Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@08:12:06 GMT

◄ لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۹۶۱۲

◄ لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان

تین نیوز

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با سایر کشورهای دنیا امری ضروری است، گفت: در ابتدا باید به توانمندی‌های داخلی در راستای توسعه دریایی و بندری کشور توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و بندری از توانایی مطلوبی به ویژه در حوزه نیروی انسانی برخوردار هستیم، اظهار داشت: به آینده حوزه دریایی و بندری امیدوار هستیم و بدین جهت باید به توانمندی‌های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضرورت دارد، شرایط را به گونه‌ای در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم که سایر کشورها بدانند که ایران نیازمند و وابسته نیست و به این ترتیب از سوی آنها دست نیاز به سمت ما دراز شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط متوازن در حوزه تجارت جهانی، عنوان کرد: ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود.

جمیری با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا نگاه به حوزه دریایی و بندری باید بر مبنای توان داخلی باشد، گفت: به جای تمرکز به خارج از کشور، در حوزه دریایی و بندری باید در ابتدای امر به توان داخلی توجه داشته باشیم و پس از آن نیم نگاهی به رفع نیازهای خود از سایر کشورها بیاندازیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط حوزه دریایی و بندری کشور به گونه‌ای است که امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم شاهد توسعه اقتصاد ایران باشیم، عنوان کرد: فرصت‌های خدادادی کشور در این بخش مهم‌ترین مساله‌ای است که نباید از آن غافل شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی بی نظیر ایران و ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه دریایی و بندری داریم، باید تجارت دریایی و بندری خود را با دنیا توسعه بخشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تجارت دریایی حوزه دریایی و بندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی