Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تداوم سیر نزولی شیوع کرونا در استان سمنان مستلزم همراهی بیش‌ از پیش مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، تعداد بستری‌ها، آمار فوتی‌ها و میزان سرعت سرایت کرونا بین افراد چند هفته‌ای هست که در استان سمنان سیر نزولی به خود گرفته است.

قطعاً تداوم و تثبیت این شرایط مستلزم همراهی و همکاری بیش‌ از پیش مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و جدیت مسئولان امر در مراعات این شیوه‌نامه‌ها به‌ویژه در اماکن پرترددی همچون بازار و ادارات و دیگر مکان‌های شلوغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با اعلام رضایت از روند مطلوب انجام واکسیناسیون در استان سمنان اظهار داشته است: واکسیناسیون عمومی تنها راه مقابله با شیوع و همه‌گیری ویروس کروناست.

بر این اساس و به گفته متخصصان حوزه بهداشت و درمان آن دسته از افرادی که به شایعات توجه می‌کنند و گمان می‌کنند تزریق واکسن کرونا بی‌اثر است باید در این طرز تفکر خود تجدید نظر کنند و با واکسینه کردن خود برابر این بیماری خود و دیگر افراد پیرامون خود را از ابتلا به کرونا مصون بدارند.

برخی متأسفانه این روزها در فضای مجازی با دامن زدن به برخی شایعات سعی در القای شعار نه به واکسن هستند و از هر فرصتی برای تلقین و ترویج آن استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن دو روز گذشته بود که یکی از بازیگران سینما و تلویزیون به نام مهران غفوریان سکته قلبی کرد و همین برخی‌ها گفتند سکته این بازیگر به دلیل تزریق واکسن کرونا بوده است؛ درحالی‌که پزشک معالج او به‌صراحت اعلام کرد او سابقه بیماری قلبی داشته است و این اتفاق هیچ ارتباطی به واکسن کرونا ندارد.

 بر اساس آخرین اعلام وضعیت استان سمنان نسبت به شیوع ویروس کرونا این‌گونه است که؛ در هشت شهرستان استان سمنان، 2 شهرستان‌ میامی و آرادان به رنگ آبی کرونایی، شهرستان‌های سمنان‌، گرمسار، شاهرود و دامغان نارنجی کرونایی و 2 شهرستان مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت زرد قرار دارند.

بستری 12 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 45 هزار و 661 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از بیست و هفتم تا بیست و هشتم مهرماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید 19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 86 نفر رسیده است و 35 هزار و 575 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به هشت هزار و 944 نفر رسید.

فوتی‌های کرونا در استان البرز کاهش یافت 28 بیمار کرونایی جدید در سطح استان بستری شدند 344 هزار قزوینی در طرح شهید سلیمانی رهگیری کرونایی شدند

رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است که عموم مردم باید آن را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان بیماری کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب در استان همدان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق و مهم مردم که جزو قوانین کشور ما نیز است رعایت عفاف و حجاب و حدود الهی در سطح جامعه است.

وی افزود: الحمدالله اکثریت جامعه بانوان ما عفیفه و محجبه هستند و بسیار هم رعایت می‌کنند اما متأسفانه تعداد کمی بی اطلاع هستند و نمی‌دانند پشت پرده بی‌حجاب دشمن برنامه‌ریزی کرده تا کانون خانواده‌ها را نابود و ویران کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی کانون خانواده‌ها و روابط اجتماعی از هم گسیخته شده است، گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه قانونی در سطح جامعه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم خود را در طرح عفاف و حجاب از شنبه ۲۵ فروردین انجام داده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: الحمدالله در این چند روز بانوان همدانی بسیار همراهی کرده‌اند و ما از مجموعه فراجا از همراهی بانوان و خواهران که نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این چند روز مشکلی از این بابت در همدان نداشتیم، بیان کرد: اما معدود افراد بسیار کمی در جامعه هستند که ما به آنها تذکر می‌دهیم و اگر نیاز باشد قطعاً اقدامات قانونی را با این افراد خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: ما در همدان هر کجا تذکر داده‌ایم بانوان ما رعایت کرده‌اند.

سردار امیری با بیان اینکه موضوع حجاب را باید به چند قسمت تقسیم کنیم، گفت: عده‌ای هستند که شاید حجاب را رعایت نکنند که با یک تذکر ما حل می‌شود این‌ها افرادی هستند که از پشت پرده بی حجابی‌ها و حرکات دشمن بی اطلاع هستند.

وی افرود: اما خیلی کم تأکید می‌کنم خیلی کم افرادی هستند که با حرکات دشمن حرکت می‌کنند و دنبال التهاب در جامعه و همسوی اهداف دشمن بوده که به طور قطع این افراد را زیرنظر داریم و برخورد لازم و قاطع را با آنها انجام خواهیم داد.

کد خبر 6080340

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • رئیسی: دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان «مرگ بر اسرائیل» را ننویسید تا حساس نشوند!
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد