Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:18:58 GMT

صادرات ۴۲۶ میلیون دلاری پسته در نیمه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۲۰۷

صادرات ۴۲۶ میلیون دلاری پسته در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بورس کالا، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق آمارها در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳ هزار تن پسته به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

داراب حسنی درباره صادرات پسته ایران افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵ هزار تن پسته با ارزش ۳۹۲ هزار و ۹۲۹ دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برآورد میزان تولید پسته در سال جاری را ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ تن در کشور اعلام و پیش بینی کرد که میزان صادرات این محصول در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار تن باشد.

حسنی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار فائو در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت، رتبه اول تولید پسته جهان و از نظر صادرات پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید پسته در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۸ هزار و ۲۴۴ تن بود که از این میزان ۲۰۳ هزار و ۶۳۷ تن به ارزش یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار صادر شده است.

وی اظهار داشت: با وجود پایین بودن میزان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته انتظار می‌رود میزان صادرات این محصول همانند سال ۹۹ از روند خوبی برخوردار باشد.

کد خبر 5332945

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس کالا پسته صادرات محصولات کشاورزی قیمت دلار گمرک ایران وزارت نیرو سید احسان خاندوزی ساخت یک میلیون مسکن وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت قیمت نفت قیمت یورو سازمان بورس و اوراق بهادار میزان تولید سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،حسین ملایی معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول توت‌فرنگی در استان مازندران طی امسال یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این این است امسال بیش از ۱۷ تا ۱۸ هزار تن محصول توت‌فرنگی در استان مازندران تولید شود.معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: تعداد بهره‌برداران در امر تولید توت‌فرنگی استان ۴هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

ملایی با بیان اینکه برداشت نوبرانه توت‌فرنگی پیش‌رس از اواخر اسفند ماه شروع شد، تصریح کرد: برداشت محصول از اواخر فروردین شروع شده و تا اواسط خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.وی از افزایش ۲۵ درصدی تولید امسال توت‌فرنگی مازندران خبرداد و گفت: شرایط آب و هوایی خوب و مساعد موجب تولید مطلوب محصول توت‌فرنگی طی امسال در استان مازندران شده است.معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر توجه به بحث مدیریت تغذیه و آبیاری محصول توت‌فرنگی، خاطرنشان کرد: باتوجه به فسادپذیری میوه توت‌فرنگی، لازم است برداشت محصول بالا به‌صورت تدریجی و در ساعت خنک روز انجام شود.

دیگر خبرها

  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران