Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین فر عصر چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در فرمانداری شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بازدید اخیر استاندار بوشهر از شهرستان گناوه و تاکید ایشان، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر خاص این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در این جلسه که در محل فرمانداری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد مسائل و مشکلات و پیشنهادهای ۱۸ متقاضی در شهرک صنعتی بندر ریگ به طور ویژه بررسی و موارد مختلفی توسط آنها از جمله بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات بانکی و بحث‌های زیرساختی شامل آب و برق مطرح و تصمیم‌های خوبی برای حل آنها با هماهنگی مدیران گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه استقرار صنایع و سرمایه‌گذاری های جدید در شهرستان‌های شمالی این استان بوشهر در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته است اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های شمالی استان از توازن توسعه‌ای خوبی نسبت به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر برخوردار نیستند و نگاه خوبی که استاندار بوشهر به منطقه شمال دارد، موضوع استقرار صنایع جدید در این مناطق و شهرستان‌های مرکزی این استان جزو اولویت‌ها است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت کالای همراه ملوان در مباحث اشتغال شهرستان گناوه گفت: با توجه به اینکه کالای همراه ملوان با اشتغال در این شهرستان مرتبط است باید زمینه و بستر لازم برای فراهم شدن صنایع تولیدی مانند شهرک صنعتی بندر ریگ در این شهرستان ایجاد و حمایت شود.

تعداد ۵۷۰ واحد صنعتی فعال در استان دارای پروانه از سازمان صنعت و معدن هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای سفر اخیر استاندار محترم به شمال استان و بازدید از شهرک صنعتی بندر ریگ، امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان گناوه درخواست‌های متقاضیان و فعالان این شهرک مورد بررسی قرار گیرد.

سید حسین حسینی افزود: در جلسه رفع موانع تولید شهرستان گناوه مشکلات ۱۸ متقاضی در بخش شیلات، صنعت، خدمات و کشاورزی شهرک صنعتی بندر ریگ مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آنها مطرح شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۷۰ واحد صنعتی فعال در استان دارای پروانه از سازمان صنعت و معدن هستند و ۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه نیز در شهرک‌ها و مناطق ویژه صنعتی فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: تعداد ۶۲۰ طرح صنعتی در استان در دست احداث هستند که ۸۲ طرح از آنها بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند که بخشی در سال جاری و بخشی سال آینده به بهره برداری می رسند.

تهیه طرح آمایش صنعتی در استان بوشهر

وی با اشاره به طرح آمایش صنعتی در استان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، رئیس مؤسسه مطالعات وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تدوین برنامه‌های آمایش صنعتی در استان بوشهر حضور یافتند که در این سفر برای تمامی شهرستان‌های استان بوشهر کارهایی لازم و مطالعات وزارت صمت و با همکاری نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه و استانداری تا پایان ۱۴۰۰ برنامه آمایش صنعتی تهیه خواهد شد.

حسینی بیان کرد: این برنامه تحلیل وضعیت موجود صنعتی در هر شهرستان خواهد بود که تعداد واحدهای صنعتی فعال، تعداد طرح‌های صنعتی در حال اجرا، زیرساخت‌های صنعتی موجود و پیش بینی شده یا زیرساخت‌هایی و مشوق‌هایی که برای جذب سرمایه گذار لازم است تحلیل و بررسی خواهد شد.

وی گفت: طرح آمایش صنعتی بر اساس وضعیت موجود و مطالعات صنعتی هر شهرستان است تا بتوان برآوردی از ظرفیت موجود داشته باشند که بتوان یک طرح آمایش صنعتی هر شهرستان آماده شود و یک چشم انداز برای آینده صنعتی باشد.

اعطای تسهیلات به سازندگان کشتی‌های تجاری و بازرگانی از مصوبه‌های مهم سفر رئیس جمهور

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: بر اساس اعلام مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، بخشی از مصوبات مربوط به طرح‌های صنعتی و معدن و تجارت، تأمین مالی طرح‌های بزرگ، تأمین سرمایه در گردش، واحدهای صنعتی و طرح‌های و صنایع دریایی و بخشی نیز پیرامون زیرساخت‌های موردنیاز سرمایه‌گذاری است که شرکت شهرک‌های صنعتی آن را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به سازندگان کشتی‌های تجاری و بازرگانی از مصوبه‌های مهم سفر رئیس جمهور به استان است گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بازدیدی از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و اسکله شهید محلاتی به عنوان یکی از واحدهای کشتی‌سازی مهم در کشور صورت گرفت که در پی این بازدید مصوبه‌ای اتخاذ شد تا با همکاری صندوق توسعه ملی، تسهیلات موردنیاز به سازندگان و سفارش‌دهندگان کشتی‌های تجاری و خدماتی در سطح کشور فراهم شود که بتوانند از نظام بانکی تسهیلات مناسبی دریافت کنند.

وی بیان کرد: اجرایی شدن این مصوبه کمکی بسیار بزرگ به صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی استان بوشهر است و آینده درخشانی را برای این صنعت در استان رقم خواهد زد.

راه اندازی شهرک صنعتی بندر گناوه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: امروز با تشکیل جلسه رفع موانع تولید شهرستان گناوه فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی بندر ریگ و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تصمیمات خوبی در راستای حل مسائل و مشکلات و چالش‌های این شهرک اتخاذ شد.

وی بیان کرد: در این شهرک کارگاه‌های صنعتی و تولیدی مرتبط با پوشاک، وسایل هنری، کلاه و فندک فعال در دست اجرا است و تولیداتی نیز وارد بازار داخلی می‌شود.

مهدی صفوی افزود: از برنامه‌های اصلی فعال کردن واحدهای غیر فعال است تا هم از ظرفیت‌ها موجود در راستای فعال سازی این واحدها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان گناوه به خصوص در حوزه بازرگانی و تجارت و در راستای بومی سازی محصولات وارداتی برنامه‌هایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در همین راستا در صدد راه اندازی شهرک صنعتی بندر گناوه در کوتاه مدت هستیم که با شناسایی مکان مناسب عملیات اجرایی این شهرک آغاز خواهد شد.

کد خبر 5332454

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه شهرستان گناوه بوشهر ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه واکسیناسیون کرونا شیوع کرونا زلزله همدان ایلام زمین لرزه عکس استانها طرح آمایش صنعتی رفع موانع تولید استاندار بوشهر صنعتی در استان سفر رئیس جمهور شهرستان گناوه معدن و تجارت سازمان صنعت استان بوشهر صنعتی فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳