Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت قیصربیگی در نشست تدوین برنامه استانی کاهش خطر و سوانح که با حضور شهرداران استان برگزار شد ضمن تاکید بر نقش مهم شهرداری‌ها در مدیریت بحران اظهار کرد: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌، یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر و حفظ سلامت شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه شهرداری‌ها را یکی از مهم‌ترین ارگان‌های متولی امور مربوط به مدیریت بحران شهری خواند و گفت: برنامه ریزی و نظارت کافی برساخت وسازهای استاندارد و ایمن، تهیه و اجرای برنامه‌های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره آمیز و اقدام برای رفع آن، تهیه امکانات، تجهیزات و ملزومات موردنیاز برای مقابله باحوادث، شناسایی و مشخص کردن مناطق امن برای اسکان موقت آسیب دیدگان در حوادث، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث، تهیه برنامه‌های مقابله ازجمله مسئولیت‌های خطیر شهرداری‌ها در مدیریت بحران است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه رعایت اصول فنی، ایمنی و شهرسازی را از الزامات ساخت و ساز شهری عنوان کرد و گفت: در صدور پروانه‌های ساختمانی بایست مواظب بود که ساخت و سازها بر اساس استاندارد مربوط صورت گیرد.

قیصربیگی در ادامه رعایت الزامات طرح جامع شهری را ضامن سلامت شهروندان عنوان کرد و گفت: اگر به درستی طرح‌های جامع محور و نقشه راه در ساخت و سازهای اصولی قرار گیرد دیگر نبایست شاهد ایجاد بناها در محل قرار گرفتن گسل‌ها باشیم.

وی در ادامه بر دقت نظر و همکاری شهرداری‌ها در تدوین برنامه استانی کاهش خطرحوادث و سوانح تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش مهم شهرداری‌ها در مدیریت بحران شهری لازم است متولیان امر با پیش بینی درست و شناسایی به موقع مخاطره‌ها ضمن ارتقای آمادگی برنامه عملیاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث داشته باشند.

کد خبر 5332814

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران ایلام ایلام شهرداری ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه همدان زلزله شهرداری ها مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت