Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:01:05 GMT

استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۹۹۸

استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا، به افزایش میزان آلاینده‌های هوای شهر تبریز در روزهای اخیر اشاره کرد و  اظهار داشت: علت اصلی این موضوع، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه تبریز است که تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده دیسپاچینگ کشوری است.

وی با بیان اینکه میزان و چگونگی مصرف مازوت در نیروگاه‌ها باید فرایند خاص خود را طی کند، افزود: پیگیری‌های لازم انجام شود تا سهمیه گاز نیروگاه‌های استان افزایش یافته و تا حد امکان از سوخت مازوت استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحمتی با تأکید بر اینکه نیروگاه‌ها نیز باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا در صورت استفاده از مازوت، این کار با کمترین میزان آلودگی انجام شود، افزود: متأسفانه تاکنون به این موضوع بی‌توجهی شده و چندین سال است که شاهد افزایش آلودگی هوا به دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت شهروندان نباید قربانی سهل‌انگاری شود، افزود: فرصت‌های زیادی در این زمینه از دست رفته است که باید جبران شود و اگر نیروگاه تبریز قادر به اتخاذ تمهیدات لازم نیست دولت با ارائه تسهیلات این فرصت را ایجاد کند.

رحمتی همچنین تأکید کرد که پیگیری‌های لازم برای افزایش سهمیه گاز نیروگاه‌های استان از وزارت نفت انجام شده و تا زمانی که ضرورتی وجود ندارد از مصرف مازوت در نیروگاه‌ها خودداری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در این جلسه گفت: نیروگاه تبریز با وجود پیگیری‌های متعدد، به دلایل مختلف تمهیدات لازم درخصوص استفاده از مازوت را فراهم نکرده است.

حسن عباس‌نژاد افزود: درصورت عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی توسط نیروگاه تبریز، این واحد به عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شود که سال گذشته نیز همین اتفاق افتاد.

انتهای پیام/60002
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز آلودگی هوا آذربایجان شرقی استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت نیروگاه حرارتی تبریز آلودگی هوای تبریز استانداردهای زیست محیطی صنایع آلاینده جواد رحمتی مازوت در نیروگاه نیروگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو با حضور در صداوسیمای آذربایجان غربی با ناصر حجازی فر مدیرکل دیدار و در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

گروسی  در این دیدار به نقش مهم و تاثیر گذار صداوسیما در معرفی ظرفیت ها و آگاهی بخشی در جامعه اشاره کرد و گفت: موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو و قرار گرفتن آن درمسیر شاهراه ترانزیت کالا به کشورهای مختلف ، بستر سرمایه گذاری لازم به منظور افزایش سهم کشورمان در بازارهای جهانی و افزایش فرصت های شغلی با توسعه زیر ساخت های سرمایه گذاری را فراهم آورده است و به همین منظور می‌توان ظرفیت ها و زیرساخت های موجود را با هم افزایی مشترک برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد.

وی در ادامه به نقش منطقه آزاد ماکو در حوزه اقتصاد و رشد تولید اشاره کرد و افزود: همراهی صدا وسیمای استان می‌تواند روند رسیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به جوانان را تسهیل نماید.

مدیرکل صداوسیما  نیز در این دیدار گفت: منطقه آزاد ماکو کانون توسعه و فرصتی بی بدیل و مزیت نسبی برای استان محسوب می‌شود و دارای اهمیت استراتژیک برای آذربایجان غربی است که بستر لازم به منظورهم افزایی در تولیدات مشترک برای جذب سرمایه گذار و همچنین همکاری برای پیشبرد مباحث فرهنگی نیز در آن وجود دارد.

ناصر حجازی فر در ادامه افزود: رسانه استانی آمادگی دارد توانمندی‌ها و اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ماکو را در قالب برنامه‌های مشارکتی اطلاع رسانی و منعکس کند.

 

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی