Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین، اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات دیروز چهارشنبه ۲۸ مهر در دامنه ۶۸ تا حدود ۷۲ هزار تومان در فرابورس معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تعداد برگه‌های فروخته شده در معاملات دیروز به نماد تسه ۰۰۰۶ (اوراق مسکن شهریور امسال) با ۳۱ هزار برگه و سپس ۰۰۰۵ (اوراق مسکن مرداد امسال) با ۱۵ هزار برگه بود.

بیشترین قیمت برگه‌های فروخته شده به یکی از معاملات نماد تسه ۹۹۱۲ (اوراق مسکن اسفند سال گذشته) با ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ارزان‌ترین برگه‌ها هم به یکی از معاملات نماد تسه ۹۸۰۸ (اوراق مسکن آبان ۱۳۹۸) با ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص داشت.

این ریزش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن نسبت به اوراق ۸۰ هزار تومانی در هفته دوم و سوم مهر ماه در حالی است که در هفته گذشته که بازار سرمایه با ریزش سنگین مواجه شد، به دامنه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان سقوط کرده بود اما بار دیگر به کانال ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان رشد کرد.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در پی افزایش سقف وام خرید مسکن و ابلاغ آن به شعب بانک عامل و تخصصی بخش مسکن رخ داد که به استقبال خریداران این برگه‌ها برای اخذ وام مسکن منجر شد.

در سقف‌های جدید وام مسکن مصوب شورای پول و اعتبار، متقاضیان تهرانی می‌توانند تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به همراه ۸۰ میلیون تومان وام جعاله را همزمان دریافت کنند.

اما به نظر می‌رسد ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن بر اساس گزارش اعلامی بانک مرکزی که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی را در محدوده ۳۲ میلیون تومان برای هر متر مربع عنوان کرده، به فروکش کردن تب دریافت وام مسکن حدوداً نیم میلیاردی منجر شد؛ چرا که تأثیر چندانی در افزایش قدرت خرید مسکن خانوارها نداشته است.

برای دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی، متقاضیان می‌بایست ۹۶۰ برگه با متوسط هر برگه تسهیلات مسکن ۷۰ هزار تومان به ارزش ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

همچنین مجردان تهرانی هم باید برای دریافت وام مسکن ۲۸۰ میلیون تومانی، ۵۶۰ برگه به ارزش هر برگه حق تقدم تسهیلات مسکن ۷۰ هزار تومان، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن اوراق مسکن ۷۰ هزار تومان تسهیلات مسکن میلیون تومان اوراق مسکن خرید مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یاور عسکری با اشاره به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در استان، گفت: در روش اول که براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، مزدوجین سال ۱۳۹۹ به بعد درصورتیکه بدون فرزند هستند، تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، فرزند اول ۱۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۱۹۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فرزند سوم به بعد نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن، ساخت یا خرید مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

عسکری درخصوص روش دوم اعطای تسهیلات مسکن که درحال حاضر در شبکه بانکی درحال اجراست، می‌گوید: متقاضی باید ابتدا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و پس از طی کردن مراحل لازم، به شبکه بانکی معرفی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن در خوزستان ادامه داد: مبلغ تسهیلات در استان تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نظیر اهواز، آبادان و دزفول در استان خوزستان تا ۱۹۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان تا ۱۳۰ میلیون تومان و روستا‌ها تا ۴۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن قابل پرداخت است.

وی می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود آزاد و مدت بازپرداخت ۵ ساله است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه