Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:21:23 GMT

رفع تصرف از ۱۲ هزار مترمربع از اراضی قم

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۲۶۵

رفع تصرف از ۱۲ هزار مترمربع از اراضی قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از اداره کل منابع طبیعی‌وآبخیزداری قم، سرهنگ عباس زینی‌وند، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی قم در گفت‌وگویی اظهار  کرد: با  اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۱۲ هزار مترمربع از عرصه‌های جنگلی و مرتعی روستا‌های خاوه، فردو و ویریچ از توابع شهرستان کهک با همکاری عوامل بنیاد مسکن رفع تصرف، و به دولت تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین حال بر اساس این گزارش، محمد شعاعی ،مدیرکل منابع طبیعی‌وآبخیزداری قم با حجت الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه دیدار کرد که طی آن بر استفاده از ظرفیت مبلغان زن و مرد برای آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم منابع طبیعی تاکید شد.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: می‌توان با انعقاد تفاهم نامه مشترک با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران از ظرفیت مبلغان دینی در کشور به خوبی استفاده کرد. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری رفع تصرف اراضی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۵۶.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای ۲۲ فقره حکم قطعی قضایی (قلع‌وقمع و خلع ید) در سال گذشته رفع تصرف شد.
سرهنگ امیرسعید باقری با اشاره به تشکیل هشت مورد پرونده قضایی (کیفری) در سال گذشته نیز افزود: در این مدت ۱۶۰ مورد اخطار به متصرفان اراضی ملی و دولتی استان اصفهان نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به‌منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با متعرضان و متصرفان اراضی دولتی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به‌منظور تأمین حفاظت اراضی از جمله وظایف عوامل این یگان است.
وی با بیان اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع است، گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده و هم استانی‌ها می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خود را پیرامون موضوع زمین خواری اطلاع‌رسانی کنند..

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان