Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:48:38 GMT

۵ راه حفظ ارزش خودرو

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۳۱۲

۵ راه حفظ ارزش خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، معمولا کسی که می‌خواهد خودرو بخرد، کمتر پیش می‌آید که به فکر فروختن آن باشد. خریدن خودرو، همیشه توأم با برانگیختن احساسات است. شاید در حال خرید خودرویی باشید که مدت‌ها در رویای خود می‌دیدید. شاید هم می‌خواهید به قول معروف تبدیل به احسن‌ کنید چون خانواده رشد کرده است و به فضای بیشتری نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید هم در شغل خود ارتقا گرفته‌اید و می‌خواهید خودروی‌تان را هم ارتقا دهید تا با پرستیژ شغل‌تان همخوانی داشته باشد.

هر دلیلی که باشد، خرید خودرو در حالت عادی سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید و برگشت سرمایه هم ندارد. برخی از خودروها هستند که ارزش خود را هنگام فروش شدیدتر یا با سرعت بالاتر از دست می‌دهند. با این حالا یادآوری چند نکته می‌تواند جلوی از دست رفتن سرمایه‌های زندگی را بگیرد و خودرو راحت‌تر و با قیمت منصفانه‌تر به فروش برسد. در این جا به ذکر ۵ نکته اکتفا می‌شود.

از همان اول درست انتخاب کنید: وقتی می‌خواهید خودروی خود را ارتقا بدهید، نگاهی به وب‌سایت‌های خرید و فروش خودروهای دست دوم بیندازید و ببینید کدام خودروها زودتر و بیشتر ارزش خود را از دست می‌دهند. اصولا خودروهای پرتجمل یا لاکچری این وضع را بیشتر نشان می‌دهند.

معمولا با یک نگاه مختصر می‌توان تشخیص داد که کدام کمپانی‌ها خودروهای محبوب‌تر، قابل اعتمادتر و با کیفیت‌تر می‌سازند و معمولا در وب‌سایت‌ها معرفی می‌شوند. در بازار آمریکا خودروی سوباروی ژاپنی بهتر از بقیه خودروها ارزش خود را هنگام فروش دست‌دوم حفظ می‌کند.

وب‌سایت بسیار معروف «کلی بلو بوک» برای خودش این ماموریت را تعریف کرده که به مشتریان کمک کند هنگام انتخاب خرید خودرو، به بهترین انتخاب ممکن با معیارهای‌شان برسند. جالب است که سوبارو در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در کلی بلو بوک عنوان «برند با بالاترین ارزش حفظ شده» را کسب کرده است. با این حال همه‌چیز به نیازها، خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان برمی‌گردد و گاهی از دست رفتن ارزش خودرو برای مشتری کمتر از پرستیژ و اعتبارش اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین ترجیح می‌دهد خودرویی بخرد که شرایط ایجاب می‌کند، حتی اگر هنگام فروش قیمت خود را به‌شدت از دست داده باشد.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای و حفظ سوابق آن را جدی بگیرید: تعویض روغن و فیلترهای روغن و بنزین دوره‌ای، سرویس‌های دوره‌ای معمولا کم هزینه‌تر از تعمیرات ناشی از غفلت و سهل‌انگاری است. معمولا حفظ سوابق تعمیرات و نگهداری دوره‌ای تاثیر خیلی زیادی روی ذهن خریدار می‌گذارد؛ در واقع خریدار حداقل می‌داند که صاحب قبلی آن چطور از خودرو نگهداری کرده است.

نکته مهم‌تر این است که خریدار جدید هم با خبر می‌شود که چه چیزهایی تعویض شده و چه مواردی احتیاج به مراقبت و دقت دارد و حتی اینکه چه کسی و در کجا کار تعمیرات خودروی شما را انجام داده است. این موضوع به قابلیت اطمینان و قابلیت اتکای خودروی شما هنگام فروش کمک می‌کند. حتی شاید اگر می‌خواهید خودروی دست دوم بخرید، بد نیست به این موضوع توجه کنید. چون نشان می‌دهد صاحب قبلی آن با این خودرو چطور رفتار کرده است.

کیلومتر خودرو را تا می‌توانید پایین نگه دارید : همان‌طور که انسان‌ها به‌طور متوسط در آمریکا ۷/ ۷۸ سال عمر می‌کنند، خودروها هم طول عمر خاصی دارند. در حال حاضر رسیدن به ۲۰۰ هزار مایل [۳۰۰ هزار کیلومتر] روی کیلومترشمار خودروها عادی شده است. خودروهای برقی تا ۳۰۰ هزار مایل [حدود نیم میلیون کیلومتر] طول عمر مفید دارند.

به‌طور طبیعی هر چقدر کیلومتر‌شمار خودرو به ۳۰۰ هزار کیلومتر نزدیک‌تر باشد، خریدار بیشتر نگران عمر مفید آن خودرو می‌شود. تعجبی هم ندارد که بعد از قیمت خودرو مهم‌ترین سوال خریداران درباره خودروی دست دوم، کیلومتر پیموده شده است. راه‌های زیادی وجود دارد که کیلومتر شمار خودرو خیلی بالا نزند. به عنوان مثال، خودروی خود را در پدیده‌هایی مثل اشتراک سواری، اجاره یا کار در آژانس‌های حمل‌ونقل به کار نیندازید. هیچ کس نمی‌گوید در راندن خودرو خساست به خرج بدهید یا خانواده را در مضیقه بگذارید، اما حتی خرید خواربار با پای پیاده یا دوچرخه، هر چند کم اما روی کیلومترشمار خودرو اثر دارد.

بیرون و درون خودرو را همیشه تمیز نگه دارید: حداقل یک بار در ماه خودرو را از بیرون بشویید تا به رنگ آن آسیب نرسد. چون خودرو در هوای آزاد با انواعی از مواد شیمیایی، آلاینده‌ها، فضله پرندگان و باران‌های اسیدی رو‌به‌رو است. تمیز نگه‌داشتن صندلی‌ها و کف‌پوش‌ها هم از کهنه شدن زودهنگام آنها جلوگیری می‌کند.

تمیز نگه‌داشتن دائمی خودرو، باعث می‌شود هنگام فروش، هم نوتر به نظر برسد و هم قیمت بالاتری برای شما به ارمغان بیاورد. اگر می‌دانید که خودرو چند سالی ‌میهمان شما است، کف‌پوش خوب برای آن بخرید. مخصوصا در مناطقی که بارندگی یا برف زیاد دارند، کف‌پوش خیلی اهمیت پیدا می‌کند. خوردن و آشامیدن را در رستوران و میز منزل در نظر بگیرید تا کمتر مجبور شوید در خودرو بنوشید یا غذا بخورید. بوی سیگار هم به‌طور ناخودآگاه روی ذهن خریدار اثر نامطلوب می‌گذارد. یکی از سخت‌ترین کارها در شست و شوی خودرو، از بین بردن بوی به جا مانده است.

با احتیاط برانید: خودروی خط و خش‌دار یا رنگ شده به خاطر تصادف‌های خرد و درشت، از زیبایی خودرو می‌کاهد و در هنگام فروش تاثیر زیادی روی قیمت دارد. پس وقتی از پارکینگ بیرون می‌آید مراقب باشید به در و دیوار نمالید. معمولا وقتی حتی برای یک قُرشدگی ساده خودرو را به صافکاری می‌برید، برای کارشناسان به راحتی قابل تشخیص است و گاهی بر سر همین رنگ شدگی مختصر بزرگ‌نمایی زیادی می‌شود و از ارزش خودرو بیش از حد کاسته خواهد شد. در مسیرهای رانندگی هم به جای رانندگی تهاجمی، رانندگی دفاعی را در پیش بگیرید. یعنی همیشه فرض را بر این بگذارید که ممکن است دیگران به هر دلیل حواس‌شان جمع نباشد و شما باید مراقب باشید.

پربیننده ترین قیمت ال نود صفر ۱۴۰۰ تشکیل کمیته ویژه بررسی واردات خودرو در مجلس / ورود ۶۰تا ۸۰هزار خودروی خارجی برای تعدیل قیمت ها قیمت پژو پارس ۲۸۰میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۷) قیمت خودرو جک (۱۴۰۰/۷/۲۷) قیمت ماشین های ایران خودرو (۱۴۰۰/۷/۲۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارزش خودرو هنگام فروش ارزش خود دوره ای دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، متقاضیان می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.

رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها

نکته : ۱- کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم‌الاجرا خواهد بود.

۲- برنامه فروش‌های پیش‌فروش ارائه شده در جدول مشمول مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت بوده و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش پرداخت مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

کد خبر 844269 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • شروع فروش ۳ خودروی لوکس از امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین + جدول
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • فروش یک خودروی نوظهور از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین + جدول
  • خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • تغییرات قیمت خودرو در روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / خودروی داخلی گران شد
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات