Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، به دنبال انتشار گزارشی با عنوان " اصرار وزارت صمت به ترخیص420 کانتینر لوازم خانگی بوش/ بازپرس دستور ترخیص داد " مورخ 1400.7.20، دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به منظور شفاف سازی بیشتر موضوع و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارسال کرد.

در این توضیحات آمده است:

1-  شرکت بوش سرویس ( کاسپین کالادریا)  طی سال‌های  1396 و 1397 قبل از تاریخ اعلام ممنوعیت ثبت سفارش و واردات لوازم خانگی (97.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3.30) تحت گروه 4 اولویت کالایی، طی هشت فقره ثبت سفارش مجوز واردات لوازم خانگی را دریافت نمود.

2-  با عنایت به زمان بر شدن  فرایند تامین این حجم از کالاهای ثبت سفارشات شده توسط فروشنده که در تولید لوازم خانگی امری معمول است ، شرکت مذکور موفق به واردات کالای خود در مهلت اعتبار ثبت ذیربط نشده و به دلیل اعمال ممنوعیت فوق الذکر امکان تمدید ثبت سفارشات ایشان فراهم نگردید.

3- شرکت مذکور به استناد مفاد ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (موضوع حقوق مکتسبه ) طی سه فقره دادخواست به خواسته تمدید ثبت سفارشات و ترخیص کالاهای خود از گمرک، اقدام به طرح دعوی به طرفیت وزارت متبوع، گمرک ایران و بانک مرکزی نزد دیوان عدالت اداری نمود که وزارت متبوع در کلیه دعوی مربوطه در مراحل بدوی و تجدید نظر ضمن تهیه لوایح دفاعیه به انجام وظایف قانونی خود اقدام نمود.

4- علی ایحال شعبه سوم دیوان عدالت اداری طی دادنامه مورخ  6/3/1398 خواسته شاکی را با استناد به مفاد ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات وارد دانسته که مراتب طی دادنامه مورخ  19/5/1398 توسط شعبه 5 تجدید نظر دیوان عدالت اداری مورد تأیید قرار گرفت . لازم به  ذکر است موضوع دادنامه های  مذکور ثبت سفارش مورخ 27/8/1396 ( هفت ماه پیش از اعلام ممنوعیت مربوطه) بوده است ضمن اینکه دو فقره دیگر دادخواست شاکی بدلیل انصراف ایشان از شکایات خود، منجر به صدور قرار ابطال و سقوط شکایت  از سوی مرجع محترم قضایی گردید.

5- وزارت متبوع در جهت متابعت از آرا مرجع محترم قضایی و پیرو دادنامه های اصداری اقدام به تمدید ثبت سفارش فوق الذکر در مورخ 98.11.15 نمود که ثبت سفارش مذکور تا مورخ  99.8.12 دارای اعتبار بوده است. بدیهی است در صورت عدم تمکین مقامات وزارت متبوع نسبت به اجرا آرا اصداری و استنکاف از دستور مرجع قضایی، مراتب مبنی بر صدور حکم انفصال ایشان توسط مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار می گرفت .

6-  اگرچه گمرک ایران نسبت به دادنامه بدوی درخواست تجدید نظر ارایه نمود که طی دادنامه مورخ 12/6/1399 صادره از شعبه 5 تجدید نظر دیوان عدالت اداری منجر به نقض رای بدوی گردید، لیکن رای مذکور دادنامه اولیه را فقط به لحاظ شکلی مورد ایراد قرار داده (عدم طرح ایراد ماهوی به حقوق مکتسبه ذینفع ) و موضوع را قبل از طرح در کمیسیون اختلافات گمرکی قابل طرح در دیوان ندانسته است . شایان ذکر است بدلیل عدم قبول طرح موضوع در کمیسیون مذکور توسط مقامات گمرک ایران وفق رای تجدیدنظر ، ذینفع علیه مسئولین وقت گمرک جمهوری اسلامی ایران نزد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 (جرایم کارکنان دولت) تهران طرح دعوی نموده است. ضمن اینکه دادنامه مذکور بعد از تمدید ثبت سفارش ذینفع صادر شده و به وزارت متبوع نیز ابلاغ نگردیده است.

7-  بازپرس محترم شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 ( جرایم کارکنان دولت ) تهران طی مکاتبه ای موضوع تمدید ثبت سفارش شرکت مذکور و اعتبار آن را از این دفتر استعلام نمود که مراتب حسب معمول مکاتبات مراجع  قضایی در اسرع وقت پاسخ داده شد.  بدیهی است مسئولین این دفتر با تکیه بر رفتار و اخلاق حرفه ای حاضر نیستند با تعلل در پاسخ مرجع قضایی یا پاسخ خلاف واقع، خود را در معرض اتهام تلاش برای انحراف مسیر تحقیقات قضایی قرار دهند.

8- در مورد ادعا گمرک ایران مبنی بر ابهام در نحوه تأمین ارز ثبت سفارش مورد نظر معروض می دارد مسئول اظهار نظر در این خصوص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد که ایشان تأمین ارز پرونده مذکور را مورد تأیید قرار دادند.

در پایان ذکر این نکته ضروریست وزارت صنعت،معدن و تجارت با پرهیز از برخورد هیجانی و رسانه ای با این پرونده که ماهیت فنی و قضایی دارد، ضمن ابراز عدم هرگونه اصراری به ترخیص  محموله ذیربط که اصولاً در حوزه وظایف گمرک ایران است، همواره خود را در التزام به رعایت قوانین و دستورات مراجع صالحه قضایی مصر می‌داند.

به گزارش فارس، در پاسخ به توضیحات ارائه شده باید گفت: مستندات نشان می‌دهد، وزارت صمت در مهلت تعیین شده به رای پرونده اعتراض نکرده و پس از تاریخ مقرر طرح دعوی شکلی صورت گرفت که در تغییر رای پرونده مثمرثمر نبوده است.

مسئولان گمرک طبق مکاتباتی که با این وزارتخانه انجام داده‌اند، به نحوه تامین ارز آن ایراد گرفتند و معتقدند که منشا آن مشخص نیست. 

حال آنکه در توضیحات وزارت صمت تاکید کرده که بانک مرکزی تامین ارز آن را تایید کرده است. با توجه به اینکه در سال 97 به همه کالاها ارز دولتی 4200 تومانی پرداخت شده است، مسئولان گمرک اعلام کنند، چرا با وجود شفاف شدن منشا ارز نسبت به ترخیص کالا اقدام نکرده‌اند.

رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شود و در جامعه به شفافیت و رعایت ضوابط و مقررات کمک می‌کند، برخورد شعاری وزارت صمت با این مقوله به وضوح مشهود است و مسئولان آن باید پاسخ دهند، در صورتی که این پرونده مشکل قانونی و مقرراتی ندارد، مکاتبات آن محرمانه شده و دور از دسترس افکارعمومی و در سکوت خبری انجام می‌شود.

براساس مصوبات دولت سابق،‌ لوازم خانگی به عنوان یک محصول نهایی در لیست کالاهای ممنوعه به کشور قرار دارد، چرا برخلاف دستور و تاکید رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت، برای ترخیص آن تلاش می‌شود. نگارنده معتقد است هرگونه ممنوعیت به منظور حمایت از تولید داخل باید هوشمندانه و براساس برنامه ریزی زمان‌بندی شده کمی و کیفی در جهت تعمیق دادن تولید داخل و ایجاد بازار صادراتی ضرورت دارد و باید از حمایت‌های غیرهدفمند پرهیز شود.

منبع: الف

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری تمدید ثبت سفارش وزارت متبوع لوازم خانگی گمرک ایران بانک مرکزی تجدید نظر وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز

برند آاگ یکی از برندهای مطرح دنیا در تولید لوازم خانگی با کیفیت و لوکس در رنگ ها وطرح های مختلف و سطح انرژی بالا است. برند آاگ محدوده وسیعی در تولید لوازم خانگی دارد همه ی محصولات آشپزخانه شامل یخچال فریزر ، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی،ساید بای ساید، اجاق گازهای هوشمند، مایکروفر ، غذاساز ، میکسر ، دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز و هر وسیله کوچکی دیگری که در آشپزخانه استفاده می کنید و همچنین در تولید لوازم خانگی دیگر همچون کولر گازی، جاروبرقی، جارو شارژی و…. فعالیت می کنند.

ماشین لباسشویی

از ایرادات متداول در ماشین لباسشویی آاگ می توان به عدم آبگیری دستگاه، وارد نشدن آب به آن، روشن نشدن لباسشویی بعد از تنظیم تایمر دستگاه، قطع شدن عملیات بعد از آبگیری، نشتی دستگاه، سر و صدای زیاد داشتن ماشین و… اشاره کرد. شما می توانید برای حل مشکل دستگاهتان با نمایندگی تعمیرات آاگ aeg در تبریز تماس حاصل فرمایید و از کادر مجرب و حرفه ای و دوره دیده نمایندگی ما بهره مند شوید. البته مواقعی هم ارورهایی در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ایجاد می شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا E10 : این ارور نشانه ی عدم ورود آب به داخل دستگاه می‌ باشد. برای رفع این مشکل باید شیر برقی، شیلنگ ورودی و تمامی قطعات مربوطه بررسی شوند.

 

کد خطا E20 :این ارور نشانه ی وجود مشکلی در خروج آب از داخل دیگ به فاضلاب می باشد. البته دلایل زیادی باعث بروز این مشکل هستند و بایستی قطعات فیلتر، شلنگ خروجی و فاضلاب بررسی شوند.

کد خطا E22 : این ارور نشانه ی وجود مشکل در پر شدن محفظه دیگ لباسشویی از آب می‌ باشد. خرابی شیر برقی، سنسور سطح آب و شلنگ ورودی از دلایل بروز این مشکل می باشند.

 

کد خطا E23 : این ارور نشانه ی خرابی پمپ تخلیه است و سبب می شود که آب در داخل دیگ باقی بماند. البته در اکثر مواقع پمپ نیم سوز شده اما ممکن است گرفتگی پمپ با آشغال‌های موجود نیز باعث بروز این کد خطا شود.

کد خطا E30 یا EFO : زمانی که عوامل داخلی کف لباسشویی با مشکلی روبرو شوند این ارور در ماشین لباسشویی ایجاد می شود. البته نشتی آب از کف دستگاه نیز می تواند علت این مشکل باشد.

 

کد خطا E40 : این ارور مربوط به قطعات مرتبط با درب دستگاه می باشد. هر مشکلی که سبب شود تا درب دستگاه به درستی بسته نشود این ارور در ماشین ایجاد می شود. البته خرابی میکروسوئیچ و برد نیز از دلایل بروز این مشکل می باشند.

کد خطا E50 : این ارور مربوط به خرابی برد اینورتر موتور می باشد که در این زمان فعالیت موتور و دیگ نیز به درستی صورت نمی‌ گیرد. برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض گردد. هر گونه ایراد در موتور دستگاه نیز سبب ایجاد سرو صدای زیاد از لباسشویی می شود.

 

کد خطا E60 : این ارور نشانه ی وجود مشکل در هیتر یا المنت لباسشویی می باشد که باعث گرم نشدن آب لباسشویی می‌شود. البته برخی مواقع هم علت بروز این مشکل مربوط به سنسور آب گرم می شود که دما را به درستی نشان نمی دهد.

کد خطا E80 : این ارور مربوط به خرابی برد لباسشویی می‌ باشد که باید تعمیر یا تعویض گردد.

کد خطای E90 : خرابی برد و عدم توانایی ارسال و یا دریافت اطلاعات از قطعات داخلی، سبب بروز این ارور می‌شود.

 

کد خطا E9F : این ارور مربوط به قطعی اتصال بین برد اصلی و برد اینورتر می‌ باشد. البته بالا بودن نوسانات شدید برقی نیز از دلایل بروز این مشکل می باشد.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هم مانند دیگر لوازم خانگی بعد از مدتی ممکن است خراب شود و یا عملکرد سابق را نداشته باشد در برخی موارد ممکن است ناگهان ماشین خاموش شود و یا اصلا روشن نشود و یا فنجان ها و ظرف ها را کثیف و با لکه دار باقی گذارد و یا سروصدای غیرعادی داشته باشد و یا در ماشین ظرفشویی قفل شود و باز نشود و یا نشت آب از زیر ماشین و……داشته باشد. البته مواقعی هم ارورهایی در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی ایجاد می شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا 10 و 11 : این ارور نشانه ی نقصی در سیستم ورودی آب است که اجازه نمیدهد دستگاه از آب پر شود. برای رفع این مشکل بایستی شیر آب و لوله ورودی بررسی شود و هرگونه گرفتگی یا انسدادی در مسیر آب باز شود.

کد خطا 20 : این ارور به علت نقص در سیستم خروجی آب ایجاد می شود و اجازه نمی دهد که آب دستگاه تخلیه شود. برای رفع این مشکل باید فیلتر و شلنگ تخلیه بررسی شود. البته ممکن است علت این ارور از پمپ تخلیه هم باشد که باد دقیق بررسی شود و در صورت وجود هرگونه اختلالی در سنسور پمپ تخلیه، هرچه زودتر باید تعویض گردد.

کد خطا 30 : علت ایجاد این ارور مربوط به نشتی و یا نقصی در سیستم هیدروستات دستگاه می باشد. بایستی سریع برق دستگاه را قطع کنید و سیستم هیدرواستات را بررسی کنید و پس از اطمینان از عملکرد درست آن، به سراغ بدنه ماشین ظرفشویی بروید و به دنبال منشاء نشتی آب بگردید.

کد خطا C1 و AL5 : علت بروز این کد خطا، ورود آب به محفظه ماشین ظرفشویی می باشد. برای رفع این مشکل باید قدم شیر آب ورودی را قطع کنید و فیلتر آب را تمیز نمایید. البته ممکن است این ارور مربوط به سنسور ورودی آب و یا وجود مشکلی در برد اصلی باشد.

کد خطا C2 و AL6 : این کد مربوط به نقصی در خروج آب از محفظه ماشین ظرفشویی پس از پایان چرخه شستشو می باشد. برای رفع این مشکل باید پمپ تخلیه، فیلترهای خروجی و سنسور خروج آب به دقت بررسی شوند.

کد خطا C 3 و AL4 : این ارور نیز به معنی تشخیص نشتی آب و فعال شدن سیستم ضد نشت دستگاه می باشد. برای برطرف کردن این ارورها باید شیر ورودی آب را ببندید و در قسمت های درب و کف دستگاه به دنبال نشتی آب بگردید. البته ممکن است مشکل از برد الکترونیکی نیز باشد که باید دقیق بررسی شوند.

کد خطا FILTER : این ارور به منظور یادآوری این است که هر چند وقت یکبار فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز نمایید. این ارور نشان دهنده خرابی یا نقصی در دستگاه نیست و جای نگرانی ندارد.

یخچال و ساید بای ساید

یخچال های آاگ در سایزها و رنگ های متنوع و برچسب انرژی پایین و کیفیت بالا تولید می شود و مجهز به سیستم ضد برفک و گردش هوای تازه و یکنواخت و آب سرد کن و یخساز و شیشه های نشکن و ایمن و فیلتر های آب ضد سرب و… می باشند . یخچال های آاگ از نظر طراحی و ساخت و ظرفیت ذخیره کردن و قدرت خنک کنندگی فوق العاده هستند. به مرور زمان ممکن است در یخچال شما ایراداتی به وجود بیاید ممکن است صدا و لرزش شدید، داغ شدن بدنه یخچال، خنک نشدن مواد غذایی یا نشت آب از یخچال و یا برفک زدن فریزر و خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال و یا ارورهایی در صفحه نمایشگر یخچال ایجاد شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا F1 : این ارور نشان دهنده اشکال در ترموستات کابین فریزر می باشد. برای رفع این ارور باید میزان مقاومت سنسور را با اهم سنج اندازه گیری کنید و در صورت خراب بودن آن را تعویض نمایید.

کد خطا F2 : این ارور زمانی که سنسور اواپراتور با اشکالی مواجه شود بروز می کند برای رفع مشکل باید سنسور اواپراتور را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

کد خطا F3 : این ارور نشان دهنده خرابی ترموستات است. ترموستات نیز در سنجش دمای دستگاه و ارسال فرمان برای روشن و خاموش شدن موتور اهمیت زیادی دارد باید بلافاصله تعمیر یا تعویض گردد.

کد خطا F4 : این ارور نیز نشان دهنده خرابی ترموستات امی باشد که بایستی ترموستات دقیق بررسی گردد.

ارور F6 : این ارور نشان دهنده این است که درب یخچال باز است یا برق قطع شده است. ابتدا از وصل بودن برق اطمینان حاصل کنید. در برخی مواقع هم ممکن است درب یخچال بسته باشد و همچنان ارور روی صفحه نمایش ایجاد شود، در این صورت ممکن است شارژ گاز یخچال کم شده باشد و باید شارژ انجام شود.

کد خطای F7 : در مواقعی کاهش سرمای درون یخچال فریزر به دلیل باز بودن درب یخچال و یا قطعی برق با نمایش ارور F7 نمایش داده می شود.

کد خطا F8 : یکی از مهمترین کد خطا های یخچال فریزرهای آاگ می باشد، و عدم توجه به آن سبب ایجاد برفک در دستگاه می شود. این ارور نشان دهنده خرابی سیستم دیفراست یا یخ زدایی نیز می باشد. برای رفع این ارور لازم است المنت، ترموستات، ترموفیوز و ترمودیسک دستگاه بررسی شوند. در صورت سالم بودن سیستم دیفراست، لازم است برد الکتریکی یخچال نیز توسط تکنسین های حرفه ای بررسی و تعمیر گردد.

کد خطا O چشمک زن : اگر متوجه شدید که ارور O به صورت چشمک زن روی صفحه نمایش ایجاد می شود، باید سنسور دما را بررسی کنید و در صورت نیاز سنسور را تعویض نمایید.

 

علامت – روی صفحه نمایش یخچال فریزر آاگ : این ارور نشان دهنده تنظیم نبودن دمای کابین یخچال می باشد . ترموستات، ترموفیوز، شارژ گاز، ترمودیسک مواردی هستند که می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند و باید بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطا ؟ : این ارور نشانه ی اشکال در سنسور دمای یخچال فریزر آاگ می باشد. با تعویض سنسور دما این اشکال برطرف می شود.

کد خطا LED نارنجی : در صورت افزایش یا کاهش دمای یخچال بیش از حد استاندارد و تنظیم شده از قبل این ارور ایجاد می شود. به طور کلی در حالت استاندارد دمای کابین یخچال باید 7 و فریزر -18 تنظیم شود. اگر بعد از تنظیم دما این ارور هنوز نمایش داده می شد، باید شارژ گاز، ترموستات، برد، ترمودیسک و المنت نیز بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطا E1 ساید آاگ : این ارور در یخچال های ساید آاگ نشان دهنده اشکال در آب ورودی به یخساز می باشد. البته چند دلیل عمده برای این مشکل نیز وجود دارد که مهمترین آنها، کم بودن فشار آب ورودی است. علاوه براین، فیلتر نیز ممکن است دچار انسداد و گرفتگی شده باشد و مانع از ورود آب با فشار کافی به درون محفظه یخ گردد. اگر فیلتر سالم و فشار آب نیز در سطح ایده آل باشد، شلنگ ورودی آب نیز باید بررسی شود.

کد خطا E2 ساید آاگ : این ارور در یخچال های ساید آاگ نشان دهنده ی این است که دریچه یخ دچار انسداد شده است. برای رفع آن کافیست چند مرتبه آن را باز و بسته کنید یا محفظه یخ را تمیز کنید تا گرفتگی های آن برطرف شوند.

کد خطا E3 ساید آاگ : یکی دیگر از کدهای خطا در یخچال فریزر و ساید آاگ که بسیار رایج هستند، ارور E3 می باشد. این ارور نشان دهنده این است که یخساز با مشکل مواجه شده است. برای رفع این ارور ابتدا باید آب ورودی به به دستگاه را بررسی کنید تا با اختلال مواجه نشده باشد. علاوه براین، لازم است ترمودیسک و سنسور آب نیز بررسی و عیب یابی شود و در صورت نیاز قطعه ای از آنها تعویض گردند.

دیگر خبرها

  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین