Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات و بحرین به دنبال علنی و رسمی کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی هم اکنون همانند جاده صاف‌کن فرآیند عادی سازی روابط و مناسبات اقتصادی میان عربستان و این رژیم عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، «ایلان شتولمان»  کنسول رژیم اشغالگر قدس در دوبی گفت: اخیرا تماس‌ها با شماری از کشورهای عربی سرعت گرفته است تا فرآیند توافقنامه‌های عادی سازی روابط با این کشورها تکمیل شود که عربستان در راس این کشورها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شتولمان در گفت وگویی با روزنامه صهیونیستی «گلوبس»  ضمن اعلام این مطلب افزود: هم اکنون تبادلات اقتصادی با عربستان توسط بحرین و امارات در سطح قابل توجهی در حال شکل‌گیری است.

شتولمان گفت: هم اکنون تماس‌های آرامی در پشت پرده جریان دارد. البته این امر لزوما به معنای آن نیست که تماس‌های یاد شده حتما منجر به انعقاد توافقنامه عادی سازی کامل روابط همانند موافقتنامه‌های منعقد شده با امارات و بحرین شود.

به گفته کنسول اسراییل در دوبی، هم اکنون موضوع کشورهای خلیج فارس و در راس آنها عربستان در جریان است، اما اسراییل برای بهبود روابط کامل با آنان با مشکلاتی مواجه است.

شتولمان خاطرنشان کرد: تل آویو در نظر دارد توافقنامه‌هایی در سطوح بسیار پایین‌تر با این کشورها منعقد کند که همانند گذشته منجر به گشایش نمایندگی‌های اقتصادی و امضای توافقنامه‌های اقتصادی در زمینه‌های مشخص خواهد شد.

به نوشته گلوبس، عربستان عملا به هواپیماهای اسراییلی اجازه داده تا از حریم هوایی این کشور استفاده کنند و انعقاد توافقنامه با امارات و به ویژه بحرین ظرف چند ماه گذشته منجر به شکل‌گیری چند معامله اقتصادی در حجم و اندازه‌های مختلف با عربستان شده است.

گلوبس خاطرنشان کرد که گشوده شدن بازارهای سعودی بر روی شرکت‌های اسراییلی از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با اعتراض شدید گروه‌های فلسطینی روبرو شد.  در همین راستا  «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی «جنبش حماس» به شدت سفر «یائیر لاپید» به بحرین را محکوم کرد و گفت که این سفر در یک کلمه "خیانت"، خلاصه می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان بحرین تل آویو دونالد ترامپ سفارت رژیم صهیونیستی جنبش حماس رژیم صهیونیستی خلیج فارس تل آویو عادی سازی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد

دیدار تیم‌های فوتبال العین امارات و الهلال عربستان در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه دیروز پنجشنبه در ورزشگاه هزاء بن زائد امارات برگزار شد که با برد چهار بر دو میزبان اماراتی همراه بود.

سوفیان رحیمی (۶ و ۲۶-پنالتی و ۳۸-پنالتی) و کاکو (۵۶-پنالتی) برای العین و مالکوم (۴۹) و یاسر الشهرانی (۷۸) برای الهلال گلزنی کردند.

شاگردان هرنان کرسپو در حالی موفق به کسب پیروزی پرگل شدند که الهلال در ۳۶ دیدار قبلی رسمی خود در تمامی مسابقات نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته بود. آن‌ها همچنین ۴۴ بازی نباخته بودند و آخرین شکست آبی‌پوشان فوتبال عربستان به ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد.

الهلال با این شکست تلخ حالا در فصلی رویایی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند تا تمام تلاش‌های اخیر آن‌ها که تبدیل به رکوردی در سطح دنیا شده بود دیگر به چشم نیاید.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • تردد روان و عادی در جاده چالوس