Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@15:09:56 GMT

بیست دقیقه نمایش خوب

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۲۷۱

بیست دقیقه نمایش خوب

بردن در بازی اول برای استقلالی که در پنج فصل قبل فقط یک بار بازی اولش در لیگ را برده بود نوید یک فصل خوب را می‌دهد.

به گزارش ورزش سه، استقلال با برتری مقابل هوادار لیگ را با برد آغاز کرد. بردی اقتصادی که بیشتر حاصل بازی خوب استقلال در یک زمان محدود بین پنالتی و گل بود.

 

استقلالی که در نیمه اول ریتم مناسبی نداشت و ارتباط بین خطوطش به خوبی برقرار نمی‌شد در نیمه دوم با یک تغییر در خط میانی و البته برای تقریبا بیست دقیقه توانست میانه میدان را که در نیمه اول به دلیل سبک بازی هوادار و تراکم بازیکنان این تیم در میانه میدان از دست داده بود پس بگیرد و سوار بر بازی شود و از اشتباه حریف نهایت استفاده را ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچه هوادار استقلال را از دیدن نمایش تیمش در هفته اول به آینده امیدوار می‌کند همین نمایش بیست دقیقه‌ای نیمه دوم است. جایی که شاگردان مجیدی به خوبی و با حوصله از دفاع بازیسازی را شروع می‌کردند و پرتعداد به یک سوم دفاعی حریف اضافه می‌شدند. بازیکنان استقلال در این فاصله زمانی به خوبی به تلاش برای خلق موقعیت ادامه دادند و منتظر اشتباه حریف ماندند.

 

در سیستم سه دفاعه مجیدی که شاید به اشتباه آن را سه پنج دو معرفی می‌کنند(چرا که فقط یک مهاجم کلاسیک در ترکیب این تیم بازی می‌کند) دو بال کناری به خوبی برای اضافه شدن به فاز حمله توجیه شده بودند. وریا غفوری و جعفر سلمانی بازیکنان لب خط صرف نبودند و برای مشخصا برای اضافه شدن به محوطه جریمه و عمقی‌تر بازی کردن تلاش کردند. این موضوع در کنار نقش مدافعان در بازیسازی و همچنین جابجایی‌های سه رأس هجومی می‌تواند استقلال را به یک نمایشی تاکتیکی هجومی شبیه آنچه در زمان استراماچونی ارائه داد برساند.

 

قضاوت بر اساس نمایش هفته اول و پیش بینی قدرت یک تیم بر اساس یک بازی و آن هم بازی اول لیگ چندان مبنای دقیق و محکمی ندارد اما اگر تنها نمایش بین پنالتی تا گل استقلال  ملاک قرار گرفته شود می‌توان گفت سبک بازی استقلال در صورت رسیدن به پختگی تاکتیکی همان چیزی است که هواداران استقلال را به آینده امیدوار می‌کند. شناوری در حرکت بازیکنان که باعث می‌شود گاهی به پست‌ها و منطقه‌های تحت پوشش یکدیگر سرک بکشند و پوشش فضاها را برای حریف سخت کنند.

 

استقلال در بیست دقیقه مذکور، ساخت بازی تا پشت محوطه جریمه را خوب انجام داد اما در این منطقه در انجام حرکات ترکیبی لازم برای ایجاد موقعیت دچار ضعف بود و چه بسا یک مهاجم خارجی کاربلد بتواند ضعف استقلال در این شرایط را پوشش دهد. ضمن اینکه نبود یک هافبک دفاعی تخریب‌چی هم ممکن است استقلال را در ادامه دچار مشکل کند مگر اینکه روزبه چشمی بتواند نقشی که مسعود ریگی در استقلال بر عهده داشت را در این فصل برای آبی‌ها انجام دهد.

 

اقبال مجیدی به بازیکنان جوانی چون حسین‌زاده و صادقی که هر دو بازیکنان خوش‌تکنیکی نشان می‌دهند نیز می‌تواند برگ برنده او در ادامه فصل باشد. بازیکنانی سرشار از انگیزه که ظاهرا مجیدی می‌تواند آنها را به عنوان پدیده لیگ بیست و یکم معرفی کند. حسین‌زاده که شاید با سبک بازی‌اش به نوعی یادآور خود مجیدی در جوانی باشد نقش مهمی در ریتم بخشیدن به حملات استقلال دارد و قادر است ضدحمله‌های خطرناکی هم ترتیب دهد و چه بسا مهره کلیدی استقلال در این فصل باشد.

هوادار تهران استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: هوادار تهران استقلال تهران بیست دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • تثبیت صدرنشینی آرسنال با تحقیر چلسی
  • آرسنال با تحقیر چلسی صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد