Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:38:42 GMT

دیدار پوتین و بایدن امسال امکان پذیر است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۷۶۱

دیدار پوتین و بایدن امسال امکان پذیر است

کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و همتای آمریکایی او جو بایدن تا قبل از سال جاری میلادی یک امکان واقع گرایانه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز در حالی که روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح بعد از دوران جنگ سرد رسیده است کرملین می گوید پوتین و بایدن ممکن است امسال دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسشی درباره امکان برگزاری چنین نشستی در سال جاری افزود: چنین نشستی به یک صورت یا صورت دیگری کاملا واقع گرایانه است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه پیشتر  اعلام کرده بود  در جریان دیدار ویکتوریا نولند دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه، در مورد دیدار سران روسیه و آمریکا دو طرف توافق شد.

پوتین و بایدن در ماه ژوئن(خرداد) در ژنو دیدار کردند و تاکنون دو بار هم گفت و گوی تلفنی داشته اند.  

واشنگتن از سال ۲۰۱۴میلادی بیش از صد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و مقامها و شهروندان روس را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده است.

 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در دیدار سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه آمریکا، طرف روسی پیشنهاد کرد ه تا مسکو و واشنگتن بطور متقابل تحریم ها را لغو کنند.

در بیانیه جدید وزارت خارجه روسیه گفته شده است: مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرد تا همه تحریم هایی را که دو طرف در سالهای اخیر در مورد یکدیگر وضع کرده اند، لغو کنند.  

در بیانیه آمده است: دو طرف به مسائل مربوط به فعالیت مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر توجه خاص کردند.  

«طرف روسی هشدار داد که اقدامات ضدروسی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند. اما مسکو خواهان وخامت بیشتر روابط با واشنگتن نیست.» 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: ریابکوف در دیدار با طرف آمریکایی اعلام کرد که رویکرد ستیزه جویانه واشنگتن فقط منجر به تیره تر شدن روابط روسیه و آمریکا می شود.  

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دمیتری پسکوف ولادیمیر پوتین جو بایدن وزارت امور خارجه روسیه سرگئی ریابکوف دیمیتری پسکوف واشنگتن کاخ کرملین خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است

درحالی‌که رسانه‌ها از گسترش اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر جنگ در غزه خبر می‌دهند، رئیس رژیم صهیونیستی اما از رئیس‌جمهور آمریکا تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و دیدار گروهی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی گفت: «بایدن دوست بزرگی برای اسرائیل است. وقتی میزبان او بودیم، علاقه شدید او را به اسرائیلی‌ها و اسرائیل دیدم و اشک از چشمانش سرازیر شد چراکه او لحظات بسیار خوبی را در اینجا کنار ما سپری کرده است».

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی افزود: «او (بایدن) دوست واقعی اسرائیل است و به خاطر این موضوع به او بسیار احترام می‌گذارم».

هرتزوگ ادامه داد: «من به دوستانمان در آمریکا و به اسرائیلی‌ها می‌گویم رابطه ما با آمریکا برای رفاه ۲ طرف ضروری و حیاتی است و باید بر توسعه و تقویت این روابط تمرکز کنیم. این ارتباط پیوندی منحصر به فرد است که در طول تاریخ ادامه داشته و همچنان دارد».

این اظهارات هرتزوگ درحالی بیان شده که  اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌ نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود.

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه