Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در نشست شورای امنیت ملی این کشور تاکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی شهروندان است.

در این نشست درباره اوضاع امنیتی کشور و اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از جان شهروندان و اموال دولتی و خصوصی رایزنی شد.

الکاظمی ضمن تاکید بر هویت ملی و دوری از تفرقه‌افکنی میان مردم، اعلام کرد: دولت نقش پررنگی در برگزاری انتخابات ایفا کرد و نیروهای امنیتی موفق شدند امنیت مراکز انتخاباتی، نامزدها و رای‌دهندگان را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر عراق در ادامه از نقش دستگاه‌های امنیتی مختلف این کشور تمجید و تقدیر کرد و افزود: انتخابات برای نخستین بار بدون اعمال وضعیت منع آمد و شد و روی دادن بمب‌گذاری، ترور و یا اقدامات تروریستی برگزار شد.

وی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی مبتنی بر قانون اساسی است و صیانت از حق آزادی بیان، وظیفه نیروهای امنیتی است با این شرط که در تظاهرات از حدود قانون و نظم عمومی فراتر نرفته و برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نشود و مسیری مسدود و زندگی عمومی مختلف نشده و به اموال دولتی و خصوصی و اقتدار دولت آسیب و یا لطمه‌ای وارد نشود.

الکاظمی تصریح کرد: اعتراض به انتخابات باید در چارچوب اقدامات قانونی معمول کشور و روندهای حقوقی و طبیعی باشد.

نخست وزیر عراق در ادامه ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری با نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت تظاهرات، تاکید کرد: نیروهای امنیتی نیز باید با نظم عالی حافظ روال عادی زندگی شهروندان باشند.

وی همچنین بر پایبندی دولت عراق به حفاظت از نمایندگی سازمان ملل در عراق و دیگر هیات‌های دیپلماتیک فعال در کشور در برابر هر گونه تهدیدی در چارچوب پایبندی عراق به قوانین و عرف بین‌الملل تاکید کرد و گفت: موضع ثابت بغداد مخالفت با تعرض به کشورهای همسایه از خاک این کشور است.

کد خبر 5332661

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق انتخابات عراق ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه لبنان رژیم صهیونیستی انتخابات عراق سوریه ایران کره شمالی طالبان عربستان سعودی فلسطین رجب طیب اردوغان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از دیدار و رایزنی روسای جمهور ترکیه و عراق در بغداد درباره تحولات منطقه و پرونده‌های مشترک میان ۲ کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز وارد بغداد شده بود با «عبد اللطیف جمال رشید» همتای عراقی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه و در راس آن جنگ غزه رایزنی کرده و بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق و اردوغان بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی و بحران آب تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره پرونده‌های مختلف میان دو کشور و به ویژه پرونده آب رایزنی کردند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: روسای جمهور ترکیه و عراق بر ضرورت توقف تجاوز به غزه و حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور ترکیه و عراق همچنین بر لزوم کاهش تنش در منطقه و توقف تشدید تنش تاکید کردند.

رشید در سخنانی در این دیدار بر ضرورت همکاری میان ۲ کشور در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بغداد اجازه نمی‌دهد خاک عراق سکوی تهدید کشور‌های همسایه باشد. ما همچنین هرگونه حمله یا تجاوز به شهر‌های عراق را رد و بر لزوم احترام به حاکمیت و امنیت عراق تاکید می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه نیز در دیدار با همتای عراقی خود اظهار کرد: ما نیاز عراق به آب را درک می‌کنیم. پروژه جاده توسعه مهم است و ما به حمایت خود از عراق برای تکمیل آن ادامه خواهیم داد.

اردوغان همچنین بر ضرورت اقدام مشترک کشور‌های اسلامی برای توقف جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای توقف بی‌عدالتی و ظلم علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

اردوغان صبح امروز مورد استقبال «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق قرار گرفته بود.

این نخستین سفر اردوغان به عراق از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا