Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس بابیان اینکه باید میزان تولید کالاها به‌اندازه کافی باشد، گفت: طبق گزارش‌های مسئولان ذی‌ربط، حجم تولید برخی کالاها متناسب با تقاضا نیست و لازم است نظارت بیشتری بر این مسئله انجام شود محمد خدابخشی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به گرانی برخی کالا‌های اساسی، اظهار داشت: دولت باید یک نظارت کامل و جامعی روی زنجیره تولید، تامین و توزیع کالا‌های اساسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: نظارت دولت بر کالا‌هایی که به آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده است، باید بیشتر باشد و یارانه‌ها و ارز دولتی که داده می‌شود نباید به جیب واسطه‌ها برود و نفع آن را باید مردم ببرند. کالا‌های اساسی باید با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه باید میزان تولید کالا‌ها به اندازه کافی باشد، گفت: طبق گزارش‌های مسئولان ذی ربط، حجم تولید برخی کالا‌ها متناسب با تقاضا نیست و لازم است نظارت بیشتری بر این مسئله انجام شود تا قیمت‌ها کنترل شود.

خدابخشی ادامه داد: به دلیل آنکه نظارت درستی بر بازار نمی‌شود، دلالان و سوءاستفاده‌گران مدام قیمت کالا‌های اساسی را افزایش می‌دهند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساماندهی شبکه توزیع، ایجاد سامانه‌های کنترل هوشمند بازار، ایجاد سامانه جامع حمل و نقل و ایجاد کد رهگیری کالا  جزو عوامل ضروری برای کنترل قیمت اجناس و کالا‌های مختلف است که حتما باید عملیاتی شود.   بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون مشترک مجلس: آماده دریافت نظرات کارشناسی درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی هستیم

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کالا های اساسی برخی کالا کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست