Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:52:05 GMT

ایران بزرگ‌ترین واردکننده غلات در روسیه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۷۹۸

ایران بزرگ‌ترین واردکننده غلات در روسیه شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس اعلام موسسه تحلیلی پروزرنو، ایران به بزرگ‌ترین واردکننده غلات از روسیه در سه ماه نخست سال کشاورزی جاری (یک جولای 2021 تا 30 ژوئن 2022) تبدیل شده است.

در بیانیه این شرکت آمده است، در سه ماه نخست فصل جدید 2022-2021 ایران 3.697 میلیون تن غلات از جمله 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

091 میلیون تن گندم، 392 هزار و 600 تن جو و 215 هزار و 300 تن ذرت از روسیه وارد کرده است.

«ایران نه تنها مقام نخست در میان واردکنندگان گندم و جو روسیه را به خود اختصاص داده است، بلکه در مجموع نخستین واردکننده غلات از این کشور شده است.»

کارشناسان تخمین زده‌اند، ترکیه 3.523 میلیون تن غلات از روسیه خریده است که شامل 2.87 میلیون تن گندم، 569 هزار و 200 میلیون تن جو و 73 هزار و 100 تن ذرت است. مصر با خرید 1.69 میلیون تن گندم در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم غلات روسیه ذرت واردات غلات روسیه گندم و جو میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود