Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:41:31 GMT

۴۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های لرستان اصلاح و حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۹۹۹۷

۴۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های لرستان اصلاح و حذف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامان نعمتی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با توجه به اهمیت حذف نقاط پر تصادف در ایمنی تردد وسایل نقلیه و حفظ جان کاربران جاده‌ای، از ابتدای سال جاری با شناسایی نقاط اولویت‌دار در سراسر استان، اقدامات زودبازده برای اصلاح و حذف ۴۷ نقطه دارای اولویت در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه احداث زیرگذر «رازان» در محور خرم‌آباد - بروجرد گفت: این پروژه که در مسیر محور اصلی خرم‌آباد به مرکز کشور قرار دارد با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه پروژه زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد نیز ۵۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: از دیگر پروژه‌های اصلاح نقاط پر تصادف استان می‌توان به اصلاح پیچ قبل از پل «کشکان» با احداث پل جدید، حذف پیچ «گیلوران» در محور خرم‌آباد - کوهدشت با تعریض محور و پیشرفت ۸۰ درصد، تعریض، جداسازی و روکش آسفالت سه‌راهی نهاوند در محور بروجرد - ملایر، پیشرفت ۵۰ درصدی حذف پیچ «شرشره» با تعریض محور کوهدشت - پل «کشکان»، پیشرفت ۴۰ درصدی تعریض محور و روکش آسفالت محور روستایی «کت‌کن گراب» کوهدشت اشاره کرد.

نعمتی، احداث رمپ خروج اضطراری گردنه «طولکش» در محور خرم‌آباد - پلدختر با پیشرفت ۶۰ درصد، اصلاح تقاطع «مرزیان» در محور چهار خطه ازنا - شازند، آشکارسازی و ایمن‌سازی تقاطع‌های «زرنان» و «شکاربانی» در محور ازنا - دورود، تقاطع «کلکله» محور دورود - ازنا، روستاهای «داریاب»، «سیاهکله» و «آبکت» در سه‌راهی دورود و اصلاح شش پیچ خطرناک در محور روستایی دورود - عمارت را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد استان در حذف نقاط پر تصادف برشمرد که با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: احداث واریانت تقاطع «تنگ بره» در محور «بابازید» - «سیمره» رومشکان، تعریض و اصلاح هندسی «دره‌چپی» و شانه‌سازی با ایجاد هره خاکی در محور خرم‌آباد - بیرانشهر، بهسازی و اجرای بیس رفع نقطه پر تصادف «تنگ جلگه خلج» محور خرم‌آباد - پلدختر، آشکارسازی و اجرای سرعتکاه در محدوده «باباعباس» محور خرم‌آباد - چگنی، ایمن‌سازی و نصب علائم در نقاط «کهریز» و «تجره» در محور خرم‌آباد - بروجرد، ایجاد هره خاکی در محور خرم‌آباد - سپیددشت، ایمن‌سازی پیچ‌های «کن‌کت» و تقاطع «مرادآباد» محور دلفان - کرمانشاه و برخوردار در محور دلفان - نهاوند، کمربندی دلفان، ایمن‌سازی پیچ «گاوکش» با تعریض و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در محور دلفان - خرم‌آباد نیز در این شش ماهه عملیاتی شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، از اصلاح و تیغ‌زنی شانه راه گردنه «گاماسیاب» در محور نورآباد - نهاوند، حذف پیچ‌های خطرناک «مله‌شبانان» در محور خرم‌آباد - کوهدشت، «گیجالی»، «دره‌چپی»، «آبسرده»، «چنارستان» و «دره‌گرم» شهرستان بروجرد با تعریض شانه به عنوان دیگر اقدامات در راستای اصلاح نقاط پر تصادف در کوتاه مدت یاد کرد.

نعمتی عنوان کرد: همچنین در این مدت نسبت به احداث حفاظ سه‌راهی ایمنی و حفاظ جان‌پناه بتنی در سه‌راهی نهاوند بروجرد و پل‌های «دوآب» و «سیاهپوش» الشتر، نصب تابلو دوربرگردان در «زرین چغا» و حذف پیچ «هنام» و ریزش‌برداری منطقه «جوانمرد» در الشتر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث برج نوری سه‌راهی «بابازید» در محور خرم‌آباد - پلدختر به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: ایمن‌سازی «پاعلم» در محور پلدختر - «پل‌زال»، اصلاح پیچ «افرینه» در محور پلدختر-خرم‌آباد و سه‌راهی «پریان» در محور کوهدشت - «زانوگه» در دست مناقصه قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در سال جاری نیز حذف ۲۰ نقطه پر تصادف تأمین اعتبار شده که مطالعات آنها در حال انجام است.

کد خبر 5332741

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اصلاح نقاط حادثه خیز خرم آباد ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه زلزله همدان عکس استانها محور خرم آباد نقاط پر تصادف ایمن سازی جاده ای حذف پیچ سه راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم