Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در جلسه هم اندیشی با جمعی اصحاب رسانه استان فارس که با موضوع بررسی نقش رسانه در مواجه با تهدیدات امنیتی و نظامی و چگونگی تبدیل تهدید به فرصت برگزار شد، به تشریح برخی از تهدید‌های راهبردی، جایگاه و نقش رسانه و شرایط کنونی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طی چهار دهه پس از انقلاب، تهدید‌های زیادی متوجه کشور شده است، از دسته بندی ١٩٧ تهدید خبر داد و گفت: این تهدید‌ها در میدان عمل آسیب‌هایی را هم برای ما ایجاد کرده که هشت سال جنگ تحمیلی از جمله آنهاست. در این جنگ بیش از٣٠ کشور جهان رو به روی ما قرار گرفت.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حتی برای میانگین یک روز در این ٤٣ سال پس از انقلاب، بدون تهدید نگذرانده‌ایم، عنوان کرد: از همان ابتدا دشمن بسیج شد تا تهدید علیه کشور پیاده کند.

شکارچی خاطرنشان کرد: برای مقابله با این تهدید بیش از ٢٢٠ هزار نفر شهید و بیش از ٤٠٠ هزار نفر که برخی نمی‌توانند به درستی نفس بکشند جانباز و هزاران زن بی سرپرست و هزاران کودک یتیم شدند.

او اضافه کرد: در قرآن کلمه‌ای داریم تحت عنوان غلظه که سه معنی هیبت، قدرت و صلابت دارد؛ علمای اهل فن بر صلابت تاکید کرده‌اند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه هیبت مبتنی بر قدرت مادی و صلابت قدرت معنوی است، اما ابزار مادی هم دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت در مقابل این همه تهدیدات ایستادگی کرده است.

شکارچی که معتقد است هر کس بدون صلابت وارد عرصه مقابله با تهدید‌ها شود، قطعا به پیروزی نخواهد رسید و شکست بر ذائقه‌اش خواهد نشست، خاطرنشان کرد: صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌های این کشور است.

او عنوان کرد: ترویج این صلابت سپاهیانی را به نام سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) بسیج کرد؛ این‌ها سپاهیانی بودند که نگذاشتند کشور به اشغال دشمن در بیابد و یک وجب از خاک این مرز و بوم برود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، با بیان اینکه نمونه هیبت و قدرت، ارتش پوشالی آمریکاست که در مواجهه با یک نیروی ساده نظامی، فرار کرد، حال آنکه آن گروه مسلح نه بمب اتم دارد نه تجیهزات پیشرفته نظامی، افزود: در مقوله صلابت، جوانان با صلابت و عاقل این کشور به استقبال مرگ می‌روند تا به دین و مکتب شان آسیبی وارد نشود.

شکارچی با اشاره به اینکه تهدید سخت همواره وجود داشته، اما امروز به سمت تهدید نرم کوچ کرده است، گفت: بدون وابستگی به دشمن به سطحی از قدرت و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کس جرات نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند.

او که معتقد است برنده‌ترین و تیز‌ترین ابزار دشمن، رسانه است، در خصوص سهم رسانه‌ها در این عرصه گفت: امروز دشمن دارای سلاح‌های پیچیده نقطه زنی در حوزه رسانه است و اگر ما بخواهیم مقابله مناسبی داشته باشیم باید سه اقدام مهم را در دستور کار داشته باشیم، در غیرانصورت در این جنگ بارنده هستیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح پیش بینی، پیشگیری و اقدام را سه مقوله مهم عنوان و اضافه کرد: اکنون حوزه پیش‌بینی در رسانه‌ها ضعیف است؛ بر خلاف دشمن که اندیشکده‌های مهمی در این حوزه شکل داده و در حوزه نقطه زنی هم موفق بوده است.

شکارچی با بیان این که پیشگیری وابسته به پیش‌بینی است و اگر این دو با هم باشد اقدام در هر بخشی، اقدام قدرتمندی در برابر دشمن است، گفت: اگر کسی در زمینه پیش‌بینی به سطح اعلاء برسد، همیشه دشمن را منفعل می‌کند و دشمنی که منفعل است نیازی به اقدامات واکنشی در کشور احساس نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر بررسی کنیم که تا چه میزان رسانه‌های ما کنشی و تا چه میزان واکنشی است، می‌توانیم به بخش پیش‌بینی و پیشگیری نمره دهیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بالغ بر ٩٠ درصد اقدامات ما در رسانه‌ها واکنشی است و نمره خوبی به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمی‌توانیم بدهیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم در این جنگ خطرناک موفق شویم باید هر دو حوزه را تقویت کنیم.

شکارچی همچنین با بیان اینکه دشمن ما را سرگرم مسائل داخلی کرده که این خود تهدید بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما خیلی جا‌ها فریب خوردیم و قدرت خودمان را کوچک نشان دادیم و قدرت پوشالی دشمن را برای مردم بزرگ نشان داده‌ایم.

او با بیان اینکه مهم است که ما دچار عملیات فریب دشمن نشویم و این تهدید بسیار مهمی است که می‌تواند بسیاری از دستاورد‌های ما را از بین ببرد، گفت: امروز در اوج تحریم‌های اقتصادی بدون اتکا به کشورها، نیاز‌های خودمان را برطرف می‌کنیم و این قدرت، چهار برابر قدرت‌های دیگر است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: اگر رسانه به درستی این موضوع را نفهمد در عملیات فریب دشمن گرفتار خواهد شد.

شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری رسانه حرفه‌ای و الزامات آن، بیان کرد: نقاط قوت و ضعف داریم؛ هنوز جنگ رسانه‌ای را در کشور آسیب‌شناسی نکرده‌ایم به همین دلیل جزیره‌ای عمل می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه هم‌افزایی را در استان می‌توان به وجود آورد که بخشی از همان صلابت است، به لزوم هم‌اندیشی و هم افزایی رسانه‌ها اشاره و اضافه کرد: این به معنای مستقل نبودن رسانه‌ها نیست بلکه صیانت و حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و انقلاب هدف قاطع و مشترک است.

سخنگوی ستاد کل نیروی مسلح با بیان اینکه در اهداف واسط به اعمال سلیقه می‌رسیم که اعمال این سلیقه‌ها خود صلابت‌آفرین است، تاکید کرد: رسانه مهم‌ترین لشکر انقلاب اسلامی است که همه حرکت و توانمندی این لشکر در راستای تحقق هدف قاطع است، اما باید از اهداف واسط عبور کرد.

شکارچی همچنین با بیان اینکه نباید دچار عملیات فریب شویم و این عملیات در اهداف واسط خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: نباید سانسور کنیم بلکه باید مطالبه‌گری کرد، اما در عین حال هیچ کس حق ندارد از مسیر آرمان‌های انقلاب خارج شود.

او با بیان اینکه برخی از موارد را نباید رسانه‌ای کرد، اما بخشی را به عمد می‌خواهیم به دشمن نشان دهیم مثل ناو مکران، گفت: قبل از نهایی شدن و رسیدن به هدف نمی‌توان رسانه‌ای کرد؛ این‌ها بحث‌های تخصصی است و باید این توجیه‌گری را برای اصحاب رسانه داشت.

سخنگوی ستاد کل نیروی مسلح در خصوص رسانه‌ای کردن برخی از حوادث هم عنوان کرد: هر حادثه ممکن است ابعاد مختلف داشته باشد، دشمن در برخی از حوادث موج ایجاد می‌کند و رسانه‌های داخلی هم بدون اطلاع در زمین دشمن بازی کرده و سناریوی دشمن را تعمیق می‌دهند که نمونه این امر خشکسالی در خوزستان است.

سردار شکارچی با بیان اینکه حتی زمان پیگیری تخلف یک مسئول مهم است، گفت همزمانی این امر با تازش دشمن یعنی خودزنی، لذا رسالت مهمی است برای اصحاب رسانه که باید به این نکات توجه کنند.

او ادامه داد: یک مولفه مهم در ایجاد صلابت رسانه است و در شرایط کنونی مهم‌ترین مولفه محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید تعادل را لحاظ کرد و از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: در حوزه‌های رسانه این خیلی مهم است، افراط و تفریط در رسانه هر دو سم و زهر است. افراط سبب می‌شود رسانه به اسارت دشمن دربیاید و تفریط هم سبب می‌شود از دشمن شکست بخوریم و بنابراین نیاز به پشتوانه فکری و اندیشه در سطح راهبردی و عملیاتی است.

شکارچی خاطرنشان کرد: اینکه خبرنگار متخصص و حرفه‌ای کم داریم؛ حرف درستی است، اما وقتی خبرنگار حرفه‌ای خنثی‌گری کند، دچار مشکل می‌شویم که علتش عدم هم‌افزایی است.

او با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند توجه بیشتری به این حوزه هستیم، عنوان کرد: هر کس که دشمن ایران قوی باشد و طرفدار ایران ضعیف باشد باید به هویت ملی آن شک کرد.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح خطاب به رسانه‌ها اضافه کرد: شما رسانه‌ها مثل آتشبار توپخانه زمان جنگ باید آنقدر بمب بریزید که یا از رده خارج شود یا توبه کند.

سردار شکارچی مجددا با بیان اینکه راهبرد اصلی ایران قوی است، چون امروز دنیا روی این ایران حساب باز کرده است، افزود: هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد ایران قوی دیده می‌شود و امروز که مستضعفان پرچم آمریکا را به زیر می‌کشند، محصول ایران قوی است.

او با تاکید بر اینکه رسالت اصلی رسانه‌های کشور صیانت، حفظ و توسعه تعمیق ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی است، گفت: انقلاب بدون دین یعنی انحراف و دین بدون انقلاب یعنی توقف و ملیت بدون انقلاب و دین یعنی پشت کردن به بندگی خدا، لذت باید این‌ها با هم دیده شود و رسانه‌ها هم به آن توجه کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار شکارچی ایستادگی جمهوری اسلامی ایران تهدیدات دشمن سلاح نقطه زنی نیرو های مسلح سخنگوی ارشد نیرو های مسلح سخنگوی ستاد کل نیرو ایران قوی رسانه ای رسانه ها پیش بینی تهدید ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران

محمدحسین واحدی؛ اخیرا بعد از اینکه اسرائیل (رژیم) به سفارت ایران حمله کرد و باعث تخریب کل سفارت ایران شد. تمام کشور‌های مطرح دنیا در سازمان ملل و شورای امنیت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. اما به سبب اینکه یهودیان در جهان و سازمان‌های بین المللی نفوذ زیادی دارند این امر راه به جایی نبرد. حتی کشور‌های غربی به ناحق طرف اسرائیل را گرفتند با این حال مشکلات ایران صرفا در حوزه‌های سیاست خارجی نیست.

در داخل ایران نیز افراد و جریان‌های به ظاهر روشنفکر منتقد هرگونه پاسخ ایران بودند؛ که با حمله‌ی مستقیم ایران به اسرائیل (رژیم) که دستاورد‌های زیادی داشت به شدت مخالفت کردند و حتی تا جایی پیش رفتند که قدرت نظامی ایران را به دروغ ضعیف شمردند؛ و جمهوری اسلامی تا آمد به حق با برخی از این افراد طبق قانونی و تشکیل دادگاه برخورد کند برخی از مردم و جریان‌هایی که حامی اسرائیل (رژیم) هستند. از آن‌ها دفاع کردند مانند اپوزیسیون و اعراب خود فروخته و تنها منطق نامعقول شان این است که، چون جمهوری اسلامی دشمن شان می‌پندارند باید از این رژیم حمایت کنند.

هرچه که می‌اندیشم می‌بینم که جامعه ایران چقدر به قهقرا رفته که دشمن خود را دوست خود قلمداد می‌کند؛ و اینجا من این مجوز را به جمهوری اسلامی می‌دهم که با این افراد و جریانات به شدت برخورد کند. زیرا که ما همان طور که در غزه شاهد بودیم اسرائیل هیچ‌ملاحظه‌ای را نمی‌کند و تا کنون به اندازه سه بمب هسته‌ای بر سر مردم غزه بمب ریخته است. چه برسد به ایران که این حکومت آن را دشمن اصلی خود می‌داند و اگر به ایران حمله ور شود چه کار‌ها که نمی‌کند.

زمانی که ایران مستقیم به اسرائیل(رژیم) حمله کرد مردم فلسطین خوشحال بودند و می‌گفتند اولین روزی است که هیچ جنگنده اسرائیلی بر آسمان ما مشاهده نمی‌شود. شما عمق ماجرا را نگاه کنید حالا این جماعت به ظاهر اصلاح طلب و روشنفکر با هر گونه اقدام بازدارنده که مخالفت می‌کنند. در حمله اکتبر نیز می‌گفتند حماس نباید حمله می‌کرد به اسرائیل در صورتی که اگر این عملیات صورت نمی‌گرفت. تمام کشور‌های عربی با اسرائیل عادی سازی می‌کردند که در این صورت ملت فلسطین تنها می‌ماند اگر بخواهیم ایران را فاکتور بگیریم.

این جماعت لیبرال و طرفدار مکتب سازه انگاری طوری صحبت می‌کنند انگار در دنیا روابط بر اساس قدرت نیست و بر اساس روابط حسنه جریان دارد. به فرض مثال اگر بتوان  طبق این نظریه به طور سازنده با دیگر کشور‌های  دنیا تعامل کرد. اما در مورد اسرائیل که یک حکومتی مبتنی بر زور است که هیچ توجهی به قواعد بین المللی ندارد چگونه می‌توانند عمل کنند.

حمله اخیر ایران بزرگترین حمله موشکی و پهپادی در دنیا بود که نظیر نداشت و به نوعی مقابل به مثل ایران بود. صبر استراتژیک ایران نیز  با حمله اسرائیل به سفارت ایران و با به شهادت رسیدند هفت سردار ایرانی به سر رسید؛ و ما شاهد دوران جدیدی از تقابل ایران و اسرائیل (رژیم) پس از عملیات ۷ اکتبر هستیم؛ و این دستاورد غیرقابل انکاری است که برخی‌ها قصد کوچک شمردن آن را دارند.

دیگر خبرها

  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • تحقق وعده صادق نشان از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است