اینگونه نبوده که جامعه دانشگاهی را به آن سمت هدایت کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در دوره جدید به دنبال راه اندازی سیستمی هستیم که نیازهای کشور نمایه شود و در معرض دید هیات علمی و دانشجویان قرار گیرد، گفت: با این اقدام، رساله ها و پایان نامه در این راستا تعریف شود و ما هم حمایت های ویژه ای می کنیم و سیستم های ترغیبی و تشویقی را به کار خواهیم گرفت.

زلفی گل با بیان اینکه در سیستم پژوهش و تحقیقات، تحکم‌ جواب نمی دهد بلکه ترغیب و تشویق جواب می دهد، گفت: برای اینکه سیستم پژوهشی کشور را به سمت نیازها هدایت کنیم چند راهکار دارد؛ یک اینکه رانت را حذف کنیم. به عنوان مثال یک فرد هیات علمی شناخته شده طرحی بدهد و پذیرفته شود ولی یک فرد شناخته نشده نتواند پایان نامه خود در راستای رفع نیازها تعریف کند.

وی ادامه داد: در برنامه ای که به مجلس ارائه کردم، نظام ملی پیشنهادات را طرح کردم در حدود ۲ ماه گروه های مختلفی بر روی این طرح متمرکز شده اند. در همین راستا بنا داریم سامانه نظام پیشنهادات را اجرایی کنیم به این صورت که نیازها در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه می شود و بعد از تصویب به اساتید، دانشجوی پژوهشگر اختصاص داده می شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مرجعیت علمی باید پای خود را از دایره بیرون بگذاریم و حتما نباید خود را در قالب قوانین موجود قرار دهیم؛ قوانین موجود وحی منزل نیست بلکه می توانیم آن ها را بازآرایی کنیم.

زلفی گل با اعلام اینکه تصمیم گرفتیم سیستم پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری را استاد محور کنیم و البته سیستم قبل را هم نگه می داریم، گفت: در سیستم جدید قرار است هر استادی در سازمان سنجش کد داشته باشد و دانشجو استاد را از سازمان سنجش انتخاب می کند نه اینکه دانشگاه را انتخاب کند و دانشجویان بین اساتید توزیع شود.

وزیر علوم افزود: تلاش می کنیم سالانه تا ۵ درصد از مجلات تحت نمایه های بین المللی قرار دهیم؛ مقالاتی که چاپ می شود رتبه ما بالا می رود و زمین بازی برای ورود محققان بین المللی ایجاد می کنیم. همچنین از مجلاتی که بین المللی هستند حمایت ویژه می کنیم‌ تا سایرین ترغیب شوند.

وی افزود: سخت اعتقاد دارم دانشگاه الزهرا نماد دانشگاه فرهیخته بانوان کشور است. از معاون اداری مالی وزارتخانه می خواهم، هر کاری از دستشان برمی آید برای رشد و پیشرفت دانشگاه الزهرا انجام دهد؛ چون نمونه ای ندارد تبعیضی هم اتفاق نخواهد افتاد.

زلفی گل یادآور شد: بنا داریم در لایحه بودجه سال آینده دانشگاه الزهرا به ۱۳ دانشگاه بزرگ که اعتبار ویژه ای برای آن ها گذاشته می شود، بپیوندد.

کد خبر 5332607 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه دانشگاه الزهرا پذیرش دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی سازمان امور دانشجویان دانشگاه های ایران واکسیناسیون دانشجویان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان سنجش دانشگاه الزهرا مرجعیت علمی زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اظهار کرد: تیم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری یکی است و کارنامه اولیه کنکور ارشد پس از دکتری بلافاصله روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اولویت سازمان سنجش، آزمون دکتری است؛ چرا که در آن امتحان عملی و مصاحبه وجود دارد، پس باید انتخاب رشته این آزمون به اتمام برسد تا به سراغ اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برویم. 

به گزارش آنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی و در شش گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد. داوطلبان می‌توانستند بر اساس علاقه به رشته یا رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حداکثر در دو مجموعه امتحانی (اصلی یا شناور) در این آزمون شرکت کنند.
روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نوسیی کردند از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد) مرد هستند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، برای انتخاب‌رشته اواسط خرداد منتشر می‌شود. نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته نیز سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • عباس شریفی تهرانی استاد درگذشته دانشگاه تهران که بود؟
  • اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳