Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:09:38 GMT

وحدت، اسم رمز موفقیت جوامع اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۳۵۴

وحدت، اسم رمز موفقیت جوامع اسلامی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انقلاب اسلامی و با درایت امام خمینی (ره) فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول، سالگرد میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول، تاریخ ولادت آن حضرت (بنابر روایات شیعه) را هفته وحدت نامگذاری کردند و در طول این هفته نیز برنامه‌های زیادی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در طول سال‌های گذشته و با توجه به اهمیت موضوع وحدت و لزوم توجه به آن از سوی کشور‌های مختلف، این هفته توسط علمای جوامع اسلامی و کشور‌های جهان اسلام هم گرامی داشته می‌شود که در این بین کنفرانس وحدت اسلامی را می‌توان به عنوان مهمترین همایش بین المللی نام برد.

اهمیت وحدت امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست و تمامی اندیشمندان، صاحب فکران و علمای ادیان مختلف مذهبی، به ویژه علمای اهل تشیع و تسنن به این موضوع واقف بوده و منابع بسیاری هم در این زمینه وجود دارد، البته در زمینه تحقق آن ظرافت کاری‌هایی هم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

امروزه و در تعاملات و مجادلات دنیا شاهد ۲ نوع وحدت شیطانی و توحیدی هستیم که هر یک در برابر یکدیگر صف آرایی کرده اند، موضوعی که در طول تاریخ هم به وفور مشاهده می‌شود که نمونه بارز آن نیز وحدت شیطانی سپاه یزید در برابر امام حسین (ع) و یاران آن حضرت بود.

 

وحدت باید حول محور توحید رقم بخورد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت وحدت در جوامع اسلامی، اظهار داشت: یکی از ملاک‌های اصلی وحدت، توجه به مقوله توحید است و وحدت هنگامی ارزشمند می‌شود که حول محور این موضوع صورت پذیرد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: اگر بتوان همگان را به توحید دعوت کرد به راحتی می‌توان به وحدت نیز دست پیدا کرده و در مسیر صلح و امنیت قدم برداشت، در غیر این صورت وحدت ماندگار نخواهد بود و در جامعه هم تاثیر لازم را نخواهد گذاشت.

این مسئول اضافه کرد: وحدت در طول تاریخ همواره برای جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده تا جایی که با نگاهی به تاریخ اهمیت این موضوع را می‌توان در سخنان ائمه معصوم (ع) مشاهده کرد.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه البته در برخی از دوران تاریخی شاهد وحدت‌های شیطانی نیز بوده ایم، خاطرنشان کرد: در ماجرای عاشورا و به شهادت رساندن امام حسین (ع) و ماجرای حضرت ابراهیم (ع) شاهد تشکیل وحدت شیطانی بوده ایم که این گونه حوادث نشان دهنده اهمیت موضوع توحید در ماجرای وحدت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه امروز دشمنان برای ضربه زدن به وحدت جوامع اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، اظهار داشت: امروزه یکی از سلاح‌های اصلی و تاثیرگذار جوامع اسلامی برای مقابله با مستکبران عالم همین موضوع وحدت است و باید تمامی شخصیت‌های جهان اسلام به این مقوله مهم بپردازند.

 

انقلاب اسلامی ایران همیشه منادی وحدت بوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اهمیت موضوع وحدت، اظهار داشت: وحدت یک دستورات قرآنی است و با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل وارد این عرصه شدند و هفته وحدت را پایه گذاری کردند که این مهم منشا بسیاری از آثار و برکات در طول بیش از ۴۰ سال گذشته بوده است.

حجت الاسلام علی معبودی یادآور شد: از جمله آثار وحدت را می‌توان به نزدیکی جبهه مقاوت، اعم از شیعه و سنی و خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان در درگیری‌های قومیتی برشمرد، موضوعی که روز به روز با توجه به نشست اندیشمندانی از اهل تسنن و تشیع و بررسی راه‌های انسجام بیشتر امت اسلامی جهت کاهش تنش‌های احتمالی، در حال افزایش است.

به گفته وی، از دیگر آثار وحدت می‌توان به شکست توطئه دشمنان در شکل گیری جنگ در بین مسلمانان اشاره کرد که نمونه بارز آن، عقب نشینی آمریکاییان از افغانستان بود.

این مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت بوده و این منادی وحدت بودن استمرار دارد، چرا که توصیه به وحدت امر دین و قرآن است و باید شکل جدی به آن توجه کرد.

حجت الاسلام معبودی اظهار داشت: هفته وحدت که ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) است این موضوع نیز در عین حال مطرح می‌شود که چرا که ایشان منادی وحدت بودند و توانستند مردمانی جاهل را به تمدن رسانده و در جامعه‌ای که همواره در ستیز با یکدیگر بودند، عقد اخوت جاری سازند؟

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تاکید کرد: جوامع اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به موضوع وحدت نیازمند بوده و امیدواریم با تلاش اندیشمندان و مسئولان شاهد همبستگی هرچه بیشتر وحدت اسلامی باشیم.

 

وحدت از مهمترین آموزه‌های دینی و اسلامی است

امام جمعه بویین زهرا در خصوص اهمیت وحدت نیز افزود: هفته وحدت زمینه‌ای برای بازشناسی اصول مشترک، عوامل موثر و پیامد‌های مثبت این موضوع است و باید به صورت ویژه‌ای به این مقوله پرداخت.

حجت الاسلام اسدالله رضوانی تاکید کرد: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام درصدد ایجاد اختلاف و اسلام هراسی در فضای مجازی و رسانه‌ای هستند اهمیت وحدت از هر زمان دیگری بیشتر به نظر می‌رسد.

به گفته وی، وحدت عامل استقلال، خودکفایی و عزت مسلمین جهان است و پیامد‌های منفی آن تفرقه، بی توجهی به اصل دین اسلام و زحمات پیامبران و ائمه معصومین (ع) است.

این مسئول اضافه کرد: در طول تاریخ نقشه راه انبیای الهی اتحاد و همدلی بوده و در مباحث فقهی نیز یکی از مصارف زکات، پرداخت آن به مسلمین به جهت "المولفه بین قلوبهم" است.

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: امروز باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود در سطح کشور و جهان اسلام به این موضوع بسیار مهم پرداخت و آن را در بین جوامع اسلامی نهادینه کرد.

هفته وحدت بهترین فرصت برای بررسی اجرای دقیق و تحقق هرچه بهتر این موضوع دینی و اسلامی در بین جوامع اسلامی است و این هفته باید بهانه‌ای برای پرداختن و برداشتن گام‌های عملی جهت رسیدن به وحدت با۰شد.

در این زمینه، تشکیل جبهه مقاومت را می‌توان بهترین الگو برای پی بردن به اهمیت وحدت معرفی کرد، جبهه‌ای که با تلاش و انسجام خود منجر به شکست مفتضحانه غرب در منطقه نیز شده است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وحدت اسلامی هفته وحدت انقلاب اسلامی جوامع اسلامی ولی فقیه اهمیت وحدت منادی وحدت جهان اسلام موضوع وحدت هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی با اشاره به اینکه، 50 درصد حملات سایبری کل دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ماهیت دشمن دشمنی است و به همین میزان هم رفتارهای فرهنگی و محتوایی، دشمن علیه ایران است.
فرماندهی انتظامی گلستان با تاکید براینکه، دشمن وحدت ما را نمی تواند ببیند، بیان کرد: طرح و پروژه دشمن کشوری است و دشمن حتی درصدد است که حتی این شال را هم از سر دختران ما بردارد و آنها تمام ابزار و امکانات خود را بکار بستند تا به اهدافشان برسند. امروز تمام هدف شبکه های ماهواره ای این است که کوچکترین سلول تمدن ایران زمین یعنی خانواده را بزنند و در این مسیر شیعه و سنی برایش مهم نیست.
سردار دادگر با بیان اینکه، ترکمن صحرا مردمانی بزرگ و دوست داشتنی دارد، اظهار کرد: این مردم پشتیبان انقلاب و نظام هستند و در این راستا علما و روحانیون اهل سنت نقش تاثیرگذاری در حفظ و پشتیبانی از امنیت و نیروی پلیس دارند.
وی ابراز داشت: جنگ تمام عیار دشمن در فتنه سال 1401 خودش را متحول کرد، اما این فتنه و نقشه شوم دشمن با بزرگواری و بصیرت علمای اهل سنت و اجتماع عظیم اهل سنت و تشیع در مصلی گرگان مشت محکمی بردهان دشمنان بود که نه فقط برای کشور بلکه برای همه جهان این پیام را رساند که جمهوری اسلامی ایران جای تفرقه نیست و چه شیعه انگلیسی و چه اهل سنتی که پشتوانه اش امریکا است نمی تواند هیچ خللی در وحدت و همدلی استان گلستان وارد کند.

سردار دادگر بیان کرد: امروز حقانیت جمهوری اسلامی ایران در ماهیت دشمنان است و همانطور که مشاهده می کنیم اسرائیل کودک کش 200 روزاست که بیش از 33 هزار خواهر و برادر و کودکان اهل سنت را می کشد و پروژه دشمن را در مسلمان کشی تکمیل کرده و ماهیت خود را نشان داده است.
وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل غده سرطانی اسرائیل افتخاری برای جمهوری اسلامی و همه مردم است، بیان کرد: ما با موشک های نسل اول مان به مصاف آخرین نسل پدافندی امریکا، فرانسه و انگلیس رفتیم و ندای الله اکبر 
مردم غزه در هنگام پرتاب موشک ها قلب ما و همه مسلمانان عالم را شاد کرد. 
فرماندهی انتظامی گلستان با تاکید براینکه امروز ماهیت پلید انگلیس و امریکا برهمگان نمایان شده است، گفت: امروز وقتی جلوی کاخ سفید پرچم امریکا به آتش کشیده می شود و یا اینکه در ورزشگاه های روپا پرچم فلسطین بالا می رود نشان از قدرت ما می باشد.
سردار دادگر، آمیخته شدن خون سربازان شیعه و سنی را در حادثه های تروریستی اخیر در کشور را افتخارآفرین و وحدت آفرین عنوان کرد و گفت: امروز تمام رزمندگان خط مقدم مقابله با صهیونیسم دلشان به جمهوری اسلامی ایران گرم است و انشاالله به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه طرح نور از 25 فروردین آغاز شد، گفت: نقش آفرینی علما در ترکمن صحرا نتیجه بخش خواهد بود و ما در این راستا سه گام تذکر از راه دور با ادب و گذرا را مدنظر گرفته ایم. 
فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه، برخی رفتارها تحت تاثیر فضای مجازی صورت گرفته است، افزود: بنا به تعبیری، کشتی وجود انسان با یک سوراخ غرق می شود. امروز جوان ما نیز چنین شرایطی دارد و فضای مجازی می تواند ذهن جوانان ما را سوراخ کند.
سردار دادگر با بیان اینکه، ترکمن صحرا و سرزمین وحدت و برادری با وجود علما و روحانیون سیعه و اهل تسنن در مقابل دشمنان و دنیای استکبارعلمش برپا و استوار بوده است، گفت: وحدت ما وحدت دلی و قلبی است و حجت الاسلام دیلم و مرکز اسلامی گلستان هم محور وحدت در منطقه هستند و اهل سنت استان با حضور پرشور خود در استقبال از رئیس جمهور، روز قدس و سایر مناسبت ها وفاداری خود را به این آب و خاک نشان داده اند.

دیگر خبرها

  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند
  • صهیونیسم جوامع مسلمانان را هدف قرار داده است
  • پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است