Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت تهران گفت: شهرداری و مدیریت شهری قزوین باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند چرا که  اداره شهر با تراکم‌فروشی مدیریتی عالمانه محسوب نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیّد محمدحسن ابوترابی‌فرد در آیین تکریم و معارفه شهردار قزوین که عصر امروز در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: شهرداری و مدیریت شهری قزوین باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند؛ چرا که اداره شهر با فروش تراکم مدیریتی عالمانه محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های جاری اداره شهر به حداقل ممکن اضافه کرد: امروز متأسفانه با همه درآمدهای شهرداری قزوین هم نمی‌توانیم حقوق و دستمزد افراد را پرداخت کنیم و به همین خاطر اوراق قرضه می‌فروشیم تا حقوق کارکنان را پرداخت کنیم که کار بسیار اشتباهی است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به ضرورت ایجاد توازن بین بودجه‌‌های جاری و عمرانی در مدیریت شهری قزوین تصریح کرد: خواسته ما از شهرداری و شورای شهر قزوین است که تا سر امکان نسبت به بین بودجه عمرانی و جاری را به سود مردم تغییر دهند؛ چرا که مردم صاحبان اصلی این شهر و ولی‌نعمتان ما در انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: باید تصمیم‌‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ما در مدیریت شهری پشتوانه کارشناسی و علمی داشته باشد تا این تصمیمات در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شده و سبب ایجاد رضایت‌مندی بین شهروندان قزوینی شوند.

بسیاری از شاخصه‌های شهرسازی اسلامی در قزوین از بین رفته است

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخصه‌های شهرسازی از دیدگاه قرآن کریم گفت: شهرسازی قزوین در زمان‌های نه چندان دور بسیاری از این ویژگی‌ها را داشت؛ ولی متأسفانه امروز بسیاری از این شاخصه‌های شهرسازی اسلامی در قزوین از میان رفته‌اند.

ابوترابی‌فرد افزود: در گذشته‌ خانه‌های مردم قزوین در محاصره باغ‌های سنتی بود که این سبک شهرسازی هم محیطی سبز و شاد برای زندگی مردم ایجاد می‌کرد و هم با باغداری به عامل اصلی تأمین مواد غذایی و معیشت مردم تبدیل شده بود که امروز متأسفانه از این شهرسازی بکر و ناب محروم شدیم.

وی ادامه داد: قزوین در تاریخ ایران به عنوان نگینی در میان باغ‌های بزرگ تعریف شده و باغداری و باغبانی هویت قزوینی‌ها بوده که امروز بسیاری از این وجوه هویتی به واسطه تخریب باغستان سنتی از بین رفته است.

طهارت در هزینه‌ کردن بیت‌المال در اولویت شهردار جدید قزوین قرار گیرد شهردار جدید قزوین مدیریت نیروی انسانی شهرداری را در دستور کار بگذارد استاندار قزوین: شهرداری‌ها حق دریافت عوارض ساخت از گلخانه‌ها را ندارند

مهندسی آبیاری باغستان توسط مدیریت شهری قزوین نابود شد

امام جمعه موقت تهران مهندسی آبیاری در باغستان سنتی را یکی از نمونه‌های اعلای آبخیزداری دانست و یادآور شد: با توجه به موقعیت اقلیمی شهر قزوین هر سال 2 بار سیلاب رودخانه‌ها به سمت شهر قزوین می‌آمده که به خاطر مهندسی درست آبخیزداری این سیلاب را به سمت باغات سنتی هدایت می‌کردند که هم جلوی تخریب شهر را می‌گرفت و هم درختان باغستان را سیراب می‌کرد.

وی تصریح کرد: بدبختانه در طول چندین سال اخیر مدیریت شهری قزوین این ویژگی مهم باغستان را نادیده گرفته و بخش‌هایی که برای مقابله با سیل ایجاد شده را با دست خود نابود کرده است.

در اجرای طرح‌های تحول شهری خط قرمزی نداریم

شهردار جدید قزوین هم در این مراسم تودیع و معارفه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای قزوین باید همه دست‌اندرکاران و دلسوزان شهر به یک ید واحده تبدیل شوند تا مشکلات شهری را از پیش پای مردم برداریم.

مهدی صباغ با بیان اینکه در اجرای طرح‌های تحول شهری خط قرمزی نداریم، اضافه کرد: مسیر ما در حوزه مدیریت شهری همان مسیر و راه شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و امروز با پیروزی از خط شهدا و مدیریت جهادی قصد داریم بدون منت به مردم قزوین خدمت کنیم.

وی ادامه داد: بنا داریم طرح‌های را اجرا کنیم که با منافع شخصی افراد در تعارض نباشد و همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید افراد صاحب منافع در رأس امور قرار بگیرند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین نماز جمعه تهران شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین نماز جمعه تهران مدیریت شهری قزوین اداره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 

حجت الاسلام محمد ایزدی امام جمعه موقت یزدان آباد و نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوی در دنیا و آخرت باعث عزت و سعادت است. 

وی با اشاره به کاهش جمعیت افزود: تبعات کاهش جمعیت، اولینش سالمندی کشور ماست و اگر با همین وضع بگذرد، ۳۰ سال آینده ۳۲درصدجمعیت ما مسن است.

امام جمعه موقت یزدان آباد افزود: پیشرفت کشور در دست جوانان است و با سالمندی گرفتاری و بحران در همه عرصه‌ها از جمله مذهبی، پزشکی و... زیاد خواهد شد و کشور با چالش روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: متأسفانه در کلان شهرها به جای فرزندآوری، سگ پروری می‌کنند و از آن به عنوان فرزند نام می‌برند و حتی در این راه هزینه‌های کلانی صورت می گیرد که این کاردشمن است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی بیان داشت: راهکار افزایش جمعیت طبق آیات قرآن توکل برخداست که خداوند می فرماید: "روزی خلق با من است" و حضرت محمد (ص) نیز می فرمایند: "نان را خدامی دهد و شما وسیله هستید"و راهکار دیگر الگو برداری از بزرگان و ازدواج آسان و بهنگام است.

امام جمعه موقت یزدان آباد با اشاره به حمله سپاه به رژیم کودک کش تروریستی گفت: این عظمت را جهان ثبت کرد و متوجه شد، ایران اسلامی قدرت و رهبری دارد و ازحق مشروع خود دفاع می‌کند و واقعاً تنبیه شد و این هشداری بود تا مواظب باشند و دست از پا خطا نکنند.

وی افزود: پادگانی که کنسولگری ما را زد، زدیم و ما فقط هشداری دادیم؛ چرا که آنها قبلا با عملیات طوفان الاقصی مبتذل شده بودند و این حمله برایشان تنها یک هشدار بود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: به برکت رهبری فرزانه، ارتش، سپاه مقتدر و نیرو‌های دفاعی معادلات دشمن را بهم زدیم و این یک وعده صادق بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: درگذشته آبا و اجداد ما هم در اردیبهشت جشن اردیبهشتگان می‌گرفتند و معتقد بودند، زمین باید پاک نگهداشته شود.

حجت الاسلام ایزدی روز کارآفرینی را گرامی داشت و افزود: در دولت انقلابی کار و اشتغال زیادی انجام شده است و امیدواریم، بیکاری درجامعه که موحب نگرانی خانواده هاست، کاملاً برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید