Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مولانا عبدالحق هاشمی، رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان پاکستان در ششمین وبینار از سی‌وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی فرصت ویژه‌ای برای رساندن پیام اتحاد و همبستگی به کشورهای اسلامی است؛ برگزاری این کنفرانس یادگار بزرگانی همچون شیخ محمد تقی قمی، شیخ حسن البنا، شیخ شلتوت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) این راه پر فراز و نشیب را ادامه دادند و از آن پاسداری کردند، زمانیکه ایشان متوجه شدند که این مجلس در مصر به دلیل شرایط سیاسی آن کشور به کار خود ادامه نمی دهد، دستور دادند و اعلام کردند که ایران میزبان برگزاری کنفرانس وحدت است و از آن محافظت خواهد کرد؛ پس از رحلت ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دهنده راه ایشان شدند.
 
مولانا هاشمی افزود: برگزاری کنفرانس‌هایی همانند کنفرانس وحدت اسلامی خدمت بزرگی به جهان اسلام و مسلمانان کرده و آثار و نتایج آن به خوبی در سراسر جهان اسلام مشاهده شده است چراکه در آن پیروان فرق و مذاهب اسلامی با یکدیگرتعامل می کنند و میان آنها  همدلی ایجاد می شود که همه اینها نتیجه و ثمره همان کنفرانس ها است.

وی با طلب آمرزش برای طلایه داران تقریب از جمله آیت الله واعظ زاده خراسانی و آیت الله تسخیری، اظهار داشت: این بزرگان خدمت ارزنده ای را در راه تقریب و وحدت اسلامی به جهان اسلام کرده اند باید گفت هدف از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی احیای سنت پیامبر در جهان است و باید از آن تقدیر شود.

رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان با اشاره به موضوع صلح و جنگ و ضوابط یک جنگ منصفانه تصریح کرد: در زمان حاضر حساس ترین موضوع همین مسئله می باشد؛ زیرا در کشورهای مختلف جهان گروه هایی وجود دارند که طبق اهداف خود به جهاد مشغول هستند و برخی دیگر علیه مردم مسلمانان در حال جنگ هستند و آنها گمان میکنند که کار عظیمی انجام می دهند و به اسلام خدمت می کنند در صورتی که این چنین نیست.  
 
وی به طرح سوالاتی پیرامون مفهوم جهاد پرداخت و گفت: جهاد اسلامی چیست؟ مجاهدین چه ویژگی هایی دارند؟ آیا گروهی می تواند علیه حکومت اسلامی یا علیه کشوری که اکثریت آن مسلمانان تشکیل می دهند خروج کند و یا شورشی انجام دهد و به قتل و کشتار به عموم مردم دست بزند و باعث ویرانی و تخریب شود؟
 
مولانا هاشمی ادامه داد: متاسفانه ما امروز در عراق، پاکستان،الجزایر، مصر و در کشورهای مختلف  این چنین جنایات را مشاهده کردیم؛ کسانی که به دست چنین افرادی به شهادت رسیدند، مسلمان بودند و عاملان آن نیز ادعای اسلام و مسلمان بودن را داشتند؛ کسی که سرش را از تنش جدا می کردند، اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله می خواند.

رهبر حزب جماعت اسلامی بلوچستان تصریح کرد: باید به دقت این مسئله بررسی شود تا چنین عناصری نتوانند در جامعه اسلامی نفوذ کنند و لازم است تا مردم نسبت به اقدامات جنایتکارانه آنها بیدار شوند و از اهداف آنها آگاه باشند تا به بهانه جهاد نتوانند دست به تخریب بزنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 کنفرانس وحدت اسلامی برگزاری کنفرانس جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود