Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@05:57:09 GMT

تکذیب وجود نوعی انگل در منابع آب

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۷۸۴

شرکت آب و فاضلاب کشور انتشار خبری با عنوان «وجود نوعی انگل در منابع آب آشامیدنی کشور»، را کذب خواند. ناطقان: شرکت آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب خبر وجود نوعی انگل درمنابع آب آشامیدنی اعلام کرد: پس از پیگیری‌ها مشخص شد که موضوع پیش گفته، تنها در یک مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شده و توسط مقام های رسمی بهداشتی استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های شمال و شمال شرق کشور نیز تائید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در مقاله ذکر شده به مشاهده عوامل انگلی فقط در منابع آب خام مثل آب ورودی به سدها و آب رودخانه‌ها اشاره شده است و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی است.

پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی از رئیس گروه آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نامبرده نیز موضوع را تائید نکرد و اظهار داشت صحت و سقم آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.

با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود، در صورت وجود هر گونه آلودگی، مورد تائید وزارت مذکور به صورت مکتوب موضوع را به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌کند که در مورد خبر ذکرشده تاکنون هیچ گونه مکاتبه رسمی با شرکت‌های آب و فاضلاب انجام نشده است.

با توجه به توضیح بالا و با عنایت به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزو خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب است، ضمن تکذیب خبر منتشر شده انتظار می رود جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی بدون منبع موثق علمی و تائید شده ای توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری شده و قبل از هر گونه خبر مرتبط با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شود. منبع: عصر ایران برچسب ها: تکذیب ، انگل ، منابع آب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تکذیب انگل منابع آب شرکت های آب و فاضلاب آب آشامیدنی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، برخی منابع خبری در روزهای گذشته از احتمال خروج رهبران جنبش مقامت اسلامی فلسطنی (حماس) از قطر خبردادند.

این منابع خبری مدعی شدند که رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.

امروز (یکشنبه) برخی منابع غیر رسمی از تصمیم قطر برای بل.که کردن پول‌های حماس در بانک‌های این کشور و مهلت 72 ساعته دوحه به رهبران حماس برای خروج از این کشور و انتقال به مکان دیگری خبردادند.

ولید الکیلانی، مسئول روابط عمومی و اطلاع‌رسانی حماس در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، این اخبار را از اساس غیرصحیح خواند و تصریح کرد که منشأ همه این اخبار رسانه‌های عبری و آمریکایی هستند که قصد دارند با تحت فشار قرار دادن رهبران این جنبش از نظر سیاسی، رسانه‌ای و روانی آنها را مجبور کنند در مسئله مذاکرات از مواضع خود کوتاه بیایند.

وی تاکیدکرد : این رسانه‌ها هرگز به اهداف خود نخواهند رسید و موضع جنبش حماس مانند کوه‌های فلسطین ثابت است.

دیگر خبرها

  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی