Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جوانان یک شهر و کشور همان‌قدر که می‌توانند افتخار و غرورآفرین برای میهن باشند، به همان‌مقدار توانایی بدشکل کردن و به قهقرا بردن آینده یک ملت را دارند.

اعتیاد دقیقاً راه میانبری برای نابود کردن توانایی، نشاط، هوش و استعداد جوانان است که همواره پشتوانه و امید کشور بوده‌اند؛ متاسفانه اما در مشهد افرادی در برخی نقاط شهر امام رضا(ع) پیدا می‌شوند که به صورت علنی و در انظار با عنوان معتاد متجاهر از لوله‌های اعتیاد و از مرگ کام می‌گیرند و آینده‌شان را به باد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه‌های مسکونی ساخته نشده، پناهگاه معتادان شد

با یکی از آشنایان محلی به منطقه شهید فولادی، کوچه شهید معقول ۶۴ در شهرک شهید رجایی رفتیم، زمین ۲۱ هکتاری که در اواخر دوره شورای پنجم، ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در آن به تصویب رسیده بود اما حالا این پروژه تبلیغاتی شورای پنجم در شورای فعلی معطل اعتبارات و محل سکنای معتادان متجاهری شده که آرامش مردم را بر هم ریخته‌اند؛ کدوهایی خشک به مقدار زیاد روی زمین ریخته است، معتادان این کدوها را می‌دزدند و تخم آن‌ها را می‌فروشند، اگر در شب سرقتی صورت بگیرد مردم نمی‌توانند دزد را در دام بیاندازند چراکه پشت تپه‌های این زمین پنهان می‌شود، با چاه موتور آبی که در آن منطقه وجود دارد گویا آب آشامیدنی و حمام معتادان هم به راه است.

خاک‌هایی که مانند تپه در این زمین قرار دارد بهترین پناهگاه برای دیده نشدن معتادان به خصوص هنگام شب و تاریکی هوا است، میان برخی از این تپه‌ها لباس‌هایی دیده می‌شود که گویای رفت و آمد مکرر افرادی است که به معنای واقعی در آن زندگی می‌کنند، شب‌ها هم در گودال‌هایی که شبیه گور حفر کرده‌اند، می‌خوابند.

از مسئولین خواهش می‌کنم معتادان متجاهر را از این زمین جمع کنید، هر زمان دخترم از خانه بیرون می‌رود دلم بی‌تابی می‌کند

 

حضور زباله‌گردها، سگ‌های ولگرد و زنان معتاد بیش از پیش مردم منطقه را حساس، نگران و جلوه این منطقه از شهر مشهد را زشت و ناامید کننده کرده است، یکی از محلی‌ها با حسرت فراوان به جوانی با تیشرت آبی اشاره می‌کند و می‌گوید: آن پسر حاجی فلانی از خانواده‌ای آبرومند و خوب است که یک ماه نمی‌شود درگیر اعتیاد شده و به جمع این افراد پیوسته است!

مردم منطقه دیگر روی به التماس آورده‌اند، یکی از اهالی که از نگرانی برای دختر ۱۰ ساله خود کم مانده که بغضش بترکد، می‌گوید: از مسئولین خواهش می‌کنم این افراد را جمع کنید، هر زمان دخترم از خانه بیرون می‌رود دلم بی‌تابی می‌کند و مجبورم برای بردن او به مدرسه تمام راه را خودم بروم و برگردم.

مسئولین ما را نمی‌بینند!

پیرزنی اما از ترسش در آن منطقه می‌گوید: معتادان همیشه در این منطقه هستند، می‌ترسم رفته رفته با وجود این افراد در حضور مردم، فرزندان ما هم اینگونه معتاد شوند و نسل بعدی کنار این دیوار، فرزندان و نوه‌های من باشند که مواد مخدر مصرف می‌کنند.

وی چادرش را درست می‌کند و بعد از کمی مکث ادامه می‌دهد: مسئولین هم که بی‌خیال ما مردم هستند و رسیدگی نمی‌کنند، خیابان‌های ما آسفالت نشده و حتی یک بیمارستان در این وضعیت کرونا نزدیک ما نیست، تمام رسیدگی‌ها مال محله‌های سجاد و احمدآباد است مسئولان ما را نمی‌بینند!

قرص، فندک و زن...

نگهبان یک پروژه عمرانی در آن منطقه می‌گوید: هر روز کارشان این است که اینجا مواد مصرف کنند، حدود ۱۰ مرد هستند و پنج زن که داخل وسایل آن‌ها چیزی جز قرص و فندک پیدا نمی‌شود!

با نگهبان به سراغ محل خواب یکی از معتادان رفتیم، دقیقا همان اقلام و همان قدر کثیف! طوری که نگهبان با ناراحتی به شانه‌ام می‌زند و می‌گوید: این وسایل نجس است و نباید به آن‌ها دست زد!

معتادان باید به کمپ ترک اجباری بروند

یکی دیگر از اهالی که در شورای محله هم عضویت دارد، تشریح می‌کند: این معتادان با اینکه آرامش مردم را به هم زده‌اند اما باز هم آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و دو کوچه بالاتر رها می‌کنند، از شهرداری، بهزیستی و استانداری خواهش می‌کنم آن‌ها را جمع کنند و به کمپ‌های ترک اجباری ببرند، مسئولان در اتاق گرم لاکچری به سر می‌برند و این افراد در هوای سرد پاییزی هم برای خودشان سخت است هم حضورشان برای اهالی ناراحت کننده است.

در ادامه با یک فعال فرهنگی و مسلط به مسائل حاشیه شهر مشهد به ویژه شهرک شهید رجایی در خصوص این معتادان متجاهر صحبت می‌کنم.

سعید عباسی بیان می‌کند: این افراد از قدیم در این مکان وجود داشتند، پس از پیگیری‌های متعدد، آستان قدس این زمین ۲۱ هکتاری را جهت واحدهای مسکونی برای نیازمندان تحویل مدیریت شهری داده است،  چندی پیش چندتن از اعضای شورای شهر به این محل آمدند و پس از دیدن وضعیت آنجا دستور دادند تا چند معتاد به کمپ برده شوند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

عضو شورا وقتی فهمید اینجا زمین آستان است دیگر چیزی نگفت!

این فعال اجتماعی در حاشیه شهر مشهد خاطرنشان می‌کند: یکی از اعضای شورای فعلی که عضو کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر در شورا است ابتدا گمان می‌کرد زمینی که معتادان در آنجا حضور دارند متعلق به شرکت آب است و اذعان کرد تماس بگیرید که من به آن‌ها تذکر دهم هر چه زودتر این وضع باید جمع شود اما وی وقتی فهمید زمین از اموال آستان قدس رضوی است که به شهرداری تحویل داده شده، رفت داخل ون نشست و دیگر چیزی نگفت.

التماس معتادان برای انتقال آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد

وی با تاکید اینکه بعضی معتادان به شهردار منطقه التماس می‌کردند که ما را به کمپ ببرید، متذکر می‌شود: اما آنطور که ما متوجه شده‌ایم، شورا به وعده خود در این خصوص عمل نکرده است.

عباسی با اشاره به ادعای سخنگوی شورای ششم شهر مشهد در خصوص ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه این شهر، ادامه می‌دهد: اکنون سرمایه‌گذاری قدرتمند در حوزه عمران پیدا کرده‌ایم که می‌گوید شورای شهر به من زمین بدهید من از فردا شروع به ساخت مسکن می‌کنم!

یک سرمایه‌گذار برای اعلام آمادگی در خصوص توانایی خود در حوزه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن موعود به رییس کمیسیون اقتصادی شورا پیام داده اما جوابی نگرفته است

وقتی شورای مدعی جذب سرمایه‌گذار، پاسخ سرمایه‌گذار را نمی‌دهند!

این فعال اجتماعی در حاشیه شهر مشهد تشریح می‌کند: این سرمایه‌گذار برای اعلام آمادگی در خصوص توانایی خود در حوزه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن، به اعضای شورای شهر از جمله رییس کمیسیون اقتصادی پیام ارسال کرده که پاسخی به وی نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر برای موضوع معتادان و آن زمین‌ها کاری انجام نشود رفته رفته مشکلاتی دیگر در آنجا بوجود می‌آید، عنوان می‌کند: به تازگی در آن منطقه یک دسته شامل ۱۰ قلاده سگ‌ولگرد دیده شده که زندگی می‌کنند و به اهالی چند مرتبه حمله کرده‌اند.

پس از شنیدن حرف‌های این فعال اجتماعی به سراغ یکی از اعضای با تجربه در شورای شهر می‌روم، کسی که در دوره چهارم شورای شهر مشهد هم حضور و سمت ریاست کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر را داشته است.

نباید شهرداری پولی به دستگاه‌های اجرایی بدهد، آن‌ها اهل کار نیستند!

غلامحسین صاحبی در رابطه با توقف پروژه ساخت ۶ هزار مسکن در زمین ۲۱ هکتاری شهرک شهید رجایی، اظهار می‌کند: در اواخر دوره شورای پنجم، اعضای شورا بسیاری از پروژه‌ها را بدون پشتوانه اعتباری و مالی فقط اعلام کردند و بودجه‌ای برای آن پیش‌بینی نکرده‌اند، این اقدام شورای پنجم تنها یک جنبه تبلیغاتی داشت که به مردم بگوید ما قرار است این کارها را انجام دهیم و اکنون شهرداری درگیر همین پروژه‌هاست.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص معتادین متجاهری که در زمین ۲۱ هکتاری پرسه می‌زنند، با اشاره به اینکه بنده در نطق پیش از دستور جلسات قبل شورا تاکید بر نحوه جمع‌آوری این معتادان کرده‌ام، تکمیل می‌کند: شهرداری نباید پولی به دستگاه‌های اجرایی بدهد و لازم است خودش وارد عمل شود.

وی تصریح می‌کند: شهرداری نباید به دستگاه‌های اجرایی پول بدهد، آن‌ها اهل کار کردن نیستند و فقط طلب پول می‌کنند اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند، شهرداری خودش باید پیمانکار بگیرد و این معتادان را جمع کند.

گفتنی است؛ ۲۵ دی ماه ۹۹، محمدرضا کلایی شهردار وقت مشهد در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در شهرک شهید رجایی درباره آخرین وضعیت ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر اظهار کرد: در این زمینه با سه نهاد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن به جمع بندی رسیدیم، البته دلیل طولانی شدن کار مربوط به طرح تفصیلی آن بوده که این کار نیز به سرانجام رسیده است و مشاور نقشه‌ها را آماده کرده و قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا(ص) نیز در حال آماده سازی اقدامات خود است.

شورای شهر مشهد به خودش بیاید

این اما مُشتی نمونه خروار از معتادین متجاهر در مشهد است، دیگر مناطقی مانند چند کوچه در خیابان حر شهرک شهید رجایی، محله حاشیه‌ای اسماعیل آباد و دیگر محله‌های کم برخوردار مشهد از این تصویر که در شأن شهر حضرت رضا(ع) نیست مستثنی نیستند.

اینگونه که پیداست، راه‌حل بهبود این وضعیت اسف‌بار و مشکل‌ساز برای اهالی شهرک شهید رجایی به ویژه محله شهید فولادشهر در دستان کسی جز شهرداری و شورای شهر مشهد نیست؛ آن‌ها می‌توانند با جمع‌آوری معتادان و انتقال آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری، جذب سرمایه‌گذار و ساخت و تکمیل پروژه ۶ هزار واحدی شورای پیشین در حاشیه شهر گره از کار ساکنان حاشیه شهر بگشایند.

=======================
گزارش از: علی فرهادیان
=======================
انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: معتاد متجاهر کمپ ترک اعتیاد شهرک شهید رجایی زمین آستان قدس سرمایه گذاری در مشهد ساخت مسکن در مشهد شورای ششم شهر مشهد پروژه های شهرداری مشهد شهرک شهید رجایی شورای شهر مشهد حاشیه شهر واحد مسکونی سرمایه گذار آن منطقه اعضای شورا شورای پنجم هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود ۱۲۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۲۰۸ متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شد که این میزان درمدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ هکتار به تعداد ۱۳۸ قرارداد بود.

جعفر فرشچی افزود: افزایش واگذاری زمین بیانگر رشد گرایش مساله به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که این مسئله خود مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

وی تسهیل در روند واگذاری زمین به متقاضیان، الکترونیکی شدن مراحل اخذ زمین و ایجاد میز خدمت ، شفاف‌ سازی در امور و نیز سیاستهای موثر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که باعث تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی شده را از عوامل افزایش واگذاری زمین به کار آفرینان دانست.

فرشچی افزود: شهرک‌های صنعتی رضوی (مشهد۵ ) و چناران و بینالود بیشترین واگذاری زمین به واحدهای تولیدی را در سال ۱۴۰۲ در بین سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی داشتند.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذاران صنعتی با همدلی و همیاری مسئولان استان میسر می شود و تکمیل و تجهیز امکانات و زیرساختها برای استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران و صنعتگران به منظور حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در نهایت رشد تولید، افزایش اشتغال و نیز بهبود وضعیت اقتصادی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: علاوه بر آماده‌سازی هرچه بیشتر امکانات زیربنایی از قبیل ایجاد شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، شبکه آب، برق و گاز جذب سرمایه گذاران توانمند با مشارکت مردمی همان بخش خصوصی و حرکت به سمت جهش در تولید از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: پارسال اتفاقات مثبتی در حوزه صنعت رخ داد که از جمله این اتفاقات، افتتاح شهرک صنعتی رضوی (مشهد ۵) بود به طوری که مشکل سرمایه‌گذارانی که در سال‌های گذشته به علت کمبود فضا به شهرهای دیگری سفر کرده بودند را تا حد زیادی برطرف کرد.

فیروز ابراهیمی افزود: باید مسیر مشترکی برای خانه صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ترسیم کنیم که تعامل و همکاری هدفمند امسالمان بیشتر باشد که این هماهنگی ثاثیر مستقیم بر رشد و جهش تولید استان خواهد داشت.

در حال حاضر از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی، ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر