Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه از افزایش پروازهای جاسوسی و تاکتیکی هواپیماهای نظامی ناتو نزدیک مرزهای این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که پروازهای هواپیماهای جاسوسی و تاکتیکی ناتو نزدیک مرزهای این کشور نسبت به سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک هیات وزیران دفاع روسیه و بلاروس گفت: «پروازهای هواپیماهای شناسایی و تاکتیکی نیروی هوایی ناتو در مناطق هم مرز با فدراسیون روسیه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر دفاع روسیه افزود که شدت تمرینات عملیاتی و رزمی ناتو همچنان بالاست. وزیر دفاع روسیه گفت: «سالانه بیش از ۳۰ رزمایش بر اساس سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه  نزدیک مرزهای غربی برگزار می‌شود. کشورهای خارج از ائتلاف ناتو مانند گرجستان، اوکراین، سوئد و فنلاند در این رزمایش‌ها بیش از پیش شرکت می‌کنند.»

 در همین رابطه، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز چهارشنبه) اعلام کرد دو فروند جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور، دو فروند بمب‌افکن «بی-۱»  ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «رادارهای مرکز کنترل دفاع ملی اهدافی را ردیابی کردند که در حال پرواز به سمت مرزهای هوایی روسیه بودند.»

در بیانیه این مرکز آمده است که برای شناسایی اهداف متخاصم و جلوگیری از تجاوز آنها به حریم هوایی روسیه، دو فروند جنگنده سوخو-۳۰ از ناوگان هوانوردی و دفاع هوایی دریای سیاه، اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای نظامی آمریکا بعد از مواجه‌شدن با هشدار جنگنده‌های روس، تغییر مسیر داده و از مرزهای هوایی روسیه دور شدند.

آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین، بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان روسیه ناتو جاسوسی نیروی هوایی وزارت دفاع روسیه فدراسیون روسیه ارتش آمریکا دفاع روسیه آمریکا نیروی هوایی روسیه وزیر دفاع روسیه نزدیک مرزهای هوایی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه

وزیر دفاع عربستان اعلام کرد با همتای آمریکایی خود درباره تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و تلاش برای مهار آن گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع عربستان اعلام کرد با همتای آمریکایی خود درباره تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و تلاش برای مهار آن گفت‌وگو کرده است.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو توجهات را از غزه دور می‌کند
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • پایگاه هوایی نواتیم؛ پایگاه استراتژیک صهیونیست‌ها
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی
  • همه چیز درباره پایگاهی که ایران زد | تصاویر ماهواره ای تجمع جنگنده های اسرائیلی قبل از حمله ایران را ببینید