Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@08:15:04 GMT

کمبود واکسن در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۴۴۵

کمبود واکسن در کشور وجود ندارد

معاون اول رییس جمهوری به میزان بالای واکسیناسیون در کشور در هفته‌های اخیر اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر در جلسه کمیته تخصصی کرونا که بعد از ظهر امروز چهارشنبه به ریاست وی برگزار شد، پس از استماع گزارشی از میزان واکسیناسیون دانش آموزان در کشور از تلاش های وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه قدردانی و تأکید کرد: باید با مشارکت جدی مدارس و دانشگاه ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ بازگشایی مراکز آموزشی در کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری همچنین به میزان بالای واکسیناسیون در کشور در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان برخی از دستگاه های دولتی حضور داشتند دستگاه‌های مربوطه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و اطلاع رسانی به مردم در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه گزارشی از میزان واکسیناسیون در کشور به ویژه کسانی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد افرادی که در روزهای گذشته دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند روند صعودی داشته و امیدواریم با ادامه نظارت‌ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای طرح قرنطینه هوشمند و تکمیل روند واکسیناسیون به سطح بالایی از ایمنی در جامعه در برابر ویروس کرونا دست یابیم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از مهمترین شبهات موجود در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی درباره بیماری کرونا در کشور ارائه داد.

در ادامه این نشست مقرر شد برنامه ریزی لازم برای رفع این شبهات در افکار عمومی با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مشارکت رسانه‌های همگانی صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین گزارشی از دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها در مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در خصوص الزامات و ضمانت اجرایی فعالیت‌های پنج گانه و ثبت در سامانه مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر(سامانه امید) در ادارات، فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدمات و اصناف، مراکز آموزشی و خوابگاه ها، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و همچنین ترددها و حمل و نقل در سطح کشور ارائه شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون اول دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش درمان و آموزش پزشکی رییس جمهوری واکسیناسیون واردات درمان و آموزش فرهنگ و ارشاد آموزش و پرورش دستگاه های دولتی درمان آموزش پزشکی جامعه ویروس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و اجتماعی حمل و نقل واکسیناسیون معاون اول رییس جمهوری محمد مخبر رییس جمهوری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز_ شنبه بیست و پنجم فروردین _در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌های متنوع و جامع برگزار شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم تلاش و همکاری کنند، گفت: ۲۵۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص می‌دهیم تا برای بزرگداشت هفته معلم در استان هزینه کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر مرکز استان باید در همه شهرستان‌ها نیز برنامه‌های فاخری برای بزرگداشت مقام معلمان برگزار شود، افزود: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور استاندار و فرمانداران از تعدادی از معلمان بازنشسته و خانواده متوفیان فرهنگی بازدید و تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود معلم در استان، تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت و از این رو میزان جذب معلم به شدت کاهش یافت لذا سال گذشته بیشترین فشار به وزارت آموزش و پرورش وارد شد و با کمبود معلم مواجه شدیم.

قناعت کمبود معلم را حاصل سیاست‌های اشتباه دولت قبلی دانست و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در زمان تصدی دولت قبلی به جای جذب ۲۵ هزار نیرو در سال تنها دو تا سه هزار دانشجو پذیرش کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، ادامه داد: نهایت تلاش باید صورت گیرد که نیازهای آموزش و پرورش از طریق بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس آموزش می‌بینند.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص نقل و انتقال معلمان، بیان کرد: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به سایر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود بلکه حتی به عکس، انتقال نیروی انسانی به این نقطه مورد توجه باشد و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته نیست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی دانش‌آموزان، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات استان باید در زمینه تأمین تجهیزات و پشتیبانی برای برگزاری امتحان نهایی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.

قناعت در زمینه اسکان مسافران در مدارس در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بیان کرد: در اسکان مسافران در مدارس باید شرایط به گونه‌ای باشد که به سرمایه‌گذار ما که یک مرکز اقامتی برای مسافران تأسیس کرده از نظر اقتصادی آسیب وارد نشود و ملاحظاتی نیز در این زمینه مدنظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت جنایت اسرائیل در بمباران بخش کنسولگری سفارت ایران در سوریه متذکر شد: پاسخ کوبنده ایران به این جنایت هرچه باشد ما تابع نظر ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا در این زمینه هستیم و اصولاً طبق قانون و شرع هر برنامه نظامی باید با نظر مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مطرح شد که در هفته بزرگداشت مقام معلم سال جاری از ۳۷ معلم نمونه استانی و ۵۱ مدیر و معاون تجلیل می‌شود.

کد خبر 744195

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • کمبود فلوراید آب آشامیدنی از دلایل پوسیدگی دندان
  • استان البرز با کمبود معلم مواجه است