Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با سفیر اتریش با اشاره به بی عملی طرف‌های اروپایی و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: امروز متهم واقعی در جایگاه مدعی قرار گرفته است؛ در حالیکه تنها جمهوری اسلامی ایران برای مدت طولانی و به‌صورت یک‌طرفه به تعهدات خود پایبند بوده و با خلف وعده و بی علمی کشورهای مدعی در مذاکرات مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، ولفگانگ دیتریش هایم، سفیر اتریش در تهران امروز چهارشنبه ۲۸مهرماه با مهندس اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری ایران و اتریش در زمینه‌های مختلف و تبریک روز ملی اتریش، از رویکرد مثبت این کشور در مسائل سیاسی قدردانی کرد و در خصوص موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: امروز متهم واقعی در جایگاه مدعی قرار گرفته است؛ در حالیکه تنها جمهوری اسلامی ایران برای مدت طولانی و به‌صورت یک‌طرفه به تعهدات خود پایبند بوده و با خلف وعده و بی علمی کشورهای مدعی مواجه شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه پیشنهاد کرد که کشورهای مختلف، طرف‌های اروپایی و آمریکا را به ایفای تعهدات خود در مذاکرات دعوت کنند. وی افزود: در صورت بازگشت به توافق و اجرای تعهدات همه طرف‌ها، اراده ایران برای مذاکره جدی است.

سفیر اتریش نیز در این دیدار با اشاره به سابقه میزبانی کشورش در مذاکرات برجام گفت: کشور اتریش برای هر نوع مساعدت و سازماندهی امور در جهت پیشرفت روند مثبت مذاکرات هسته‌ای آمادگی دارد و همکاری لازم را خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فناوری‌ هسته‌ای می‌تواند موجب ایجاد ارزش افزوده مضاعف شود و در بسیاری از موارد این فناوری می‌تواند مانع خام‌فروشی مواد اولیه شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی و سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه 27 فروردین‌ماه در نشستی، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه شناسایی و اکتشاف ذخایر معدنی را در راستای تحقق اهداف شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به امضا رساندند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ابتدای این نشست با اشاره به انجام عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این عملیات روح تازه‌ای را به جامعه ما تزریق کرد. هرچه درباره اهمیت این عملیات صحبت شود، کم است. نکته اصلی و برجسته این است که جمهوری اسلامی ایران به یک رژیم نامشروع دارای سلاح هسته‌ای به‌صورت موفق  پاسخ داده است.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توکل بر خداوند متعال و با تکیه بر هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و قدرت نیروهای مسلح کشور، ‌این عملیات افتخارآفرین را انجام داد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه قوی بودن دولت در گرو قوی بودن ملت است، تصریح کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» نیازمند کار اساسی، تسهیلگری و تحولات بنیادین در حوزه اقتصاد است؛ زیرا با قدرتمند شدن اقتصاد می‌توان برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری را پیش ببریم.

اسلامی در نشست مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال‌‌جاری باید به‌صورت جهشی در این زمینه گام‌های اساسی برداریم و حرکت کنیم. با یاری خداوند با امضای این تفاهم‌نامه هر روز شاهد پیشرفت‌های ژرف و چشمگیر خواهیم بود و جامعه هدف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند زیرا این مسئله یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور محترم و نیز جنابعالی است.

وی عنوان کرد: امید است که خداوند متعال به گام‌ها، حرکت‌ها، قدم‌ها، تفکرات، قلم‌ها، تلاش‌ها و اقدامات همه عزیزان برکت دهد تا ما نیز بتوانیم در راه تحقق اهداف سازمان در سال 1403 گام‌های موثری را برداریم؛ زیرا اعتقاد داریم با گشوده شدن این مسیر همگان می‌توانند مشاهده کنند که با کار حرفه‌ای عالمانه، جهادی و مقتدرانه می‌توان زنجیره ارزش معادن را فعال کرده و از آن بهره‌برداری کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: فناوری‌ هسته‌ای می‌تواند موجب ایجاد ارزش افزوده مضاعف شود و در بسیاری از موارد این فناوری می‌تواند مانع خام‌فروشی مواد اولیه شود. ارزش ایجاد شده تحت تاثیر این نوع فناوری‌ها، قدرت‌آفرین است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این صنعت برای کشور آبروبخش است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی از دانش فنی شناسایی و اکتشاف ذخایر معدنی و به‌منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل معدنی در شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسعه کمی و کیفی آن‌ها منعقد شد.

اسلامی: حجم پرتودهی ایران در سال 1402 دو برابر شداسلامی: ایران میزبان کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای خواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • علم صالح ، استادیار مطالعات ایران و خاورمیانه و کارشناس روابط بین الملل: پاسخ ایران به اسرائیل یک اتفاق تاریخی بود/ اقدام ایران حمله به آمریکا بود نه اسرائیل/ اقدام نظامی ایران فراتر از پاسخ به اسرائیل بود/ ایران در قد و قواره یک قدرت اتمی ظاهر شد
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست