Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:33:19 GMT

وزیر اسرائیلی: ما در نسل پنجم جنگ سرد هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۴۹۸

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی گفت: ما در نسل پنجم جنگ سرد زندگی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست رژیم صهیونیستی، یوعاز هندل، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در کنفرانس "سایبرتک" در شهر نیویورک آمریکا اظهار کرد: نوع جدیدی از جنگ‌های غیرمعمول وجود دارند که نسل پنجم جنگ سرد هستند.

هندل در ادامه با هشدار نسبت به اینکه زیرساخت‌های ارتباطات به عنوان ضعیف‌ترین حلقه در دنیای اینترنت، حساس هستند، گفت که رژیم صهیونیستی در این جنگ سرد، برای "حفاظت از منافع امنیت ملی" به شبکه‌های قابل اعتمادی پایبند است و حضورش در کنفرانس ارتباطات در آمریکا و انجام دیدارهایی متعدد با همتایان آمریکایی‌اش به همین دلیل انجام شده و آمریکا بهترین هم‌پیمان اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورشلیم پست در ادامه علت این اظهارات وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی را این مساله عنوان کرد که برخی مسؤولان آمریکایی نگرانی خود را از احتمال دخالت چین در شبکه‌های نسل پنجم اسرائیل به هندل ابراز داشتند و پس از آنکه آمریکا، چین را متهم کرد که شبکه‌های نسل پنجمش در برابر هک شدن آسیب‌پذیر هستند و امکان جاسوسی از آنها وجود دارد، هندل پیش‌بینی کرد که واشنگتن به رژیم صهیونیستی در ایجاد جایگزین‌هایی با هزینه‌ کمتر برای شبکه‌های نسل پنجم چینی کمک خواهد کرد.

گفتنی است، دولت آمریکا فشارهای شدیدی را به اسرائیل برای قطع روابط اقتصادی‌اش با چین وارد می‌کند.

همچنین برخی مسؤولان دولت آمریکا با ایال حولتا، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره تهدیدهایی که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ چین در زیرساخت‌ها و هایتک (تکنولوژی پیشرفته) در اراضی اشغالی ایجاد می‌کنند، بحث و گفت‌وگو کردند.

روزنامه عبری زبان معاریو روز جمعه نوشت، این مذاکرات در جریان سفر این هفته حولتا به واشنگتن انجام شدند و مقامات آمریکایی طرف اسرائیلی را به ایجاد یک ساختار قدرتمندتر برای بررسی سرمایه‌گذاری خارجی تشویق کردند و به این ترتیب برخی مقامات در تل‌آویو از نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند کمیته جدیدی را برای نظارت بر سرمایه‌گذاری خارجی در اراضی اشغالی تشکیل دهد.

اغلب مقامات آمریکای از اینکه چین از روابط خود با اسرائیل برای بهبود جایگاه استراتژیک خود و نیز جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی حساس و دانش فنی محرمانه (طبقه‌بندی شده) استفاده می‌کند، ابراز نگرانی می‌کنند.

پیش از این نیز دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا کاهش سرمایه‌گذاری‌های چینی در زیرساخت‌ها و هایتک در اراضی اشغالی را خواستار شد و دولت او همانند دولت فعلی آمریکا نگرانی‌های روبه‌فزونی خود از روابط اقتصادی روبه‌توسعه میان چین و اسرائیل را ابراز داشتند.

روزنامه معاریو در ادامه نوشت، چین با اسرائیل در پروژه‌های بزرگی و در راس آنها ساخت متروی تل‌آویو و به‌روزرسانی فرودگاه حیفا در دریای مدیترانه همکاری می‌کند.

مقابله با سلطه اقتصادی چین یکی از موضوعاتی است که از اجماع نظر دو گروه جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برخوردار است و هر دوی آنها موضعگیری شدیدی نسبت به این مساله دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری نسل پنجم جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است

جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۲ هزار کشته و ۷۴ هزار مجروح برجای گذاشته است. هر چه ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر در باتلاق جنگ غزه فرو می‌رود، حمایت جامعه بین الملل از این رژیم بیشتر کاهش می‌یابد. این مسئله اکنون به نزدیکترین شرکای تل آویو از جمله آمریکا نیز رسیده است. 

به گزارش الجزیره، لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد شرایط فعلی در غزه یک فاجعه انسانی است. 

وی در ابتدای دیدار با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت: هم از جنبه اخلاقی و هم از منظر استراتژیک واجب است که از جان غیرنظامیان فلسطینی محافظت شود. 

آستین با اشاره به تلفات بالای جنگ در غزه، شرایط این باریکه را فاجعه بار خطاب کرد. 

دیدار این دو مقام نظامی ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن پس از آن رخ می‌دهد که تل آویو به دلیل عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت که خواستار استقرار آتش بس در غزه شده بود، ارسال هیات عالی رتبه خود به کاخ سفید برای رایزنی پیرامون حمله به رفح را لغو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • کاخ سفید: لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن ناامید کننده است