Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:51:16 GMT

قم میزبان لیگ برتر کشتی فرنگی کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۴۴۹

قم میزبان لیگ برتر کشتی فرنگی کشور شد

هادی علیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این گروه علاوه بر تیم کشتی شهدای مدافع حرم قم، تیم‌های دانشگاه آزاد قائم‌شهر، خراسان جنوبی و سید بابل حضور دارند.

رییس هیات کشتی قم ادامه داد: این دوره از رقابت ها ۱۱ آبان ماه در سالن ۲ هزار نفری شهید حیدریان برگزار می شود و ترکیب تیم کشتی فرنگی قم کاملا بومی و کشتی گیران جوان و آینده دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیایی با اشاره روند توسعه پایدار در کشتی قم و برنامه ریزی جهت درخشش کشتی گیران قمی طی چند سال آینده در رقابت های ملی و جهانی، گفت: در این دوره از رقابت ها هیات کشتی قم به دنبال پرورش کشتی گیران بومی بوده و کسب عنوان قهرمانی و قرارگیری در سکو مورد توجه نهایی نیست.

وی اضافه کرد: با افق و چشم اندازی که برای کشتی قم تعریف شده در این قبیل از رقابت ها به دنبال توسعه قابلیت های کیفی و فنی کشتی گیران جوان قم باید باشیم.

رییس هیات کشتی قم تصریح کرد: افق کشتی فرنگی و آزاد قم به بازی های آسیایی آینده و همچنین دو المپیک پاریس و استرالیا طی ۸ سال آینده دوخته شده است.

علیایی تاکید کرد: هیات کشتی و مربیان کشتی قم در حال پرورش و استعدادیابی ورزشکاران قمی هستند تا با توسعه قابلیت های فنی و استعدادهای ذاتی این افراد شاهد نتایج درخشانی برای کشتی قم در چند رقابت مهم آسیایی و بین المللی طی سالهای آینده باشیم.

وی اظهار داشت: ارزیابی ما این است که کشتی قم وارد ریل منطقی توسعه و رشد خود شده و برای به ثمر نشستن باید منتظر گذشت زمان بود.

رییس هیات کشتی قم در پایان بیان کرد: در مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور کشتی قم ورزشکاران آینده داری چون امیر عبدی را به کشتی کشور معرفی کرد که ستاره لیگ نیز لقب گرفت و امسال نیز باید منتظر معرفی ستاره های جدید به این رشته پرطرفدار و مدال آور ایران از جانب کشتی گیران قمی باشیم.

برچسب‌ها کشتی فرنگی قم لیگ برتر کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی قم لیگ برتر کشتی کشتی فرنگی قم لیگ برتر کشتی هیات کشتی قم کشتی فرنگی کشتی گیران رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد

بعد از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا که قرار است همین ماه در بیشکک قرقیزستان برگزار شود، 5 وزن به جای مانده ایران از المپیک هم خارج از مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات گزینشی المپیک خواهند داشت.

به گزارش طرفداری، کشتی ایران در این مسابقات احمد جوان را در 57 کیلو، یونس امامی را در 74 کیلو و امیرعلی آذرپیرا را در 97 کیلوی آزاد دارد و در فرنگی هم امین کاویانی در 77 و علیرضا مهمدی در 87 کیلو نمایندگان ما هستند.

در 57 آزاد که فقیرترین وزن ما در مجموع آزاد و فرنگی است، بعد از ضعف و ناکامی میلاد والی زاده، ابراهیم خواری و علیرضا سرلک، مشخص شد که احمد جوان بهترین کشتی گیر ماست. هر چند کار او هم برای صعود سخت است. در 74 کیلو یونس امامی هر چند در جهانی ناامید کننده ظاهر شد، اما باز هم بهترین کشتی گیر ما در این وزن است و در 97 کیلو هم آذرپیرا بعد از برد برابر اسنایدر می تواند باز هم نماینده ایران در این مسابقات باشد.

اما در کشتی فرنگی به نظر می رسد کاویانی و مهمدی هر دو بتوانند در گزینشی کار خود را برای رسیدن به المپیک تمام کنند. احتمالا کشتی گیر سبک وزن آزاد ما یعنی جوان، سخت ترین کار را برای صعود به مسابقات المپیک داشته باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • نفرات برتر رقابت های کوراش در خراسان‌شمالی مشخص شدند
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم