Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:37:39 GMT

شروع برداشت نیشکر در مجتمع‌های هفتگانه خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۸۸۱۰

شروع برداشت نیشکر در مجتمع‌های هفتگانه خوزستان

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی روز چهارشنبه در حاشیه جشن شکرانه برداشت نیشکر در مجتمع کشت و صنعت حکیم فارابی در ۴۰ کیلومتری جنوب اهواز به رسانه‌ها اعلام کرد: برداشت نیشکر تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و با برداشت ۵.۵ میلیون تن نیشکر، پیش بینی می‌شود حدود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدعلی ناصری افزود: این میزان تولید شکر در طرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان معادل ۴۰درصد نیاز کشور به شکر خواهد بود.
وی ادامه داد: امسال به علت خشکسالی، نرسیدن آب کافی به مزارع نیشکر و کاهش ارتفاع ۲۲سانتیمتری گیاه نیشکر، تولید شکر در واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.
ناصری با بیان اینکه ظرفیت هر کدام از طرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان ۱۰۰ هزار تن شکر در سال است ابراز امیدواری کرد با عبور از خشکسالی و تامین پایدار آب،  به ظرفیت اسمی ۷۰۰هزار تن برسیم.

پیش بینی ۳۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به واگذاری اخیر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به این شرکت گفت: برداشت نیشکر در چند روز آینده در سطح پنج هزار هکتار از اراضی نیشکری هفت تپه شروع خواهد شد.
وی با اشاره به آسیب‌های شدید به مزارع نیشکر هفت تپه ناشی از خشکسالی و کمبود آب پیش بینی کرد امسال ۳۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید شود.
ناصری گفت: ظرفیت اسمی شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ۱۰۰هزار تن در سال است ولی تا رسیدن به ظرفیت اسمی آن با توجه به فرسودگی ماشین آلات، سال‌ها به زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اورهال(تعمیرات اساسی) کارخانه شکر هفت تپه در چند روز گذشته شروع شده است، افزود: با تلاش همه کارگران،  کارکنان و مجموعه مدیریت جدید، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به سال‌های طلایی خود باز می‌گردد تا همه مردم از منافع آن بهره مند شوند.

تولید ۳۴ میلیون لیتر الکل و هفت هزار و۵۰۰ تن مایه خمیر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:در یک سال اخیر ۳۴میلیون لیتر الکل،  هفت هزارو ۵۰۰ هزار تن مایه خمیر و ۱۰۰هزار مترمکعب تخته ام دی اف در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید و به بازار داخلی عرضه شده است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن خوراک دام در این شرکت گفت: بدلیل کشش کم بازار،  تنها حدود ۴۰ هزار تن خوراک دام در این شرکت تولید شده است.
ظرفیت اسمی هر یک از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۱۰۰هزارتن شکر است.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شد و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،   حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴،  حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.
نیاز فعلی کشور به شکر سالانه ۲.۲میلیون تن است.      

برچسب‌ها شرکت نیشکر هفت تپه کشاورزی خوزستان شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت نیشکر هفت تپه کشاورزی خوزستان شرکت نیشکر هفت تپه کشاورزی خوزستان شکر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هفتگانه نیشکری خوزستان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برداشت نیشکر واحدهای هفت شکر هفت تپه هزار تن شکر ظرفیت اسمی تولید شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸هزار تومان اعلام شده است و بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

به گزارش فارس از بندرعباس، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز، ۸ فروردین ماه به صورت نمادین اولین برداشت خوشه‌های طلایی گندم در روستای لاور فین، استان هرمزگان، با اشاره به سطح زیر کشت ۶ میلیون هکتاری گندم در کشور، گفت: در سال جاری سطح زیر کشت گندم آبی ۲میلیون هکتار و گندم دیم ۴ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که با توجه به شرایط پیش بینی ۱۳.۵ میلیون تن تولید گندم داریم که و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن خرید تضمینی می‌شود.

وی افزود: همه ساله در اوایل فروردین ماه اولین برداشت در استان‌های گرم جنوب کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و استان هرمزگان انجام می‌شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، امروز به صورت نمادین اولین برداشت خوشه‌های طلایی گندم با حضور در استان هرمزگان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه برداشت گندم از فروردین ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، افزود: این بازه زمانی به دلیل کشت گندم در اقلیم‌های متفاوت است.

نیکبخت ضمن تشریح مهترین اقدامات برنامه ریزی شده برای رسیدن به خودکفایی در گندم با همت و مشارکت کشاورزان، گفت: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش تولید در دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.

وی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸هزار تومان اعلام شده است و بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند و معاینات فنی آنان جهت خدمات رسانی به کشاورزان انجام شده است.

هرمزگان در سال قبل شاهد خرید تضمینی حدود ۷۰ هزار تن گندم بود، اما کشاورزان هرمزگانی از پرداخت دیرهنگام مطالبات خود گله‌مند بودند.

دیگر خبرها

  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • مسجدسلیمانی‌ها لیگ یک فوتبال را در ۱۴۰۳ با برد شروع کردند/ ملاثانی باخت
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان