Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@15:21:04 GMT

کرونا/ پوتین روسیه را یک هفته تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۹۳۷۰

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته در این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها مراکز اقتصادی و دولتی روسیه به استثنای مراکز حیاتی و امدادرسانی و سازمان های امنیتی و دفاعی، تعطیل و کارکنان این مراکز با حفظ حقوق و دستمزد در خانه خواهند ماند.

پوتین این دستور را پس از گزارش تاتیانا گولیکووا رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه صادر کرد که وضعیت همه گیری کرونا در این کشور را بسیار پیچیده خوانده و خواستار اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری شده بود.

رییس جمهوری روسیه از مردم این کشور خواست تا واکسن کرونا به خود بزنند.

آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه از دو هفته پیش سیر تصاعدی دارد و برای اولین بار در روز ۲۴ مهر ماه از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفت و این موضوع باعث نگرانی مقامات و مسئولین این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در شبانه روز اخیر یکهزار و ۲۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپردند.

در شبانه روز اخیر در روسیه ۳۳ هزار و ۱۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد.

مسکو، سن پترزبورگ و استان مسکو مکان های اول تا سوم مرگ کرونا در روسیه را داشتند.

وضعیت همه گیری کرونا در روسیه در هفته های اخیر دشوار شده است و مقام های این کشور در این مورد هشدار داده و بر ضرورت آمادگی برای مقابله با وضعیت دشوارتر در این زمینه تاکید کرده اند.

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

پروتسنکو درکانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.

براساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۸ هزار نفر در روسیه که ۴۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۷ میلیون و ۵۵۸ هزار نفر دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همه گیری کرونا کرونا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی، سرگئی ناریشکین، رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در سفری دو روزه راهی پیونگ‌یانگ شد و با ری چانگ‌دائه، وزیر امنیت کشور کره شمالی دیدار کرد.

به نوشته رسانه کره شمالی، این سفر ۲۵ تا ۲۷ مارس انجام شد و ناریشکین در گفت‌وگو با «ری چانگ‌دائه» گزارشی درباره شرایط بین‌المللی و اوضاع منطقه ارائه داد و گزارش مشابهی دریافت کرد.

در بخش دیگری از گزارش KCNA آمده است که طرفین در این ملاقات به طور گسترده درباره مسائل عملی در راستای تقویت همکاری متقابل با هدف مقابله با تحرکات جاسوسی و دسیسه‌های روزافزون قدرت‌های متخاصم، بحث و تبادل نظر کردند. این دیدار در حاشیه دیدار مقامات ارشد اطلاعاتی دو کشور و در فضایی «دوستانه و صمیمانه» صورت گرفت.

ناریشکین از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه است و پیشتر به عنوان رییس دفتر کرملین فعالیت می‌کرد و در ادامه سخنگوی مجلس سفلی پارلمان روسیه شد و از سال ۲۰۱۶ مدیریت سرویس امنیت خارجی مسکو را برعهده دارد.

به نوشته نیوزویک که این خبر را منتشر کرده است، سفرهای خارجی مقامات ارشد اطلاعاتی کشورها عموما با زمان واقعی سفر منتشر نمی‌شود مگر آنکه اهداف خاصی پشت پرده انتشار چنین اخباری وجود داشته باشد.

روابط راهبردی بین مسکو و پیونگ‌یانگ درست به روزهای نخستین جنگ سرد باز می‌گردد؛ زمانی که شوروی سابق به نخستین کشور، به طور رسمی جمهور دموکراتیک خلق کره را در سال ۱۹۴۸ به رسمیت شناخت و در ادامه نیز در جریان جنگ کره، پیونگ‌یانگ را از لحاظ نظامی پشتیبانی کرد. همچنین از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ نیز روابط روسیه و کره شمالی افزایش پیدا کرده و این مساله، نگرانی غرب به ویژه آمریکا را به‌دنبال داشته است.

کد خبر 6064273

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمنی ندارد
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ